TRX-tråden

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Fan

Med ny kåpa bak så känns det nästan som man får ta in fronten på 2000-talet också. Har hittat en som jag är riktigt sugen på:

BPFS-0013.jpg

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Det där blir snyggt!

Har du ngr bilder på hur hojjen ser ut nu?

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
Det där blir snyggt!

Har du ngr bilder på hur hojjen ser ut nu?

Inga pics med R1 gaffeln på tyvärr...

Är det bolt-on till trx? Isf känns ju min hoj lite overkill, den där kåpan var ju riktigt fresh!

Nope, är en RC211v replika till en RVF400. Gillar att det är inbyggda blinkers i glasen....och priset är överkomligt! :tummenupp

tmp2843lh4.jpg

tmp649mo5.jpg

tmp4686tx6.jpg

Last edited:

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Nope, är en RC211v replika till en RVF400. Gillar att det är inbyggda blinkers i glasen....och priset är överkomligt! :tummenupp

Jag är lite skeptisk till passformen, kåpan känns både för kort och för smal, men det går ju att lösa med lite glasfiber och spackel. Go for it! Alltid kul med något annat än streetfighters! :tummenupp

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
Jag är lite skeptisk till passformen, kåpan känns både för kort och för smal, men det går ju att lösa med lite glasfiber och spackel. Go for it! Alltid kul med något annat än streetfighters! :tummenupp

Har dock lovat mig själv att köra så mycket som möjligt i år så vi får se vilken tid som medges. Skall dock se till att ha en svetsgubbe bokad innan iaf. Lack redan fixat.

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Med ny kåpa bak så känns det nästan som man får ta in fronten på 2000-talet också.

...

"Lipstick on a pig"... ;)

Nädå, det ser bra ut! Funderade lite på bakdelen du visade, men jag undrar om det inte blir för lite plats. För vanlig körning funkar det säkert kanon, men på bana så skjuter jag tilbaka rumpan så lång det går. Har också Kedo's längre ryggkudde, men jag nöter hårt på den.

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
"Lipstick on a pig"... ;)

Nädå, det ser bra ut! Funderade lite på bakdelen du visade, men jag undrar om det inte blir för lite plats. För vanlig körning funkar det säkert kanon, men på bana så skjuter jag tilbaka rumpan så lång det går. Har också Kedo's längre ryggkudde, men jag nöter hårt på den.

Vaffan skall man annars göra med alla pengar?? Kan iofs köpa sig en större lägenhet men nah...använder ju bara soffa och säng! :D

Är bara 176 med fotbollsben, skjuter jag bak arselet :arsele till bumpan så når jag inte bromsen! ....för att inte tala om smärtan i mina för korta hamstrings! :gnissla Gillar att ha kontakt med tanken också och inte ens knäna når fram om jag skjuter bak arselet..

...och skall vi vara ärliga så smäller bågen så in i helvete efter nya portningen så jag kommer inte bli insläppt på bana om det inte är fri dB :brinnerup

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Vaffan skall man annars göra med alla pengar?? Kan iofs köpa sig en större lägenhet men nah...använder ju bara soffa och säng! :D

Är bara 176 med fotbollsben, skjuter jag bak arselet :arsele till bumpan så når jag inte bromsen! ....för att inte tala om smärtan i mina för korta hamstrings! :gnissla Gillar att ha kontakt med tanken också och inte ens knäna når fram om jag skjuter bak arselet..

...och skall vi vara ärliga så smäller bågen så in i helvete efter nya portningen så jag kommer inte bli insläppt på bana om det inte är fri dB :brinnerup

Massa bullerdagar på knudan i sommar. Dessutom galet bra bana för en trx med hottade bromsar och chassie :tummenupp

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850

Du missuppfattar fel :) Klart man ska plöja ned pengar om man är intresserad, jag har absolut inga negativa åsikter om det (och inga om man inte gör det heller, jag är en djefla fiiin kille :) )

Det var väl bara en reflektion över försöket att få in våra dinosaurier på 2000-talet. Snus är snus om än i gyllene dosor, men snus är gott ju!

Kntstorp kan rekommenderas, skitkul bana som Anehall skriver. Det går att köra undan bra med en TRX där. Synd att det ligger nere på kontinenten bara...

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Gelleråsen är helt klart OK, men har för mig att de hade problem sen de byggde om kurvan efter målrakan, och jag har inte varit där sen dess. Hellre Gälleråsen än Kinnekulle i alla fall.

Smaken är som baken, jag gillar Sviestad, och den blev klart mer TRX-vänlig efter att de la till chikanen på bakrakan. Jag tycker t.o.m. att Mantorp är kul, även om rakan inte direkt är TRX-anpassad... Jag trivs t.o.m. på Rörken, som är en gokart-bana... Anderstorp kommer jag knappt ihåg, men det har ju Anehall mer koll på. Men det är väl inte heller TRX-land?

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Gälleråsen+TRX=:krama ?
Japp, funkar fiint. Teknisk så den tillhör TRX-land. Däremot lite ojämnt på sina håll så man bör ha fjädring i hyfsad ordning annars kan ett par bromsningar bli lite skakiga.

Kinnekulle är en riktig TRX-bana åxå, svänger nästan konstant. Däremot får man försöka sätta skygglappar för att inte se avbärarräckena :3freak

Mittsverigebanan är dock ingen hit, uppförsbacken sabbar mycket där :gnissla

Å så Sviestad som Hasse säger. Där kan man ta en del alternativa spår som överraskar folk om man har en TRX. Den funkar ganska bra i 250-spåret nämligen, det väntar sig inte de andra med stora hojar. Som att ta sporthojarna på yttern genom torparn :hihi

Alla svenska banor utom Anderstorp (och möjligen Mantorp) är egentligen små och lämpar sig ganska bra för motorsvagare hojar med hög kurvhastighet = lägre med fart och mer med teknikträning.

Last edited:

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Låter bra det där. Blir några repor på Gelleråsen och Sviestad för min del i år.
Ska väll köra på Tuvängen också. Blev rätt mycket med åka där förra året. Cartbana iof. men jäddra roligt.

Är vi TRXmuppar intresserade av att åka samma bandag i år? TRX-gathering?

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Låter bra det där. Blir några repor på Gelleråsen och Sviestad för min del i år.
Ska väll köra på Tuvängen också. Blev rätt mycket med åka där förra året. Cartbana iof. men jäddra roligt.

Är vi TRXmuppar intresserade av att åka samma bandag i år? TRX-gathering?

Tuvängen, hur är den jmf med Rörken? Rörken är extremt liten, men bra som teknik-träning, men den är lite väl knixig.

Här är en mupp som vill träffa andra muppar. Har fortfarande inte fått tummen ur, utan bara bokat en körning. Gelleråsen är helt klart ett bra alternativ för mig!

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept