Nja, slangarna har jag bytt, men batteriet kan ju vara dött.. Kan det ha påverkat så mycket?Så... Dött batteri och död soppapump? Eller åtminstone vacuumslangar som inte längre är täta?
Last edited:
Nja, slangarna har jag bytt, men batteriet kan ju vara dött.. Kan det ha påverkat så mycket?Så... Dött batteri och död soppapump? Eller åtminstone vacuumslangar som inte längre är täta?
Det, eller torkat så den inte är tät. Jag har bytt, för den gamla funkar visserligen men läcker soppa tillbaka i insuget via vacuumslangen när den står. Nåt den lärde sig på 4 år i trädgårdsboden hos mellanägaren.Då har jag satt batteriet på laddning, jag hoppas att det blir skillnad... En fundering jag har, kan pumpen ha beckat igen efter att ha stått så länge?
Då får det bli en ny pump också, jag vill verkligen få ordning på hojen, nu ser jag hur mycket det straffar sig att hojen står i flera år...Det, eller torkat så den inte är tät. Jag har bytt, för den gamla funkar visserligen men läcker soppa tillbaka i insuget via vacuumslangen när den står. Nåt den lärde sig på 4 år i trädgårdsboden hos mellanägaren.
Köpte den ersättningspump från Kina. Så här långt är den tätare än resten av hojen...
Jag har bytt kranen också, till en vanlig för tidig R1a. Den gamla dog i samma skjul.
Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Det hjälpte inte heller, nu börjar det bli ont om idéer...Ny pump var det ja, undrar om jag skulle ta och köpa en ny termostat också när jag ändå håller på...
Bär mig emot, men tändsystemet kan ju ha tröttnat så spolarna/kablarna/stiften inte gör det de ska. Ta hit den till Uppsala så spånar vi? Eller så hämtar jag er, har ju buss.Det hjälpte inte heller, nu börjar det bli ont om idéer...
Det vore otroligt snällt och hjälpen skulle vara mycket uppskattad men just nu måste det bli stopp på investeringar...Bär mig emot, men tändsystemet kan ju ha tröttnat så spolarna/kablarna/stiften inte gör det de ska. Ta hit den till Uppsala så spånar vi? Eller så hämtar jag er, har ju buss.
Du använder original luftburk och original luftfilter?monterat renoveringskit på gav det resultatet att hojen gick ÄNNU sämre...
Ja och filtret är nytt.Du använder original luftburk och original luftfilter?
Original ljuddämpare? Ivfsh är lufttempen just nu inte optimal för "sommarbestyckning". Med rätt inställd luftskruv för tomgången, rätt flottörhöjd och trottelnålarna i rätt läge - blir det bättre om du shimsar upp trottelnålarna med en eller två M3-brickor eller om nålarna har ställbart läge så du kan höja dem?Ja och filtret är nytt.
Nej, det sitter slipon på den, precis som det har gjort ända sedan jag köpte den 2005. Nålarna går att justera, jag har satt dom i mitten, flottörhöjden har jag inte rört...Original ljuddämpare? Ivfsh är lufttempen just nu inte optimal för "sommarbestyckning". Med rätt inställd luftskruv för tomgången, rätt flottörhöjd och trottelnålarna i rätt läge - blir det bättre om du shimsar upp trottelnålarna med en eller två M3-brickor eller om nålarna har ställbart läge så du kan höja dem?
Vet du att flottörnivån är rätt? Med öppnare ausgepöff bör du höja nålen ett snäpp eller två dvs sätta clipset längre ned på nålen. Går den bättre varm än kall? Hur den går kall är inget man ska "justera bort" när det gäller förgasare. Använd choke. Alla vakumanslutningar för synk är pluggade?flottörhöjden har jag inte rört...
Nja, jag har ju inte rört flottörnivån, och den gick ju bra när jag ställde hojen för alla år sen... Jag har inte märkt någon skillnad i hur den går varm/kall, och när jag startade den igår så hann jag aldrig märka någon skillnad eftersom jag inte separerade förgasarna när jag monterade renoveringskittet så sprutade soppan ut när den gick igång... Dom enda slangarna som inte är pluggade är för bränsle...Vet du att flottörnivån är rätt? Med öppnare ausgepöff bör du höja nålen ett snäpp eller två dvs sätta clipset längre ned på nålen. Går den bättre varm än kall? Hur den går kall är inget man ska "justera bort" när det gäller förgasare. Använd choke. Alla vakumanslutningar för synk är pluggade?
Jag körde den i ultraljudstvätt, jag tänkte att det borde räcka, men jag får åtgärda det när jag river den andra uppsättningen förgasare som ligger i bilen, om inte annat så får jag övning i att renovera förgasare!Har du verkligen gjort rent förgasarna från gammal oxid och bröte, med tanke på att den puffar och uffar?
Det finns nog ett antal fasta munstycken man inte kan skruva loss som man lär rensa med hjälp av kopparkardel från strömkabel. Använd INTE ståltråd då det repar den mjuka mässingen.
T.ex. markerat med rött (bild från TDM850):
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |