TRX-tråden

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Hej!
Ny här inne! Har en TRX sedan 2 år och funderar nu på att byta till miniblinkers. Hur har ni som bytt till mini gjort? Har ni gjort egna fästen eller?
Skicka gärna bilder!

Mvh Rauken79
t4volvo98@yahoo.se
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Vet inte ens hur det ser ut orginal, men om du lägger upp en bild på hur det ser ut kan jag nog hjälpa dig.

Hej!
Ny här inne! Har en TRX sedan 2 år och funderar nu på att byta till miniblinkers. Hur har ni som bytt till mini gjort? Har ni gjort egna fästen eller?
Skicka gärna bilder!

Mvh Rauken79
t4volvo98@yahoo.se
 

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Visby
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Jag kan försöka ta lite kort de närmaste dagarna.

Sen en liten undran till... Passar R1:ans (-99) baklyse rakt på eller hur är det? Har suttit och läst i tråden men tycker inte jag fått något bra svar.
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Jag kan försöka ta lite kort de närmaste dagarna.

Sen en liten undran till... Passar R1:ans (-99) baklyse rakt på eller hur är det? Har suttit och läst i tråden men tycker inte jag fått något bra svar.

Nej, bultarna passar precis men saken är den att dom sitter i mitten på TRX lyset och nedanför mitten på 98:ans R1 lyse.....detta gör att lampan sitter något längre ner.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Hej!
Ny här inne! Har en TRX sedan 2 år och funderar nu på att byta till miniblinkers. Hur har ni som bytt till mini gjort? Har ni gjort egna fästen eller?
Skicka gärna bilder!

Mvh Rauken79
t4volvo98@yahoo.se
Välkommen!

Det finns färdiga fästen (plastbrickor) för miniblinkers, kostar nån hundring och brukar säljas i parti och minut på ebay...
 

Sanoj_lidatorp

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2006
Ort
Ösmo
Hoj
Yamaha TRX 850
Fråga 1: Var får man tag på en magspoiler (bellypan) av modell längre som jag sett på en del hojar, inte det korta som bara täcker framkanten på motorn.

Fråga 2: Vilken Ebay söker du på för att hitta avgassystemen som nämns några inlägg upp? Jag hittar bara en massa skit när jag söker på Ebay.se .de eller .com

// Jonas

.
 
Last edited:

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Nån har under natten varit inne i min bil, och snott prylar. Alla mina verktg, vevaxel osv. Om någon TDM:are/TRX:are hör talas om en vev till salu, så vet ni vems det är... Nu dog projektet känns det som, var 17 får man tag i en vev. (Och vem f-n är så korkad att han snor en vevaxel till en såpass ovanlig modell???)
:mad:

Jamen va fan.... Trist. Kollar mcannonser lite till och från som det är, skall börja kolla på reservdelarna med.
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Fråga 1: Var får man tag på en magspoiler (bellypan) av modell längre som jag sett på en del hojar, inte det korta som bara täcker framkanten på motorn.

Fråga 2: Vilken Ebay söker du på för att hitta avgassystemen som nämns några inlägg upp? Jag hittar bara en massa skit när jag söker på Ebay.se .de eller .com

// Jonas

.

1. www.pferrer.de

2. www.ebay.co.uk (söker på olika.."TRX" "TRX 850" "TRX850")

Hepp!
 

snoken75

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2007
Ort
Mjölby
Hoj
Yamaha TRX 96:a
Bilder på Micron?

Jsg har ett par Micron Kolfiber som är fula, men de låter grymt gött. 1500:- eller däromkring.
Skicka PM om du är intresserad.

Annars tycker jag generellt att kolfiberburkar låter bäst på TRXen.

//Peter

Har du bilder på Micronen? Har precis köpt en helt original blå 96:a på 2000 mil som behöver låta lite mer :yoparty
 

Ben Pool

Kärring
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Har flyttat
Hoj
Min TRX gick sönder
Tjena gubbar

Var ute och provkörde hoj idag (var ju ett tag sen)
Lutar åt en DR 800. Det är en manligt fet stånka det :)
Men å andra sidan så står det en TRX till salu ett par mil söderöver för ungefär samma pengar (plus lite bara)
Gillade ju min TRX trots att den kastade av mig lite bryskt sådär....

Får väl se vad det blir i slutändan
 

nlx567

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2005
Ort
Sverige
Hoj
850cc
Hejsan

Vet inte om min gaffelolja någonsin är bytt så jag tänkte byta den så att jag vet att den är fräsch, men elaka rykten gör gällande att detta gör man inte ostraffat, bultmaskin, eller specialverktyg verkar vara ett måste.
Finns det verkligen ingen, "plugg" på undersidan av benet och så fyller man bara på ovanifrån eller? Om det inte finns plugg går det då inte att öppna ovanifrån köra ned en slag och med motorsug dra ut den gammla oljan?
och sedan fylla på med nytt. Hojen står vinterförvarad så jag kan inte gå upp i garaget och bara titta, dessutom är både instruktionsboken och verkstadsboken där. tänkte få med mig lite tipps av er innan jag åker dit nästa helg. Så hur göra detta bäst?

mvh NLX 567
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Hejsan

Vet inte om min gaffelolja någonsin är bytt så jag tänkte byta den så att jag vet att den är fräsch, men elaka rykten gör gällande att detta gör man inte ostraffat, bultmaskin, eller specialverktyg verkar vara ett måste.
Finns det verkligen ingen, "plugg" på undersidan av benet och så fyller man bara på ovanifrån eller? Om det inte finns plugg går det då inte att öppna ovanifrån köra ned en slag och med motorsug dra ut den gammla oljan?
och sedan fylla på med nytt. Hojen står vinterförvarad så jag kan inte gå upp i garaget och bara titta, dessutom är både instruktionsboken och verkstadsboken där. tänkte få med mig lite tipps av er innan jag åker dit nästa helg. Så hur göra detta bäst?

mvh NLX 567

Har sett flera som bara suger upp gamla oljan och häller på uppifrån, det är nog en racetech uppgradering du tänker på (läs HansJ) och problem med muttrar....

Vad jag skulle vara lite orolig för....det är att verkligen få ut allt gammalt slask...
 

nlx567

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2005
Ort
Sverige
Hoj
850cc

Vad jag skulle vara lite orolig för....det är att verkligen få ut allt gammalt slask...

Bra, tack för svaret, då var det som jag trodde.

Man får väl mäta upp mängden man får upp, strax under halvlitern skall det visst vara, sedan om det är kvar något litet gör väl inget, det måste ju ändå bli bättre än att ha kvar allt gammalt. Och gör man detta relativt regelbundet
så är det nog inte så farligt.

mvh NLX 567
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Hejsan

Vet inte om min gaffelolja någonsin är bytt så jag tänkte byta den så att jag vet att den är fräsch, men elaka rykten gör gällande att detta gör man inte ostraffat, bultmaskin, eller specialverktyg verkar vara ett måste.
Det är bara elaka rykten. För att byta olja behöver du bara lossa den stora muttern längst upp, plocka ur gaffelbenet och sedan plocka bort toppen samt lyfta ur fjädern. Sen är det bara vända benen uppåner och låta det stå så över natten (eller nåt). Kanske pumpa lite för att snabbare få ur det gamla. Det blir inte helt rent men du slipper plocka isär benet. Ungefär som att byta olja i motorn, man får inte ur allt men man slipper riva hela... :gnissla

Tjena gubbar

Var ute och provkörde hoj idag (var ju ett tag sen)
Lutar åt en DR 800. Det är en manligt fet stånka det :)
Men å andra sidan så står det en TRX till salu ett par mil söderöver för ungefär samma pengar (plus lite bara)
Gillade ju min TRX trots att den kastade av mig lite bryskt sådär....

Får väl se vad det blir i slutändan
TRX juh :tummenupp

Jag tror denna är snällare än den förra :)

Premiärade f.ö igår efter 3,5 timmars meckande. Kalasväder och om ett par månader kan jag säkert ha skinnstället utan att hålla andan åxå :rolleyes:
 
Last edited:

Sanoj_lidatorp

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2006
Ort
Ösmo
Hoj
Yamaha TRX 850

Vad betyder de olika sakerna? Behöver jag bara beställa Langer bug, eller är det monteringskitt den undre för 83€?

Langer Racing Verkleidungsbug
Mit verstärkter eingezogener Kante
Sehr schlank und absolut perfekt gemacht

415.18 Langer Bug 165,- €

415.28 4 x Halterungen am Bug, 2 x Halterungen für Bug 83,- €

http://www.pferrer.de/www/seiten/produkte/yamaha.htm

BTW, om det finns någon i Stockholmstrakten (bor nära Nynäshamn) som vill ut och åka och övningsköra lite med mig så slå en pling 070-6358731


// Jonas

.
 

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg-utsikt över bron
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Vad betyder de olika sakerna? Behöver jag bara beställa Langer bug, eller är det monteringskitt den undre för 83€?

Langer Racing Verkleidungsbug
Mit verstärkter eingezogener Kante
Sehr schlank und absolut perfekt gemacht

415.18 Langer Bug 165,- €

415.28 4 x Halterungen am Bug, 2 x Halterungen für Bug 83,- €

http://www.pferrer.de/www/seiten/produkte/yamaha.htm

BTW, om det finns någon i Stockholmstrakten (bor nära Nynäshamn) som vill ut och åka och övningsköra lite med mig så slå en pling 070-6358731


// Jonas

.

Fråga dom, eller så kan nog HansJ här inne översätta....han är en fena på faderländska! :tummenupp
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top