TRX-tråden

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Trodde testosteronhalten minskade med åren :D
Look who's talking :hihi

Ärligt, det trodde jag med. Gissa vem som stod och såg ut som ett frågetecken i nyllet mitt i banan. Jag skyller nog på att det var ett av TRX'ens gamla avlagda framdäck jag körde på, kunde aldrig gå väl att sätta det på en 4:a utan vidare :)

(Jo, jag kan putsa fönster nu. det var sämre med det efter Monzta... :rofl )
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Look who's talking :hihi

Ärligt, det trodde jag med. Gissa vem som stod och såg ut som ett frågetecken i nyllet mitt i banan. Jag skyller nog på att det var ett av TRX'ens gamla avlagda framdäck jag körde på, kunde aldrig gå väl att sätta det på en 4:a utan vidare :)

(Jo, jag kan putsa fönster nu. det var sämre med det efter Monzta... :rofl )

Det, hade absolut ingenting med testosteron att göra, det var ren och skär inkompetens, typ...

Jojo, Hyndan var ju van vid andra tum, så hon måste ju skolas in först, antar jag?
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Kraschat å kraschat. Jag skulle vilja hävda att det är en funktion av fart och hur länge man håller händerna på styret. Är farten tillräckligt låg kallas det visst att välta. Å jag tog ju emot hojen med fingrarna, så jag vete f-n om jag vill kännas vid att framhjulet toksläppte efter bara tre böjar så jag fick åka hem igen utan att komma ens ett varv... :rolleyes:

F-n vad plast det är på de här Milko-produkterna då, TRX:en klarade sig ju mycket bättre (tack vare kraschpuckar, ja). :hihi

Du som kanske vet, hur klarar sig motorn om man går omkull? Den känns ju liiite oskyddad som den sitter...:gnissla

...låt mig tänka.....hm......

Svaret är: NÄ ;)

(den här gången är han iallfall användbar, det var han inte förra gången när revben gick sönder.....:hihi )

Vad rar du är, jag blir alldeles varm inombords...:rofl :rofl
 
Last edited:

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Jag skrapade *nästan* igenom oljepumpskåpan, det var ingen hård smäll i backen, däremot ett lååångt glidande på högersidan. Då hade jag ändå kraschpuckar, och övriga "stödpunkter" som blev nedslipade var; originalblinkers, backspegel, samt hö ljuddämpare.

Vänstersidan borde ligga än mer i farozonen...
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Jag skrapade *nästan* igenom oljepumpskåpan, det var ingen hård smäll i backen, däremot ett lååångt glidande på högersidan. Då hade jag ändå kraschpuckar, och övriga "stödpunkter" som blev nedslipade var; originalblinkers, backspegel, samt hö ljuddämpare.

Vänstersidan borde ligga än mer i farozonen...

Så hasplåten som sitter på XZT 750 vore ingen dum idé då?
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Jojo, Hyndan var ju van vid andra tum, så hon måste ju skolas in först, antar jag?
Jo, är nog så. Verkar van vid mindre saker än vad jag kör med... :rolleyes:

Du som kanske vet, hur klarar sig motorn om man går omkull? Den känns ju liiite oskyddad som den sitter...:gnissla
Hasse har svarat, jag fick ganska precis samma slitage. Det värsta var hålet i titandämparen, motorkåpan var lite nerslipad och blinkersen med även om den fortfarande funkade :D
Utan kraschpucken hade det garanterat gått bra mycket sämre, det är många saker som sticker ut på TRX iom den är såpass smal i övrigt.

En liten kraschpuck i det främre tomma fästet skulle nog inte skada, typ en så man sätter på svingen eller gaffeln. Det räddar motorkåporna, även om de verkar vara ganska tjocka :)

Så hasplåten som sitter på XZT 750 vore ingen dum idé då?
Inte i princip, däremot passar den inte eftersom avgasrören är dragna annorlunda på 750'n.
 
Last edited:

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Apropå, på det tyska forumet så finns det en rätt läcker hoj...

http://www.trx850.de/phpBB2/viewtopic.php?t=2411&postdays=0&postorder=asc&start=100

Och han har kolfiberskydd på motorn. Snackade med en kille när ProSuperBike hade show i Kungsan i veckan, och han rekommenderade såna skydd. Jag har varit lite skeptisk till att de skyddar så mycket, men han var helt övertygad. Nu finns det en fransman som gör liknande skydd till TRX:en, jag har inte fått tag på honom än, eftersom han tydligen haft en sjuk fru, men om jag får kontakt så ska jag beställa såna.
http://www.trx850.de/phpBB2/viewtopic.php?t=3168
 
Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Jag har varit lite skeptisk till att de skyddar så mycket, men han var helt övertygad.
Jodå, nog gör de nytta... Borde vara idealiskt över pumpen på TRX t.ex. Ser rätt OK ut dessutom, iaf så länge de är hela. :rolleyes:

Köper mina på eBay, av nån som kallar sig carbonadi. Har inte till TRX vad jag sett, men tar emot beställningar om jag inte missuppfattat :)

6a010980c99b19000b0110167caa0d860d-500pi


Synd att man inte kommer åt det tyska forumet uten inloggning, kan du kopiera nån bild hit?
 
Last edited:

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
De tre första bilderna är grodätarens skydd, resten på den feta TRX:en. Rätt avancerat ygge med bl.a. sving och gafflar från en Aprilia. Inte helt plug-and-play...

alternateurtrx2wp4.jpg


embrayagetrxpp3.jpg


pompaahuiletrxst6.jpg


ziroTRX01.jpg


ziroTRX02.jpg


ziroTRX03.jpg


ziroTRX04.jpg


ziroTRX05.jpg


ziroTRX06.jpg


ziroTRX07.jpg


ziroTRX08.jpg


ziroTRX09.jpg


ziroTRX10.jpg


ziroTRX11.jpg


ziroTRX12.jpg


ziroTRX13.jpg
 
Last edited:

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
I förrgår bytte jag olja på hojen. Igår skulle jag ut och åka en sväng. Det bara small till och sedan stog den still. Gick inte att stara igen. Tappade av lite olja för jag tyckte nivån var hög och startade. Nu går den bra igen och startar direkt.
Varför blir det så att den inte går att starta med för mycket olja?
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
...
Sen fick jag erfara att man inte kan köra med för mycket olja i heller. :)
Tittade i glaset innan ja startade resan och tyckte det så dåligt ut. så ja fyllde på tills nivon var mitt emellan strecken.
Näe så fort ja la i växel stendog den. tappade ur 2 dl och vips så gick den som vanligt igen.
Vad kommer det sig och varför ska det va så svårt att kolla olja hehe.. :gnissla
I förrgår bytte jag olja på hojen. Igår skulle jag ut och åka en sväng. Det bara small till och sedan stog den still. Gick inte att stara igen. Tappade av lite olja för jag tyckte nivån var hög och startade. Nu går den bra igen och startar direkt.
Varför blir det så att den inte går att starta med för mycket olja?

Du verkar inte vara ensam iaf. Varför den dör har jag ingen aning om...
 
Gick med
3 Oct 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ZX9R -> R1 -> KTM 660 -> 900 SS + 701 SM
Ledsen men jag ooorkar inte läsa genom hela tråden och leta efter det men...
finns det exempel och bilder på trx:er utan frontkåpa? Är lite sugen på den men vill nog ha den med ett nakenstuk om det går att få till.
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Jag gillar inte lyktan men i övrigt är den ju galet fin. Och vilket LJUD! :Bugar

Ska nog ta å undersöka marknaden...

Kan man göra nånting åt effekten till hyfsat humana priser?

Det är ju lampan som fixar till det!! :)
Vad gäller effekt så får du räkna med runt 30k för 100 kusar på en sugmotor....du får säkert till en turbo för 15k och det brummar en i UK på 160 kusar utan problem....
 
Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Top