Håller med Lonsdale.
Kraschade två veckor sedan. I trafikförsäkringen ingår ersättning för skador på utrustning & kläder i samband med krock (även singelolycka). Det visar sig dock efter att ha sökt ersättning för en sprucken hjälm, att ersättning enbart utgår om man själv tagit skada i samband med olyckan.
Håller med Lonsdale.
Kraschade två veckor sedan. I trafikförsäkringen ingår ersättning för skador på utrustning & kläder i samband med krock (även singelolycka). Det visar sig dock efter att ha sökt ersättning för en sprucken hjälm, att ersättning enbart utgår om man själv tagit skada i samband med olyckan.
Hur fungerar den logiken? Om jag har såpass bra skydd att jag själv klarar kraschen utan skador på mig själv men utrustningen har förbrukats (gjort sitt jobb) får jag ingen ersättning..
Om jag istället haft dåliga skydd, ex. en dålig men godkänd plasthjälm som orsakat huvud eller nackskador och inte tagit upp hela smällen hade jag fått full ersättning dels för min utrustning och låt oss säga en skallskada med vårdkostnader som kunde undvikits billigt..
I och med att ersättningen uteblir kanske detta innebär (inte i detta fallet tack och lov) att man fortsätter köra med sin gamla skadade hjälm av ekonomiska skäl, kraschar igen och gör sig riktigt illa, får ingen ersättning för att man kört med trasig utrustning, kan inte fortsätta jobba, tar livet av sig och sen är det slut..
Och TH snackar om att man bryr sig och värnar om sina kunder, bah. De ser de skadade bara som ett hinder för deras inkomst. Min försäkring där hänger just nu i en mycket tunn & lös tråd...
Kanske är ute och cyklar men kanske hemförsäkringen ersätter?
Jag kan bara skaka på huvudet.
Försäkringsbolagen räknar ut en risk för varje mc/förare kombination. Sedan måste de få in pengar för att täcka risken + deras vinst. Förstår ni inte att om ni ställa av och på hela tiden så kommer de bara höja priserna, och att det drabbar alla andra! Det är ju därför det kostar så mycket!!! Om alla betalda helår så skulle premierna vara mycket lägre ju!
Det är ju därför det kostar så mycket!!! Om alla betalda helår så skulle premierna vara mycket lägre ju!
Samma som hände mig.
Det gör den, men i försäkringsvillkåren står det att TH ska ersätta utrustningen. Så då förutsätter jag att jag får ersättning.
Länsförsäkringar erbjöd mig 83.000 kr helf/år och innan telefonisten klämde ur sig summan, gav hon mig rådet "bäst att du sätter dig ner"
Vilka miffon...
Har en TLR-99 5800 halv helår. Avställningsbar hur många gånger som helst.. hehe
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|