Kolla här innan du köper.
http://sharp.direct.gov.uk/search/
http://sharp.direct.gov.uk/search/
#3 Tyst. Även med öronproppar är det jobbigt med oljud kring öronen.
#4 Ventilation.
//P
Utförsäljning på Ebay så jag kunde inte motstå....skall i svarta bakljus med inbyggda blinkers också
Snyggt! Finns det motsvarande kåpa också???
Snygg häck! Men ser inte sitsen lite trång ut?
Killerwhale; skrev:På originalet når jag inte ens bak till bum padden trots att jag har KEDO +40mm....är mest rädd för att framändan är för hård
Inget för storpungade förare alltså.
Tvättbart foder är ju bara så överskattat. En omgång med duschen och lite schysst mjällschampoooooo så är den som ny sedan, luktar gott gör den med.
Det som imponerat mest på mig efter varje tvätt är att den sitter "tightare" på skallen än vad jag mindes det innan. Kanske placeboeffekt men luktar gott gör det.
Prio för landsvägsåka enl mig:
#1 Optiskt korrekt. Bla brorsans KBC lämnar en del i övrigt att önska där. Om man tittar på en fast punkt och vrider på huvudet så "flyttar" sig punkten närmare och rör sig bort beroende på hur man rör huvudet.
#2 Passform.
#3 Tyst. Även med öronproppar är det jobbigt med oljud kring öronen.
#4 Ventilation.
#5 Dubbel D-ring.
#6 Säker? I min värld är inte den hjälmen uppfunnen än som kan skydda mot det våld som den billigaste hjälmen på feltema skulle misslyckas med. Alltså om våldet mot huvudet är så grovt att alla hjälmar utom Araiiiii RX7000000000666777545443523 skulle fallera att rädda mitt liv vet jag inte om jag skulle vilja fortsätta livet som Araien skulle "rädda" mig till.
//P
Dubbel d-ring?
Det här med att hjälmen e tyst. visst märker man en viss skillnad med dyrare hjälmar som sitter bättre, men ja kan väl knappast provköra med en massa hjälmar. Vad är bästa butikstestet för ljudvolym?
Be försäljaren låta som en trx 1 meter bakom huvudet? , hur har ni gjort?
Biltemas hjälm fungerar nog bättre än märkeshjälmar i samma prisklass, och säkert lika bra som vissa i en betydligt högre prisklass. Men vågar man chansa på en sån grej?Butikstest funkar inte... Du sittandes på din TRX i dna hastigheter, är det enda som avgör. Jag testade som sagt hos några butiker, men lånade inte hem hjälmen, utan fick ta en provtur. Reviews ger en del, men säger egentligen inget om hur det funkar för dig. Dubbla D-ringar är låsningsanordningen, dvs remmen träs igenom 2 D-ringar. Ska vara säkrare än snabbkopplingar. Peter, Gotland 2008? Jag hade förmånen att kunna ta ut inrdeningen, och torka den i solen... Så klart att det inte är en go/no go, men det är skönt att det inte tar 216 timmar att torka hjälmen om man perspirerat/tvättat... Och ärligt talat, om jag smäller i så pass att remmarna inte håller hjälmen på plats, så vet jag inte om jag vill överleva heller... Men visst kan alla procent vara viktiga, annars skulle väl alla köra Fultema/Lidl hjälmar (vilket man kanske egentligen borde?).
Ohh yeah, gillar urtaget i tanken....
160 ponnies med massa vrid tydligen
Helvete!
Fast Anehall´s kommer smiska denna med hästlängder....
host... ja och ännu längre.( )Ja, den har man ju väntat på sen man skaffade trx...
Skönt att veta om motorn pallar en 100% effektökning. Slår ju vilt omkring mig i mörkret gällande motorn hehe. Iofs mest orolig för lådan...
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari