TRX-tråden

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Jag fick ju fel insug först men dom var lika stora i ytterdiameter vid själva anslutningen, gängorna och innermåtten skiljer dock.
MEN...detta var från allensperformance.
OM det är ngt som inte passar fixar dom dock insug för 20£ styck, bara att speca vad man vill ha! :tummenupp
(även velocity stacks etc)

Hur är status på hojen nu? Har snurrat till det med vilken topp, vilka kammar etc. Antar att du inte bänkat heller ännu, liksom jag? Har du några fler bilder på toppen som man kan dregla över?
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Hur är status på hojen nu? Har snurrat till det med vilken topp, vilka kammar etc. Antar att du inte bänkat heller ännu, liksom jag? Har du några fler bilder på toppen som man kan dregla över?

Status är väl...
Topp: Boost edition
Kammar: Tornado
Insug: Piraya Boost edition
Måste shimsa om innan bänkning, blir nästa månad.
Skall på ett eller annat sätt bygga om R1 gaffeln....och förmodligen plana toppen lite. Sedan är det väl bara att turbomata!! :D
Hittade dessa bilder online:

avgas1.jpg

file.php
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Hur är status på hojen nu? Har snurrat till det med vilken topp, vilka kammar etc. Antar att du inte bänkat heller ännu, liksom jag? Har du några fler bilder på toppen som man kan dregla över?

Förresten, har du också märkt att hojjen låter som FAEN efter brutal avgas port....finns inte en sucka att jag kommer igenom besiktning ens med db-dödarna i!! :va
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Förresten, har du också märkt att hojjen låter som FAEN efter brutal avgas port....finns inte en sucka att jag kommer igenom besiktning ens med db-dödarna i!! :va

Nog mullrar det, men vet inte om det låter såå extremt mycket mer. Jag vill se bilder på hajtänderna :4skrika
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Status är väl...
Topp: Boost edition
Kammar: Tornado
Insug: Piraya Boost edition
Måste shimsa om innan bänkning, blir nästa månad.
Skall på ett eller annat sätt bygga om R1 gaffeln....och förmodligen plana toppen lite. Sedan är det väl bara att turbomata!! :D
Hittade dessa bilder online:

Skit i att bygga om din R1 gaffel å tjööp min färdigbyggda ist :)

Så säljer du den du har å slipper massa jobb :tummenupp
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Skit i att bygga om din R1 gaffel å tjööp min färdigbyggda ist :)

Så säljer du den du har å slipper massa jobb :tummenupp

Har du en guldtopp med Öhlins/Matris cartridge är jag intresserad!!
....för du vet att den redan sitter på va??

Nog mullrar det, men vet inte om det låter såå extremt mycket mer. Jag vill se bilder på hajtänderna :4skrika

Fick ett virus förra veckan så jag fick sopa hela datorn och har inte lagt ut tand insuget på webben så bilden är borta....skall dock kolla om inte Boost skickade bild på hotmailen....

teeth2.jpg


topp.jpg
 
Last edited:

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Har du en guldtopp med Öhlins/Matris cartridge är jag intresserad!!
....för du vet att den redan sitter på va??



Fick ett virus förra veckan så jag fick sopa hela datorn och har inte lagt ut tand insuget på webben så bilden är borta....skall dock kolla om inte Boost skickade bild på hotmailen....

holy smoke, det är inga små hål... Insugen blir kul, skulle vara riktigt kul att jmf med samma insug fast utan tänder. Jag är som vanligt skeptisk (jag är född sån :)), men det är kul med folk som tänker utanför lådan. Det kan ju visa sig funka mkt bättre! Utan nytänk skulle nog rätt mkt inte vara påhittat ännu.
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Har du en guldtopp med Öhlins/Matris cartridge är jag intresserad!!
....för du vet att den redan sitter på va??

Jasså du har den redan monterad? Vad är det du ska bygga om på den? Hojta till om du behöver hjälp bara.

Min är en 03'a med guldiga justeringsskruvar upptill om det är det som menas med guldtopp? Inget kul Öhlinsgodis i den dock.. :huvet men det följer med nya Wilberfjädrar och olja

edit: dina insug ser jeffligt grymma ut :tummenupp
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Jasså du har den redan monterad? Vad är det du ska bygga om på den? Hojta till om du behöver hjälp bara.

Min är en 03'a med guldiga justeringsskruvar upptill om det är det som menas med guldtopp? Inget kul Öhlinsgodis i den dock.. :huvet men det följer med nya Wilberfjädrar och olja

edit: dina insug ser jeffligt grymma ut :tummenupp

Har också 2003:an (5pw)
Funderar på att skicka ut allt original och köra Matris:
mt_F05R_D.jpg

cartandshock.jpg
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Haha att man kan bli så till sig bara av att titta på eloxerade prylar!
Såg för jeffla fint ut du. Bara att tjööpa. Hur ligger de i pris med wp/wilber/öhlins?

Om du ska kränga din bakre öhlinare, så hojta till. Har ju wilber bak nu men det hade varit snyggare med öhlins runt om.

Har också 2003:an (5pw)
Funderar på att skicka ut allt original och köra Matris:
mt_F05R_D.jpg

cartandshock.jpg
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Haha att man kan bli så till sig bara av att titta på eloxerade prylar!
Såg för jeffla fint ut du. Bara att tjööpa. Hur ligger de i pris med wp/wilber/öhlins?

Om du ska kränga din bakre öhlinare, så hojta till. Har ju wilber bak nu men det hade varit snyggare med öhlins runt om.


Nah, bakdämpen är så bra så den sitter kvar!
700£ för Matris och Öhlins tar 1200£ och ryktet säger att Öhlins inte alls håller samma standard som dom gjorde innan Yamaha tog över.
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Är det nåt gjort i förbränningsrummet, eller bara putsat?

Ingen plast öht vad jag kan se?

Ska som sagt bli kul att jmf våra kurvor. Du har nog troligen spetsigare kurva med mer mos på topp än jag, med tanke på kammar och portning. Jag jagar mellanregistermos :)

Edit: Framförallt, hur känns den nu med Boost edition och nya kammar och allt???
 

Bifogat

  • ventiler.jpg
    ventiler.jpg
    212.9 KB · Visningar: 57
Last edited:

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Är det nåt gjort i förbränningsrummet, eller bara putsat?

Ingen plast öht vad jag kan se?

Ska som sagt bli kul att jmf våra kurvor. Du har nog troligen spetsigare kurva med mer mos på topp än jag, med tanke på kammar och portning. Jag jagar mellanregistermos :)

Edit: Framförallt, hur känns den nu med Boost edition och nya kammar och allt???


Mycket lite plast i den, han tyckte det var den bästa topp han sett och blev rätt nerstämd av detta faktum....han trodde inte det var en massa att hämta helt enkelt.
Känns inte som jag tappat något lågt ner men den känns ilsknare, kunde inte fatta hur fort man var uppe i 200 knyck! :tummenupp
Har börjat resa sig lite lätt på gasen också så det skall bli intressant att bänka som sagt!
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Mycket lite plast i den, han tyckte det var den bästa topp han sett och blev rätt nerstämd av detta faktum....han trodde inte det var en massa att hämta helt enkelt.
Känns inte som jag tappat något lågt ner men den känns ilsknare, kunde inte fatta hur fort man var uppe i 200 knyck! :tummenupp
Har börjat resa sig lite lätt på gasen också så det skall bli intressant att bänka som sagt!

låter riktigt fint det, men vågar man fråga hur mycket du har lagt ut på trim?
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Frågan är hur väl de passar, kolla med KW, han har ju Keihin. Kan ju vara nån liten skillnad som gör att man måste modifiera lite för att de ska passa. Ser ju ut som det är modellen med TPS i alla fall, och det är ju bra.
Nu är ju auktionen slut så poängen är väl sådär aktuell, men med tanke på att de kommer från en 4TX MK2 (TDM årsmod 98-01) passar dessa och liknande rakt av på TRX:en.
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Med tanke på att jag portade första toppen på ett företag....så alldeles för mycket!! Sedan dess har jag gjort allt själv förutom uppborrningen.
:tummenupp
trimma själv är alltid coolast. själv så gick jag och köpte en annan hoj nu när jag börjar tröttna lite på trxen. Får se om den hamnar på blocket till våren "med tåren i ögat" :rolleyes: .
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Usch, sånt här är inte kul att tänka på, fråga aldrig aldrig om ekonomi igen :hihi

Okej, jag vet att jag lovade men... Hur mycket har du lagt på trim om jag får fråga det? För min hoj som passerade 9000 mil så börjar det bli dags om inte en renovering så åtminstone för en större tillsyn... Hade inte du slipat veven på din? Hur mycket kostade det?

Sorry, jag lovar!:tungan

Okej, jag ljög.... Fyyyy dig!:fatta! :fatta! :fatta!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top