Tullinge dragracing

MaPe

Ser långt ut på bra håll.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
inte ett skit men skruvar HD-Inte nu längre!! Nu Skoda....
andersbrink skrev:
Lååångdragen helg, fast regn är ju inget man rår över. Blöja borde vara obligatoriskt på alla tävlingsfordon.

Blev iaf 3'a i Super Pro Street Bike med ynka 8.70/264 km/h i semin med blå/vita långsvingade gathojen.

/solbränd SPSB #64

Jag hade turen att se dig i action fast man var i lunda på lördagen så kom man ute till Tullinge på söndagen.
Grattis till tredje platsen :tummenupp

Vill bara säga att det är så jävla coolt med Top Fuel :Bugar , allt annat står still om man jämför, ja nästan iallafall :tungan

/oxå solbränd Mathias

fax

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
Kawasaki mean streak 1600
ktmjacke skrev:
Vem e du då???Det e ju håges hoj jag skruvar på.Testade att köra en repa i lördags oxå :tungan

Men hallå , har du svarta gnuggisar på ena armen och bjussade mej å min polare på läsk i söndags eftermiddag kanske , sålt en xr 600 till min polare kanske ? :yoparty

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
fax skrev:
Men hallå , har du svarta gnuggisar på ena armen och bjussade mej å min polare på läsk i söndags eftermiddag kanske , sålt en xr 600 till min polare kanske ? :yoparty
Aha,tjeeeeeena. :D

fax

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
Kawasaki mean streak 1600
ktmjacke skrev:
Aha,tjeeeeeena. :D

Ha ha tjena själv :lol Jag bor ju alldeles i närheten av Håge , kallas ibland "axel" ett gammalt öknamn som hänger kvar sedan plugget eftersom jag heter Axelsson i efternamn :gnissla

fick du i dej all öl ? :hihi

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
RPM lover skrev:
Fasiken kör ni trimmat i SB det gillas ju inte av SDC reglerna... :tungan

Hoppas ni fick mer åka på Mantorp än vi på Tullinge. Tre dagar, tre kvalrepor - och inte ens några finalrepor. Vaddå psyko att kapa bra 60' med långsving och turbo. Kopplingar är inte gjorda för att sliras vid 8000 varv, HUGG HUGG HUGG! Får mycket bättre 60' med den "korta" Banditen. 266 km/h är iaf inte helt fel.

Vafan, gav ni bort segern till en Finne! Vad hände med Bjurström i semin?

RPM lover

Jonte is the president
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.Thunderace
andersbrink skrev:
Hoppas ni fick mer åka på Mantorp än vi på Tullinge. Tre dagar, tre kvalrepor - och inte ens några finalrepor. Vaddå psyko att kapa bra 60' med långsving och turbo. Kopplingar är inte gjorda för att sliras vid 8000 varv, HUGG HUGG HUGG! Får mycket bättre 60' med den "korta" Banditen. 266 km/h är iaf inte helt fel.

Ja Bjurström var några tusendelar för snabb = RÖTT
Det vart 11 kvalrepor men det var en ruggig motvind i Mantorp på lördagen man stod och gungade i kastvindarna när man stod på startlinjen.

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
andersbrink skrev:

Tja! hur kul som helst att se er dundra fram de där 402,33 metrarna..
:tummenupp Men helt cp faktiskt att man inte fick se finalerna...
Undra hur politikerna tänker... utan olje eller annat skit hade ni juh hunnit riva av alla finaler på under en timme... va fan spelar en timme för roll lixom..
Där satt man hela dan å hejade på, sen blev man bestulen på finalerna... Helt cp... :fatta!

Men men, måste säga att jag :Bugar till er som kör.. ni e fan inte kloka :hihi
Helt galet lixom :Bugar ...

Coolast va ändå Paralell-twin... lixom, man haja aldrig va som hände...
Brööööööööööööl-Borta! hahaha, helt sicko! :Bugar :tummenupp
Top-fuel ... ja vad ska man säga.. brutalt känns fan som det blev en resa i tiden när dom drog iväg... hahaha hade jag inte haft öron hade skallen ramlat av när jag log! :gnissla :Bugar

"skrivet av en kille som var på Dragrace för första gången... dock defenetivt inte sista!

tjing

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
KaZ skrev:
Men men, måste säga att jag :Bugar till er som kör.. ni e fan inte kloka :hihi
Helt galet lixom :Bugar ...

Köp nåt gammal skrot och montera turbo och långsving, mer behövs inte (annat är gott mod och jäklaranama) för att ta sig nedför strippen inte allt för mesigt. Kan du mecka själv blir det väldigf billigt. T.ex. han dom kallar för "Hot-Wok'en", en Cherry-Turbo (dvs bil) kör nog med så pass liten ekonomi som t.o.m. Christer Pettersson skulle klara av att supporta tävlandet.

Varning dock, fruktansvärt vanebildande!

Mr. President

Luspank
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
En 86:a GSX-r 750, en ProStreet Gsx-r1100 Turbo, en ProStreet Hayabusa och har blivit med Honda oxå
andersbrink skrev:
Varning dock, fruktansvärt vanebildande!
Håller fullständigt med föregående talare.
Funderar just nu på vad jag ska kunna få ihop för hoj att åka på nästa säsong, så att jag slipper låna Magnussons (fast det är ju det klart billigaste alternativet).

Stolten

Team Starköl Racing
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Husaberg 570
Jag var där med Perra!! Robban Speedshop team!! Schysst var det tyckte jag, men synd att finalerna rengnade bort särskilt eftersom vi var i final..

Men häftigaste upplevelsen var ju Top Fuel bilarna!! Oj oj oj... :)

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
MaPe skrev:
Jag hade turen att se dig i action fast man var i lunda på lördagen så kom man ute till Tullinge på söndagen.
Grattis till tredje platsen :tummenupp

Vill bara säga att det är så jävla coolt med Top Fuel :Bugar , allt annat står still om man jämför, ja nästan iallafall :tungan

/oxå solbränd Mathias

2 repor Top Fuel (tar 10 sek) är värt inträdet, käk, all väntan mm bara det alltså, så vansinnigt!
:Bugar
Senast jag såg det var Tullinge för 2 år sedan (2 bilar under 5 sekunder i samma repa då :3freak :yoparty) och blev löjligt impad så det här hade man sett fram emot länge...

:Bugar till alla som kör, ni rockar.

och Per Bengtssons moppe e bara FÖR jävla ball och sjuk på samma gång alltså, vilken snubbe! :yoparty

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati