Tsunamin i Japan

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Jag tycker inte att bildserien hör hemma i tråden. Rätt smaklöst inlägg måste jag säga.

Läget verkar vara fortsatt allvarligt särskilt i reaktor tre. Såg att man tagit två japaner till sjukhus i Kina efter att de påvisat hög strålning. De kom med flyg från Tokyo.

Lugn är du fortfarande kvar i Tokyo? Om så är fallet hur uppfattas läget på plats?

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Märkliga inlägg herr bostongurka kommer med, måste jag säga... Inte så passande med dom bilderna om du tänker efter en aning, va?
Antagligen så mår du inte bra så du är förlåten om du plockar bort dom..

Last edited:

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Med tanke på alla andras reaktioner är jag glad att jag missa b.gurkans bilder.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Nån som reflekterat över vad BG kan vilja ha sagt med bilderna? Samma med kartbilderna i "...bättre värld"-tråden?

Nog sätter det igång tankar om man kan hålla sig ifrån att spontanböla. Flockmentalitet!

Jag tror på sätt och vis han är på fel forum även om det är här den sortens breddning av tankeverksamheten skulle behövas mest, bevisligen.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Såg aldrig gurkans bilder, vad föreställde dom eftersom det blev sånt rabalder?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
...och vad var det då för skador? Är bilderna relevanta för vad som diskuteras? (Grundkurs i ledande frågor).

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
...och vad var det då för skador? Är bilderna relevanta för vad som diskuteras? (Grundkurs i ledande frågor).

Hela syftet med bilderna var att få folk att bli upprörda räcker inte det? Tycker inte vi behöver diskutera dem mer. De visade sargade och missbildade vuxna och barn och syftade givetvis på ett worst case scenario i Japan.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.

Nu såg jag ju aldrig bilderna, men av beskrivningarna att döma så var det bilder på offer från atombombningarna i Hirsoshima eller Nagasaki och i sådana
fall är det inte särskilt relevant, dom "spektakulära" skadorna var av stötvåg och värmestrålning, inte dom mer osynliga skadorna efter den radioaktiva
strålningen (som för övrigt dödade en bråkdel av offren).

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Såg aldrig gurkans bilder, vad föreställde dom eftersom det blev sånt rabalder?

Sargade och brända kroppar och ansikten... Bl.a. ett avlidet barn med sargad kropp...

Inlägget hade rubriken "Strålningen har nått Sverige" och bilderna var upplagda tillsammans med en länk till expressen. Jag antar att bilderna skulle visa vilka hemskheter vad som nu kommer att "hända oss". Bildserien avslutades med den treögda fisken från Simpsons.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Hela syftet med bilderna var att få folk att bli upprörda räcker inte det? Tycker inte vi behöver diskutera dem mer. De visade sargade och missbildade vuxna och barn och syftade givetvis på ett worst case scenario i Japan.

Nu såg jag ju aldrig bilderna, men av beskrivningarna att döma så var det bilder på offer från atombombningarna i Hirsoshima eller Nagasaki och i sådana
fall är det inte särskilt relevant, dom "spektakulära" skadorna var av stötvåg och värmestrålning, inte dom mer osynliga skadorna efter den radioaktiva
strålningen (som för övrigt dödade en bråkdel av offren).

Inlägget hade rubriken "Strålningen har nått Sverige" och bilderna var upplagda tillsammans med en länk till expressen. Jag antar att bilderna skulle visa vilka hemskheter vad som nu kommer att "hända oss". Bildserien avslutades med den treögda fisken från Simpsons.

Testar med att ta bort paranteserna och citerar mig själv:

"Grundkurs i ledande frågor."

Ni verkar ha missat även min poäng helt. Ber om ursäkt om det var otydligt och ja, jag såg bilderna.

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Jag tolkade det snarare som att det var en pik till alla som är rädda och blåser upp situationen för hur det ska bli med strålningen här hemma a la expressen och aftonbladet. "Nu har strålningen nått hit, det kommer att ligga brända barn på gatorna."

Ni verkar ha missat även min poäng helt. Ber om ursäkt om det var otydligt och ja, jag såg bilderna.
Mitt inlägg kanske var lite otydligt det med.

Last edited:

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Lugn är du fortfarande kvar i Tokyo? Om så är fallet hur uppfattas läget på plats?

Tillbaka i USA för tillfället.
Amerikanska ambassaden meddelade tidigare idag att de kommer dela ut jodtabletter, men att de inte ska intas ännu.

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
Har ni tänkt på en sak? Ibland är verkligheten lite irriterande.
Men det finns som en sak som är bra med verkligheten.
Om den är lite irriterande kan man blunda lite så känns det bättre.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning