TRX-tråden

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Jag har inga problem med min varvräknare, men jag har för mig att stoppen ska ligga strax över 9000.
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Jag reagerade också, vet inte när min bryter exakt (drar den bara då och då så hårt, och då bara i stridens hetta s.a.s, och då har jag annat för mig än att kolla på varvräknaren... )

Men jag tror nog att jag kan dra min till + 9000, kanske t.o.m. 9500. Å andra sidan, på en original motor så tjänar du knappt på att dra den längre, men det var ju inte vad du frågade efter.

Kika vad du har för siffror på CDI:n (tändboxen under sadeln) Japan-varianterna har en annan begränsing, men jag trodde det bara gällde 95:eek:rna. Den kan ju ha blivit bytt iofs. Om du skulle ha en Japansk variant av CDI, så finns det en fix som flyttar upp brytet, men den tar också bort tändkurvan, så du får en maximalt förställd tändning under hela registret.

Fast det har ju heller inget att göra med att varvräknaren visar fel. Kan det vara nåt glapp i kabeln upp till varvräknaren? Får kika lite på kabeldragningarna, det går ju någon kabel från givaren vid svänghjulet, det borde vara den som signalerar varv till CDI:n. Den kan man lyckas klämma om man är lite snabb att dra dit sidokåpan på motorn vid drevet.
 
Last edited:

Ringo

-
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Hemlös
Hoj
-
Hon drack nästan lika mycket olja som bensin och var nästan omöjlig att sälja, men jag kan inte förneka att jag saknar henne ibland...
 

Bifogat

  • DSC02841s.jpg
    DSC02841s.jpg
    130.2 KB · Visningar: 68
  • DSC02842s.jpg
    DSC02842s.jpg
    119.1 KB · Visningar: 60

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Hon drack nästan lika mycket olja som bensin och var nästan omöjlig att sälja, men jag kan inte förneka att jag saknar henne ibland...

LOL, det har man hört förut. Verkar finnas många som saknar sina tidigare TRX:er. Trots (eller kanske tack vare?) att det är en underdog med med många brister, så har den nåt speciellt? Lyckades japsen bygga en hoj med känsla, som Ducatisterna tjatar om?
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Lyckades japsen bygga en hoj med känsla, som Ducatisterna tjatar om?

Helt klart. Är det inte så att det är bristerna man kallar "karaktär" och som ger hojen känsla? En Honda har ju sällan eller aldrig varken det ena eller det andra, helt enkelt för att de är för bra rent mekaniskt?

Har sagt det förr och säger det igen, hade jag haft 50 kkr över hade TRX:en blivit kvar i modifierad form, snabbare och lättare :D
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
sådär då var första bandagen bokad :D. Gelleråsen 9juli, någon mer som ska dit? tuvär så blir det FZRen som får rastas, jag är för rädd om den andra :gnissla. Det ska iaf bli hur kul som helst. Har ni några nybörjartips?
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
sådär då var första bandagen bokad :D. Gelleråsen 9juli, någon mer som ska dit? tuvär så blir det FZRen som får rastas, jag är för rädd om den andra :gnissla. Det ska iaf bli hur kul som helst. Har ni några nybörjartips?

Kul!

Tips finns det massor av, men frågan är om inte bästa tipset är att avdramatisera det hela, och inte lyssna på alla råd om "2 klick på returen" och däckstryck osv... Kör, njut, och om du har problem så finns det massor med kunskap och människor som gärna delar med sig.

Välfylld vattenflaska, kör "bestämt", dvs byt inte spår, kika aldrig bakåt och ha hojen i bra skick, ffa bromsar, däck, o drivpaket.
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
hur tror ni det funkar att köra bana med fighter då? ska man börja leta efter ett par clip-on och kåpa?
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
hur tror ni det funkar att köra bana med fighter då?
Banan är belagd med asfalt precis som vägen, däremot kör alla åt samma håll vilket är en fördel... kort sagt: det går bra med vad du har nu.

:)

Själv har jag inte ens börjat titta på dagar... god jul!

Om den känns konstig så brukar det räcka med två klick på returen.

:rolleyes: :D
 
Last edited:

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
PANIK!!!

Ngn av er som kan mäta längden på de bakre hjuldistanserna? Har inte haft använding för mina på ngr år och har givetvis förlagt dem någonstans :huvet :huvet

Skulle behöva måtten snarast:tummenupp

Tackar stort och ödmjukt på förhand :)
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
PANIK!!!

Ngn av er som kan mäta längden på de bakre hjuldistanserna? Har inte haft använding för mina på ngr år och har givetvis förlagt dem någonstans :huvet :huvet

Skulle behöva måtten snarast:tummenupp

Tackar stort och ödmjukt på förhand :)

Åker snart till verksta'n, så om ngn får fatt i måtten så sms'a dem till noll-sju-noll-tre-668351

// Jocke
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Ingen som är hemma och kan mäta lite?? snääälla! :)
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Solly, dels är jag fortfarande bortrest och dels har jag ju fel sving...

Hoppas nån annan kan hjälpa till. Prova annars att fråga på http://trx850.motomaniac.net/forum/

Hehe! Tänkte först ringa dig faktiskt, men kom på att du inte körde orginal...

Hade glömt av den sidan nästan.. Fick svar på en kvart!:tummenupp

Så det blir lite svarvning imån :D
 

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Godfortsättning på er alla!
Snart ska jag sätta igång med min trx igen... behöver se över den innan säsongen kommer igång.
Läcker olja om framgaffeln så jag tror jag får lämna in dem. Eller fixar man att byta packboxar själv? Svårt?

Någon som har någon plan på att göra ett gotlandsbesök i år? Jag måste iaf köra lite på ringen i år iaf. Blev dåligt med det 2008 men det är ju så kul!

Mvh Fredrik
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Godfortsättning på er alla!
Snart ska jag sätta igång med min trx igen... behöver se över den innan säsongen kommer igång.
Läcker olja om framgaffeln så jag tror jag får lämna in dem. Eller fixar man att byta packboxar själv? Svårt?

Någon som har någon plan på att göra ett gotlandsbesök i år? Jag måste iaf köra lite på ringen i år iaf. Blev dåligt med det 2008 men det är ju så kul!

Mvh Fredrik

Detsamma!
Har för mig det tog mig ungefär 4h att byta allt i framgaffeln, det svåra är att hitta ngt som mothåll i botten då man skruvar isär allt. Och som allt annat....hade gått mycket fortare med 4 händer och bärs! :)

....annars kan du ju alltid köpa min gaffel billigt som står i hallen och samlar damm med nya packboxar! :tummenupp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top