TRX-tråden

Gick med
3 Oct 2003
Hoj
ZX9R -> R1 -> KTM 660 -> 900 SS + 701 SM
Det är ju lampan som fixar till det!! :)
Vad gäller effekt så får du räkna med runt 30k för 100 kusar på en sugmotor....du får säkert till en turbo för 15k och det brummar en i UK på 160 kusar utan problem....

Nja, jag tänker mig något mer klassiskt á la speed triples lyktor tex. Skulle kunna tänka mig att göra en skön caféracer av den.

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Du verkar inte vara ensam iaf. Varför den dör har jag ingen aning om...
Jag fattar inte heller det. Har inte sett någon brytare i oljetanken eller dylikt. Enda möjligheten som jag ser, är att det är så mycket olja, så att det står för mycket olja i vevhuset, men det borde bli rätt så trista följder av det, där "inte startar" är det billigaste tänkbara...

Jåke, vad hade du för teori som du tog bort?

Jåke skrev:
Det här meddelandet har tagits bort av Jåke. Anledning: Kör inteTRX längre...

För det första, det där är fegt, för det andra, det heter: "In between TRXs" :)

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Jag bytte drivpaket i helgen men hade inget nitverktyg så jag slängde på ett clipslås på kedjan. Är det ett stort NO-NO eller spelar det inte så stor roll?

Jag har kört med det i över två år utan att något har hänt...

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Jag bytte drivpaket i helgen men hade inget nitverktyg så jag slängde på ett clipslås på kedjan. Är det ett stort NO-NO eller spelar det inte så stor roll?
Clips-lås funkar bra om du sätter det åt rätt håll och håller dig under 200 km/h. Nånstans där har de en förmåga att släppa och försvinna.

För det första, det där är fegt, för det andra, det heter: "In between TRXs" :)
Hehe... jag ställde en lite tvär fråga bara, som vi kunde vara utan. Sen skrev jag fel när jag tog bort... :hihi

Last edited:

Nipejo

2 hjul=2 cylindrar. 4 hjul=4 cylindrar
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Vtr -03
Jag vet att frågan har varit uppe tidigare men jag hittar den inte just nu.

Jag är lite nyfiken på vad "normal" arbetstemperatur är på en TRX. Min ligger sällan över 65-70 grader enligt tempmätare. Är det "normalt"?

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Jag vet att frågan har varit uppe tidigare men jag hittar den inte just nu.

Jag är lite nyfiken på vad "normal" arbetstemperatur är på en TRX. Min ligger sällan över 65-70 grader enligt tempmätare. Är det "normalt"?

Samma med min men vet inte heller om det är normalt. Jag har aldrig varit med om att den lilla fläckten bakom kylaren går heller.

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Samma med min men vet inte heller om det är normalt. Jag har aldrig varit med om att den lilla fläckten bakom kylaren går heller.

Det är normalt, placeringen av tempsensorn är inte helt smart.
Dock så räcker det med 20 min kökörning med min för att fläkten skall dra igång, verkar som dom genast går mycket varmare vid uppborrning.

Rauken79

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Hoj
Kawasaki Z1000 -09 och Kawasaki 250 -14
Nu har jag "lekt" lite till... byggde ett litet kamerastativ på hojen så man kan filma när man är ute och kör. Har inte lagt upp någon film på nätet men det finns bilder på mitt lilla stativ om man går in på mitt garage.

Blev bra och inte alls så mycket vibbrationer när jag fick dit en bit liggunderlag mellan stativ och kameran.

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Nu har jag "lekt" lite till... byggde ett litet kamerastativ på hojen så man kan filma när man är ute och kör. Har inte lagt upp någon film på nätet men det finns bilder på mitt lilla stativ om man går in på mitt garage.

Blev bra och inte alls så mycket vibbrationer när jag fick dit en bit liggunderlag mellan stativ och kameran.

Ja det såg ju ut att fylla sin funktion i alla fall :tummenupp. Vad är det för gänga till kamerafästet?

kremro

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2009
Hoj
TRX 850
Stog och bligade på trxen lite idag och märkte att mitt bakdäck är väldigt platt på mitten. inte mycket till mönster kvar, snarare obefintligt.
Så jag tänkte inhandla ett nytt set. Men Vart köper man billigt och vilken profil är att rekommendera?
Är det 120/70 fram och 170/60 bak som är optimalt eller ska man köra på orginal?

Hur är Shinko däck. såg dom hade erbjudande på komplett set för 1930kr :va

Eller ska man satsa på Pirelli, Dunlop och dom dyrare?
Kör ju mest till och från jobbet, ingen bankörnin alls, inte i år iaf.

Eller har ni några andra bra tips, köper nog både fram och bak, va nog några år sen däcken byttes så det skadar inte. :rolleyes:

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Stog och bligade på trxen lite idag och märkte att mitt bakdäck är väldigt platt på mitten. inte mycket till mönster kvar, snarare obefintligt.
Så jag tänkte inhandla ett nytt set. Men Vart köper man billigt och vilken profil är att rekommendera?
Är det 120/70 fram och 170/60 bak som är optimalt eller ska man köra på orginal?

Hur är Shinko däck. såg dom hade erbjudande på komplett set för 1930kr :va

Eller ska man satsa på Pirelli, Dunlop och dom dyrare?
Kör ju mest till och från jobbet, ingen bankörnin alls, inte i år iaf.

Eller har ni några andra bra tips, köper nog både fram och bak, va nog några år sen däcken byttes så det skadar inte. :rolleyes:

Jag köpte billigt här sist, men fanken vad sidan var seg....
http://www.dackonline.se/Motorcykeldack.html
...och här en gång....
http://www.mynetmoto.com/motorradreifen.cfm/lang/se/country/se/mc_dack.html

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Enda tipset jag kan ge är att köra på 120/70 och original bak, om du inte absolut vill ha bredare för utseendet.

Vet inget om Shinko, men inget pendlardäck kanske. Tveksam till såna däck med tanke på hur svenska asfalt blir när den är blöt (och kall)... det är värt de extra pengarna.

...va nog några år sen däcken byttes så det skadar inte. :rolleyes:
Sen kan det ju vara id'e att byta däcken lite tidigare nästa gång. Det är inte frånvaron av mönster som bestämmer när däcket är slut, vettu :)

Last edited:

kremro

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2009
Hoj
TRX 850
Då blir det 170 bak hehe ju bredare desto bättre. hört dom går fortare då.. :D

Står dålig info på dackonline om vad däcken är utformade för.
Ja behöver ju inte ha några bandäck, snarare några som pallar regn bra och har lång hållbarhet.

Michelin Pilot power så ju hyffsade ut men verkade inriktare på bana.. Dunlop Sportmax har ju bra pris på däckonline kanske kan va nåt?

Behöver däck för mer åt touring hållet.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...