jpe70
Twinverkstan
Måste kapa bort bakramen, men det fixar ju vem som helst enkelt med bågfil eller vinkelkap.Är det något mer än lite elfix att göra?
Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Måste kapa bort bakramen, men det fixar ju vem som helst enkelt med bågfil eller vinkelkap.Är det något mer än lite elfix att göra?
Ja, det har gjorts. Inte av mig uppenbarligen, men har för mig nån i FB-gruppen kör 850 med insprutning. Det byggdes även några på forumet tidigare, med microsquirt tror jag? En dansk håller på med kammar just nu, men han har en komplett 900-motor med tillhörande insprutning.Är det någon som har konverterat en TRX till insprutning?
Det skulle ju vara ett sätt att slippa renovera förgasare, är det en stor operation?Ja, det har gjorts. Inte av mig uppenbarligen, men har för mig nån i FB-gruppen kör 850 med insprutning. Det byggdes även några på forumet tidigare. En dansk håller på med nåt just nu, men jag är rätt säker på att de utgår från en hoj med 900-motor.
Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Ja, du behöver förutom injektorer och trottelhus även pump, tillhörande reläer för att hantera trycket, ny ECU som matchar och slangar. Såvitt jag förstår funkar det inte riktigt rakt av med TDM 900-grejer även om ett komplett sånt system troligen är enklaste utgångspunkten.Det skulle ju vara ett sätt att slippa renovera förgasare, är det en stor operation?
Nej, det är inget stort problem. Första generationen TDM (3VD) kan det möjligen vara som dyker upp, de var känt klonkiga och med åren tenderar vissa att hoppa ur läge. Så finns ett kit till dem från FactoryPro.Hej !
Jag sökte runt lite om kända problem på TRX/TDM och en sak som kom upp var problem
med växellådan.
Det brukar ju stå i tester att växellådan är lite klonkig men jag har inte tidigare hört att
det ska vara hållbarhetsproblem med den. Missljud, växlar som trillar ur, krökta shiftgafflar,
treans drev som tröttar på tillvaron... Någon som vet något om det? Hur stort är problemet?
/ Mikael
Då blir det till att fortsätta med förgasarrenovering...Ja, du behöver förutom injektorer och trottelhus även pump, tillhörande reläer för att hantera trycket, ny ECU som matchar och slangar. Såvitt jag förstår funkar det inte riktigt rakt av med TDM 900-grejer även om ett komplett sånt system troligen är enklaste utgångspunkten.
Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
... jag gjorde ett par förra veckan. Keyster-kit.Då blir det till att fortsätta med förgasarrenovering...
Jag köpte ett original Mikuni renoveringskit, där fick man tom. med tätningarna till rören mellan förgasarna, tror att jag ska ta och köra förgasarna i ultraljudstvätten också...... jag gjorde ett par förra veckan. Keyster-kit.
De är iaf lättare hålla på med än de nyare förgasarna i TDM 99-01, där finns inte ens några kit.
Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Kommer inte ihåg hans namn men en el wizard från AUS gjorde ett megasquirt på sin trix....alla på UK forum följde detta slaviskt ett tag men sedan försvann han.Ja, det har gjorts. Inte av mig uppenbarligen, men har för mig nån i FB-gruppen kör 850 med insprutning. Det byggdes även några på forumet tidigare, med microsquirt tror jag? En dansk håller på med kammar just nu, men han har en komplett 900-motor med tillhörande insprutning.
Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Jepp, tråden kom aldrig i mål. Vet inte hur det blev med hojen?Kommer inte ihåg hans namn men en el wizard från AUS gjorde ett megasquirt på sin trix....alla på UK forum följde detta slaviskt ett tag men sedan försvann han.
.....found him on a google "quan-time"......
Du kan nog vara helt lugn på den punkten, antar att det var 2:a generationen alltså en 4TX, så växellådan är det minsta du behöver oroa dig för. Det är vanligare att vevlager går pga ägare inte fattar hur man håller koll på oljenivån...Tack för svaret på min fråga om växellådorna.
Jag plockade upp en TDM igår och det känns alltid lite osäkert när det inte går att
provköra innan köp. Men som sagt, det låter som man inte behöver vara speciellt
orolig för växellådan så länge man inte misshandlar grejerna.
/ Mikael
Jag köpte ett original Mikuni renoveringskit, där fick man tom. med tätningarna till rören mellan förgasarna, tror att jag ska ta och köra förgasarna i ultraljudstvätten också...
Jo, man fick med tätningarna till rören mellan förgasarna, men inte alla o-ringarna, är det någon som har lyckats köpa en KOMPLETT förgasarrenoveringssats, och i så fall var? Kan ju säga att jag börjar bli fan så less på att köpa renoveringskit och skruva förgasare...View attachment 466985
Det här utgick jag från att det var original kit, men det var mycket som inte finns med..View attachment 467000
Var handlade du någonstans?Jag sökte på Mikuni BDST 38. Jag sökte runt en hel del men till slut beställde jag packningskit. Bytte även flottörerna. Nålarna till flottörerna är lite klena och fjädern inne i nålen kan kärva.
Var handlade du någonstans?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |