TRX-tråden

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Så, då har man äntligen shimsat om...värsta ventilen låg på .40....tror nog man hittat någon häst nu! Köpte jofrab´s stora shim kit men det var bara 2st som kunde användas vilket gjorde att det blev jakt. Hittade dom 4 jag behövde på suzuki GBG....52:-/st P L U S moms!!! :näsblod

Så är det ngn som behöver shims i framtiden så hojta på mig först innan du betalar hutlösa summor!!

Cartridge´n har kommit men jag har glömt en sak och det är att min R1 gaffel är ombyggd för TRX däck vilket gör det hela svårare och jag tror nåt proffs får ta det....skall testa med värme och 4 händer senare men nu måste allt ihop igen inför minnesturen på söndag.

Skall testa dom röda vel stacksen på flattisarna, insug mäter 260mm med dessa, enligt en datamodell en galen finne gjort är det optimala 220mm. Detta gör att original keihin är 290mm....jaja...vi får se vad som händer....

Bara lite blaj blaj från götet....snart skall det bänkas!! :tummenupp

Kör säkert där ute!! Inte kul att åka minnestur....
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Så, då har man äntligen shimsat om...värsta ventilen låg på .40....tror nog man hittat någon häst nu! Köpte jofrab´s stora shim kit men det var bara 2st som kunde användas vilket gjorde att det blev jakt. Hittade dom 4 jag behövde på suzuki GBG....52:-/st P L U S moms!!! :näsblod

Så är det ngn som behöver shims i framtiden så hojta på mig först innan du betalar hutlösa summor!!

Cartridge´n har kommit men jag har glömt en sak och det är att min R1 gaffel är ombyggd för TRX däck vilket gör det hela svårare och jag tror nåt proffs får ta det....skall testa med värme och 4 händer senare men nu måste allt ihop igen inför minnesturen på söndag.

Skall testa dom röda vel stacksen på flattisarna, insug mäter 260mm med dessa, enligt en datamodell en galen finne gjort är det optimala 220mm. Detta gör att original keihin är 290mm....jaja...vi får se vad som händer....

Bara lite blaj blaj från götet....snart skall det bänkas!! :tummenupp

Kör säkert där ute!! Inte kul att åka minnestur....


52 kr/st?:3freak Är dom av guld?

Imorgon ska jag iväg och få Öhlinsfjädrar inmonterade och fjädringen inställd på min hoj!:) Är det förresten någon som har bytt koppling på sin hoj som vet vad det kostar?
 
Last edited:

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Kör du 60-profil fram fortfarande? Annars är det samma dimension 120/70-17 :tummenupp


Nah, det var längesedan jag började med 70. Problemet är ju att det är inpressat adaptrar i alu och dom måste ut för att nå bulten som håller hela skiten....alternativt OM MAN VÅGAR borra ut uppåt....men det vete faen!! :gnissla

52 kr/st?:3freak Är dom av guld?

Imorgon ska jag iväg och få Öhlinsfjädrar inmonterade och fjädringen inställd på min hoj!:) Är det förresten någon som har bytt koppling på sin hoj som vet vad det kostar?

Man kan ju tro det!! :näsblod

Har FÖR MIG att det låg på 7-800 för hela kittet med friktionsplattor, stålplattor och nya (hårdare) fjädrar....Jobbet är lätt att göra själv.
 
Last edited:

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Så, då har man äntligen shimsat om...värsta ventilen låg på .40....tror nog man hittat någon häst nu! Köpte jofrab´s stora shim kit men det var bara 2st som kunde användas vilket gjorde att det blev jakt. Hittade dom 4 jag behövde på suzuki GBG....52:-/st P L U S moms!!! :näsblod

Så är det ngn som behöver shims i framtiden så hojta på mig först innan du betalar hutlösa summor!!

...

Bara lite blaj blaj från götet....snart skall det bänkas!! :tummenupp

Kör säkert där ute!! Inte kul att åka minnestur....

Menar du att stora satsen på 1.20 till 3.50mm inte täckte? Dom har jag iaf om nån vill köpa styckvis :).

Vad gäller att köra säkert så har jag redan vurpat innan viss ens hunnit starta säsongen. Så nu sitter jag här med uppköttad arm utan att varken kunna jobba eller åka hoj. Löst sittande skyddskläder i kombination med rad-4 är ju tamefan livsfarligt :död
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Menar du att stora satsen på 1.20 till 3.50mm inte täckte? Dom har jag iaf om nån vill köpa styckvis :).

Vad gäller att köra säkert så har jag redan vurpat innan viss ens hunnit starta säsongen. Så nu sitter jag här med uppköttad arm utan att varken kunna jobba eller åka hoj. Löst sittande skyddskläder i kombination med rad-4 är ju tamefan livsfarligt :död

Njae, jag menade stora chims. Var 270-290....men det kan nog behövas i framtiden! Vurpat redan....fiffan!!! :gnissla
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Har FÖR MIG att det låg på 7-800 för hela kittet med friktionsplattor, stålplattor och nya (hårdare) fjädrar....Jobbet är lätt att göra själv.

Tack, då vet jag det, kopplingen börjar bli dålig, inte så konstigt om hojen har gått över 9200 mil.:)
 

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Vad gäller att köra säkert så har jag redan vurpat innan viss ens hunnit starta säsongen. Så nu sitter jag här med uppköttad arm utan att varken kunna jobba eller åka hoj. Löst sittande skyddskläder i kombination med rad-4 är ju tamefan livsfarligt :död

Fii faen! RUllgrus?
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Min slirade som faen efter 2200 mil då jag köpte den, första ägaren en tjej :tuttar och andra ägaren körde fram o tillbaks till skolan i Sthlms trafiken....sen var den shot!

2200, det var lite tycker jag, även om den gått mycket i stadstrafik så borde den väll hålla LITE längre än så?
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
....som faen på full gas kanske jag skulle lagt till...

Min har inte börjat slira ännu men det kommer väll snart misstänker jag... Hursomhelst så fick jag i mina Öhlinsfjädrar idag, det blev en viss skillnad, även om jag inte har hunnit med att pressa den ännu!:yoparty
 

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Har nu kört ca 10 mil i år...kallt men grymt kul som vanligt!
Måste se mig om efter nya däck bara.
Jag har nu 170/60 bak någon som här kör med 180?
Vilka däck tycker ni man ska köra med?
 

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Rauken79; skrev:
Har nu kört ca 10 mil i år...kallt men grymt kul som vanligt!
Måste se mig om efter nya däck bara.
Jag har nu 170/60 bak någon som här kör med 180?
Vilka däck tycker ni man ska köra med?
180däckens vara eller icke vara är diskuterat några gånger i den här tråden.Och på det engelska forumet.En del menar att det är fördel att byta till yzf750bakfälg, som är en halv tum bredare, för att få rätt profil på däcket. Andra menar att just det med profilen inte är någon stor sak eftersom formen på däcken skiljer sig beroende på tillverkare.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Har nu kört ca 10 mil i år...kallt men grymt kul som vanligt!
Måste se mig om efter nya däck bara.
Jag har nu 170/60 bak någon som här kör med 180?
Vilka däck tycker ni man ska köra med?
Det finns bra däck i 160-bredd både för touring och rätt hård bankörning så varför skulle du vilja köra med bredare utan att byta fälg? Annat än att det ser fläskigare ut såklart, det är inte direkt så det behövs för effektens skull :hihi

Jag körde med Metzeler M3, men det finns allt från Diablo Strada och Michelin Road via Dunlop Qualifier och M3 till Michelin Power One racedäck. :yoparty

Allt beroende på din körstil. Jag tyckte M3'orna var en lagom kompromiss för att köra både gata och tuffa runt på banan. Bandäck är coolt och ganska billigt begagnat, men de har inga tillsatser för att klara lösningsmedel så att köra över en dieselfläck på macken sabbar dem...
 
Last edited:

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Det finns bra däck i 160-bredd både för touring och rätt hård bankörning så varför skulle du vilja köra med bredare utan att byta fälg? Annat än att det ser fläskigare ut såklart, det är inte direkt så det behövs för effektens skull :hihi

Jag körde med Metzeler M3, men det finns allt från Diablo Strada och Michelin Road via Dunlop Qualifier och M3 till Michelin Power One racedäck. :yoparty

Allt beroende på din körstil. Jag tyckte M3'orna var en lagom kompromiss för att köra både gata och tuffa runt på banan. Bandäck är coolt och ganska billigt begagnat, men de har inga tillsatser för att klara lösningsmedel så att köra över en dieselfläck på macken sabbar dem...


Köra med bredare enbart för att det ser fläskigare ut så klart.
Får nog se vad plånboken säger men det blir nog 160-bredd igen. Sen har jag ingen aning om märke än.
 

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
Varför hänga på ett tyngre 180däck när det är klent försett med hästkrafter? En fundering bara.:)
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Varför hänga på ett tyngre 180däck när det är klent försett med hästkrafter? En fundering bara.:)

För att det ser så jävla coolt ut så klart. Fast man kanske inte är så fåfäng om man kör orginal trx :D. Föresten så är yzf70sp fälgen lättare än TRX så det jämnar ju ut sig.:tungan
 

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
cpkossa; skrev:
För att det ser så jävla coolt ut så klart. Fast man kanske inte är så fåfäng om man kör orginal trx :D. Föresten så är yzf70sp fälgen lättare än TRX så det jämnar ju ut sig.:tungan

Jojo, men det finns ju de som kränger180 på orginal.
 
Top