TRX-tråden

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Har ju inte lagt ut någar bilder på skönheten än. :huvet

Så se och njut. hehe :yoparty
Nya pipor på med.. dock har ja inte fixat nån soundcheck än men grymt låter den. :D

Ser ju kalasfin ut! Så, nu får vi hjälpas åt att få bort det där vita som ligger här och där bara...

kremro

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2009
Hoj
TRX 850
Omlackad bakpå eller ngn som tagit bort "pilen"??

Ljudprov tack! :D

Trodde det med först. har dom lackat så har nån lackat bra för jag såg då inget. och den andra rödtonade dekalen verkar ha suttit några år.
BRa skick är den i iaf..

Ska fixa ett ljudprov så fort som går.. hehe :D

Usch ja bort med snön..

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Trodde det med först. har dom lackat så har nån lackat bra för jag såg då inget. och den andra rödtonade dekalen verkar ha suttit några år.
BRa skick är den i iaf..

Ska fixa ett ljudprov så fort som går.. hehe :D

Usch ja bort med snön..
Du får väll rulla upp till Askersund på Valborg(samling på torget) så man får se den IRL.

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Typiskt. Här köper man Honda och byter fälgar å står i, vad händer då? Jo, helt plötsligt görs det nya racedäck till TRX! För er som fortfarande kör på originalfälg bak och kan jag tipsa om nya Michelin Power One... kommer i 160/60-17 dimension tro't eller ej. Både som Road/Track och Racing. Det var väl på tiden nu när "alla" bytt till andra grejer :hihi

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Här kommer det inte att bytas hoj på länge. Det är nästan något sexuellt med TRXen.:D

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
idag jävlar ska det rastas TRX!

sådär, det blev väll ungefär 5-6mil totalt på båda cyklarna och konstant ett fånigt jävla smile under hjälmen :crash . Men nu ska han bort om nån nu vill köpa :)

Last edited:

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Så, då har man kört till jobbet idag då...rostig bara förnamnet!
....gillar inte lastbilschaffisen som höll på att köra på mig heller :mad:

Bara gaffeln och ventilställ kvar då så har vi förhoppningsvis en lång säsong framför oss!!

http://i125.photobucket.com/albums/p80/KillerwhaleTRX/TRX916.jpg

Vaf-n höll du på att bli roadkill innan säsongen ens har börjat på allvar?:( Jag ska göra service på min och möjligen åka en sväng i morgon...

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Idioten gjorde en U-sväng utan att blinka eller titta....PUCKO!

Alla verkar vara ute för att ta livet av en. Själv så fick jag möte i en blind kurva på en smal väg där bilföraren, som vanligt, ligger mitt i vägen och saktar inte ens ner när han upptäcker att han får möte. En annan grej var igår då en bilförare absolut skulle lägga sig i min fil där jag körde trots att jag har förtur.

Man får ingen respekt på MC, men det kanske bara är för tidigt på säsongen. Folk verkar inte förvänta sig att det kan komma tvåhjuliga fordon som inte går i 45...

kw, hojen blev ju riktigt läcker, mer bilder! :tummenupp

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Man får ingen respekt på MC, men det kanske bara är för tidigt på säsongen. Folk verkar inte förvänta sig att det kan komma tvåhjuliga fordon som inte går i 45...

kw, hojen blev ju riktigt läcker, mer bilder! :tummenupp

Jo, det är tidigt. Kom i en rondell efter jobbet och en tjej var på väg ut men såg mig i sista sekund och nickade förlåtande...

Skall ta ett par bilder med riktiga kameran sen istället, mobilbilder är blaha...

kremro

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2009
Hoj
TRX 850
Tog iaf en tur till farsgubben och tog en kopp kaffe idag. Han bli c:a 24mil innan dagen va slut.
Och frusna tår blev det med, trasiga tennisskor inte att rekommendera i detta väder, får nog inhandla mig ett par riktigt pjuk i veckan.

Sen fick jag erfara att man inte kan köra med för mycket olja i heller. :)
Tittade i glaset innan ja startade resan och tyckte det så dåligt ut. så ja fyllde på tills nivon var mitt emellan strecken.
Näe så fort ja la i växel stendog den. tappade ur 2 dl och vips så gick den som vanligt igen.
Vad kommer det sig och varför ska det va så svårt att kolla olja hehe.. :gnissla

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Tog iaf en tur till farsgubben och tog en kopp kaffe idag. Han bli c:a 24mil innan dagen va slut.
Och frusna tår blev det med, trasiga tennisskor inte att rekommendera i detta väder, får nog inhandla mig ett par riktigt pjuk i veckan.

Sen fick jag erfara att man inte kan köra med för mycket olja i heller. :)
Tittade i glaset innan ja startade resan och tyckte det så dåligt ut. så ja fyllde på tills nivon var mitt emellan strecken.
Näe så fort ja la i växel stendog den. tappade ur 2 dl och vips så gick den som vanligt igen.
Vad kommer det sig och varför ska det va så svårt att kolla olja hehe.. :gnissla

Jag tror att alla här har gjort den tabben :). På min trx gäller att ungefär minimum på kall motor blir max på varm.

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Jag tror att alla här har gjort den tabben :). På min trx gäller att ungefär minimum på kall motor blir max på varm.
Hmmm... tar man inte reda på sånt? :hihi

Jo, ingen av er är varken först eller sist med att kolla oljan med kall motor och sedan fylla på för glaset visar att tanken är tom. Till och med meken på Beviks fyllde på olja på en kall motor när jag bytte in den. Då hade jag faktiskt kollat oljan korrekt dagen innan :D

Ripnilpor

wrooom
Gick med
14 Jun 2004
Hoj
Yamaha TRX 8,5 dl
På "G" igen.
är det någon som har tips på hastighetsmätare, timer, typ cykeldator med stora siffror, och som går att styra med en knapp som man sätter på vänster sida (styra med tummen)
jag har sökt lite men söker nog fel.

flintis?? JåKe det är nog för att du kör RR ;)

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
På "G" igen.
är det någon som har tips på hastighetsmätare, timer, typ cykeldator med stora siffror, och som går att styra med en knapp som man sätter på vänster sida (styra med tummen)
jag har sökt lite men söker nog fel.

flintis?? JåKe det är nog för att du kör RR ;)
Tyvärr, inga tips. Är det lap-timer funktionalitet du är på jakt efter, så kanske det här kan funka. Finns en programvara till mobiler med inbyggda GPS (eller med extern GPS-puck). Påstås kunna plocka varvtider baserat på en eller flera "gates" som man knappar in under ett sightinglap. Har inte testat det än, men det låter rätt bra, eftersom man inte behöver hålla på med knapptryckningar under färden. Måste bara hitta en vettig hållare till telefonen, och dra kablar till laddning...

Flintis, vad menas :va

kremro

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2009
Hoj
TRX 850

Verkar vara så på min med. :) Men vad händer i motorn just när det är för mycket olja? varför dör den? :va

Kan inte den här förbannade snön och kylan försvinna.. grrr..
Ska iaf hämta nya hjälmen imorgon. Blev en "hjc fg-15" efter mycket provande och många felköp hehe.. Sitter som gjutet..
Bara kvar att leta på ett par passande skor. blev kallt att åka 15 mil i tennisskor häromdagen. :D

Last edited:
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping