TRX-tråden

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Jatack! Jag kommer ju att få grejerna förr eller senare, men jag vill ha igång hojen så fort som möjligt!:)
Nålar på mittenläge, 140 huvudmunstycken. Originalmunstycken i en påse. Kan få iväg dem med DHL idag om du vill. PMa adress och mobil isf.
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Jatack! Jag kommer ju att få grejerna förr eller senare, men jag vill ha igång hojen så fort som möjligt!:)
Trodde jag ja... Tack vare UPS så har dom små membranen blivit skickade TILLBAKS till Tyskland...:huvet:huvet Jag borde ha förstått att det skulle gå åt pärskvittje när dom skickar grejerna från Hamburg VIA HANNOVER!!!:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Godkväll gott folk, var är det bästa stället att köpa ett drivpaket?
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
God kväll gott folk, idag när jag var och skruvade så insåg jag att jag måste ha galopperande alzheimer, nackdelen med att det var ett tag sen jag tog isär grejerna... :huvet:huvet:gnissla Det sitter två smala slangar från kylvätskeledningarna, var ska dom ta vägen?:vaJag hittar inget i min Haynesmanual...:4skrika Annars så tror jag att jag har koll på det mesta, men det märks att det är länge sen jag höll på.trx3.jpg
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
De ska igenom förgasarna. Sitter rör på sidorna och en slang mellan förgasarna.
Uppvärmning eller nåt.
Precis. De @Pluggen fick av mig har en slang loopad mellan anslutningarna. Jag kopplade bort skräpet och pluggade anslutningarna på kylsystemet.
En före termostaten på bilden, och en på röret genom ventilkåpan.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
 
Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Så! Nu firar vi att den kom ner från mekbänken. "Bara" start och inkörning kvar att överleva.
9b35e667cf96216963636fcf5b7d01f4.jpg


Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Då borde jag alltså kunna låta den vara??
Eller så pluggar man hålet! Det positiva efter dagens skruvande är att den gick igång och det blev ingen pöl under hojen, alltid något! Det tråkiga är att den går långt ifrån bra, den baktänder, vill inte svara på gas, annat än ibland, det blev ingen större skillnad med eller utan choke, en viss förändring till det sämre blev om jag kopplade ifrån startboostern, batteriet som jag köpte förra året verkar vara helt dött, motorn gick utan boostern, men om den stannade så fanns det inte tillräckligt med stret i batteriet för att neutrallampan skulle lysa...?
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Så... Dött batteri och död soppapump? Eller åtminstone vacuumslangar som inte längre är täta?
 
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top