TRX-tråden

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Jatack! Jag kommer ju att få grejerna förr eller senare, men jag vill ha igång hojen så fort som möjligt!:)
Nålar på mittenläge, 140 huvudmunstycken. Originalmunstycken i en påse. Kan få iväg dem med DHL idag om du vill. PMa adress och mobil isf.
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Jatack! Jag kommer ju att få grejerna förr eller senare, men jag vill ha igång hojen så fort som möjligt!:)
Trodde jag ja... Tack vare UPS så har dom små membranen blivit skickade TILLBAKS till Tyskland...:huvet:huvet Jag borde ha förstått att det skulle gå åt pärskvittje när dom skickar grejerna från Hamburg VIA HANNOVER!!!:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Godkväll gott folk, var är det bästa stället att köpa ett drivpaket?
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
God kväll gott folk, idag när jag var och skruvade så insåg jag att jag måste ha galopperande alzheimer, nackdelen med att det var ett tag sen jag tog isär grejerna... :huvet:huvet:gnissla Det sitter två smala slangar från kylvätskeledningarna, var ska dom ta vägen?:vaJag hittar inget i min Haynesmanual...:4skrika Annars så tror jag att jag har koll på det mesta, men det märks att det är länge sen jag höll på.trx3.jpg
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
De ska igenom förgasarna. Sitter rör på sidorna och en slang mellan förgasarna.
Uppvärmning eller nåt.
Precis. De @Pluggen fick av mig har en slang loopad mellan anslutningarna. Jag kopplade bort skräpet och pluggade anslutningarna på kylsystemet.
En före termostaten på bilden, och en på röret genom ventilkåpan.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
 
Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Så! Nu firar vi att den kom ner från mekbänken. "Bara" start och inkörning kvar att överleva.
9b35e667cf96216963636fcf5b7d01f4.jpg


Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Då borde jag alltså kunna låta den vara??
Eller så pluggar man hålet! Det positiva efter dagens skruvande är att den gick igång och det blev ingen pöl under hojen, alltid något! Det tråkiga är att den går långt ifrån bra, den baktänder, vill inte svara på gas, annat än ibland, det blev ingen större skillnad med eller utan choke, en viss förändring till det sämre blev om jag kopplade ifrån startboostern, batteriet som jag köpte förra året verkar vara helt dött, motorn gick utan boostern, men om den stannade så fanns det inte tillräckligt med stret i batteriet för att neutrallampan skulle lysa...?
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Så... Dött batteri och död soppapump? Eller åtminstone vacuumslangar som inte längre är täta?
 
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

Top