TRX-tråden

robban b

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2005
Ort
rönninge
Hoj
cbr600f honda z50j o kinamoto
hej alla trxare...brukar inte snacka här så mycke ..men har en fin trx,är sugen på en fireblade 02 med 1400 mil på mätaren i fint skick...vad ska man betala emellan om man ska göra affär..säljaren sa 35 men vet inte tycker det va lite mycke .min trx e i superskick vad tycker ni...
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
hej alla trxare...brukar inte snacka här så mycke ..men har en fin trx,är sugen på en fireblade 02 med 1400 mil på mätaren i fint skick...vad ska man betala emellan om man ska göra affär..säljaren sa 35 men vet inte tycker det va lite mycke .min trx e i superskick vad tycker ni...
lägga mellan? de måste skämta?

:hihi

Tyvärr, har dålig koll på vad man får för en TRX. Tyvärr är det väl inte säljarnas marknad nu...
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Hade min TRX 850 röd/svart -97 fram till -01 & då satt det öhlinare bak & fram (fjädrar). Jäkla skillnad jämfört orig även en novis kompis också med TRX kände skillnad. När jag sålde TRX så satt öhlins fjädrarna kvar i gaffeln dock sålde jag dämparen separat till någon i Linköping. Så om någon har en Öhlinare med instansat TL på övre cylinderhuvet på dämparen så är det min gamla. :)


Saknar det goda ljudet med mina ovala IXIL dämparna, usch saknar TRX. :gnissla
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
hej alla trxare...brukar inte snacka här så mycke ..men har en fin trx,är sugen på en fireblade 02 med 1400 mil på mätaren i fint skick...vad ska man betala emellan om man ska göra affär..säljaren sa 35 men vet inte tycker det va lite mycke .min trx e i superskick vad tycker ni...

köp blejden nu och sälj trxen till våren. Om den är så fin som du säger så är det nog inte omöjligt att få 30-35 för den, beroende på mätarställning, extrautrustning osv... Så tänker jag göra iaf :). Om jag klarar av att skiljas från den :gnissla.
 

robban b

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2005
Ort
rönninge
Hoj
cbr600f honda z50j o kinamoto
nja ne jag behåller nog trxen...den e bra trevlig hojj...men det e klart man e sugen på en fireblade...men väntar nog ett tag....
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
fick för mig att lägga in ett riktigt dåligt klipp på tuben, håll till godo :)
[YOUTUBE-ID]oxcpj3QkZLk[/YOUTUBE-ID]
 

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
@Hasse. Roade mig i helgen med att läsa hela trx-tråden och såg att du hade lämnat in orginalstötdämparen på upp-piffning för några år sedan.
Uppfattade jag det rätt att det var på "stötdämparexperten"? Värt stålarna?
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
@Hasse. Roade mig i helgen med att läsa hela trx-tråden och såg att du hade lämnat in orginalstötdämparen på upp-piffning för några år sedan.
Uppfattade jag det rätt att det var på "stötdämparexperten"? Värt stålarna?
Ouch! Hur lång tid tog det?

Absolut! Dag och natt! Tänk på hur mycket olja det finns i en bakdämpare, och jämför med gaffeln, som man bör byta olja i vartannat år eller så... Nu har jag köpt en Öhlinare, så min renoverade dämpare ligger och skräpar i garaget. Om du eller nån annan är intresserad så kan vi säkert komma överens om ett vettigt pris.
 
Last edited:

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Ouch! Hur lång tid tog det?

Absolut! Dag och natt! Tänk på hur mycket olja det finns i en bakdämpare, och jämför med gaffeln, som man bör byta olja i vartannat år eller så... Nu har jag köpt en Öhlinare, så min renoverade dämpare ligger och skräpar i garaget. Om du eller nån annan är intresserad så kan vi säkert komma överens om ett vettigt pris.

Vad är det för fjäder på den? Jag är som sagt en kille med rondör.
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Vad är det för fjäder på den? Jag är som sagt en kille med rondör.


Ärligt talat vet jag inte, men jag tror att det är en hårdare fjäder än original. Stötdämparexperten gjorde om fjädersätet för att få till ett vettigt obelastat häng på den. Jag väger ca 90 kg, och lyckades få till både obelastat och belastat häng.
 

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Kära TRXistensialister,
Jag förmodar att flitens lampa lyser i garagen, eller? Lite nyfiken om det är någon som gör nått kul med med sin trx.
Här vankas det gaffelmeck, ventilcheck, luftburksmodd och lite förgasaröversyn
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Nja, har nog inte riktigt kommit över chocken att säsongen redan är slut, men kikar man ut nu så kan inte ens jag förneka det...
Inget gjort förutom lite bromsmekande. Hojen ser ut som efter Mantorp, dvs lite rat-bike. Har i alla fall tänkt att få till bromsar, ev labba lite med trattlängder och kaminställningar. Ska försöka prioritera åkning nästa år, dvs mer pengar på bankörning än delar...
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Nja, har nog inte riktigt kommit över chocken att säsongen redan är slut, men kikar man ut nu så kan inte ens jag förneka det...
Inget gjort förutom lite bromsmekande. Hojen ser ut som efter Mantorp, dvs lite rat-bike. Har i alla fall tänkt att få till bromsar, ev labba lite med trattlängder och kaminställningar. Ska försöka prioritera åkning nästa år, dvs mer pengar på bankörning än delar...

Yepp! Med årets säsong i färskt minne har jag redan bokat 6 dagar för nästa år :) Dryg väntan nu bara....

Hur går det med skivorna Hasse?
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Yepp! Med årets säsong i färskt minne har jag redan bokat 6 dagar för nästa år :) Dryg väntan nu bara....

Hur går det med skivorna Hasse?
Sådär, skiftade sida, men det blev likadant. Ska fixa till gängan i fälgen, och hoppas kunna få skivorna mätta i en svarv eller balanseringsmaskin samtidigt, sista chansen... Det känns som det är lite för många parametrar (fälgar, ok etc) inblandade för att kunna avgöra om det funkar på min hoj. Var det dåligt bromstestarväder förut, så har det ju inte direkt förändrat sig, så en varm verkstad med lite riktiga grejor är nog melodin.
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Sådär, skiftade sida, men det blev likadant. Ska fixa till gängan i fälgen, och hoppas kunna få skivorna mätta i en svarv eller balanseringsmaskin samtidigt, sista chansen... Det känns som det är lite för många parametrar (fälgar, ok etc) inblandade för att kunna avgöra om det funkar på min hoj. Var det dåligt bromstestarväder förut, så har det ju inte direkt förändrat sig, så en varm verkstad med lite riktiga grejor är nog melodin.

Bara att ringa om det inte funkar. Skulle det vara så, så har du chansen här: http://www.mc-online.se/shop/default.aspx?tillsida=prod&productid=407800&lng=SWE . Vet int vad det är för skivor, men priset är ju rätt iaf.
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc

TiaReX

Ålderstigen - men har kul i alla fall!
Gick med
28 Aug 2008
Ort
på landet i södra norrland
Hoj
Street Triple R -2013 +TRX850 -96 (Japan 95)
Varvräknarproblem

Hade under hösten problem med varvräknaren, när jag började köra visade den rätt, men efter en stund så visade den för lite, till slut inte över 3500 varv. Koll med hastigheten enl GPSen och baklängesräkning med rullomkrets och standardutväxlingar visade instabilitet + minskning av visningsvärdet. Varvtalsbegränsningen bryter vid ca 8500 varv, vilket jag upplever som lite väl tidigt, i och för sig behöver man ju inte högre eftersom kurvan går ner, men TDM 850:n som jag hade tidigare bröt betydligt senare. Nån som har erfarenhet av detta eller har några förslag??
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top