Tummen upp för Trygg-Hansa

Jag fick en i marken tappad hjälm ersatt på precis samma sätt för åtta år sedan. Tillägget drulle i min hemförsäkringen såg till det och inget kvitto fordrades. Var förstås mycket nöjd, men också förvånad över hur lätt det var att få bolaget att betala ut pengar.

ZXRMANNEN skrev:
Hmm vad vet jag , då får dom ta kontakt med mig i så fall !

Men att jag TJÄNAR 600:- i ordets rätta bemärkelse är ju fel! Jag kommer i helgen att köpa en precis likadan hjälm o jag får då betala 5.500:- ( Har precis pratat med OVES ) . Jag kommer ju att få betala 1000:- mer får samma hjälm! Vinner jag på detta anser du? Så inte fasiken känner jag att jag är ngn vinnare i detta ! Hade jag fått välja så hade jag INTE TAPPAT hjälmen i trappan alls !!!!.. Jag kommer ju nu att få ta pengar ( 1000:- ) från semester kassan för att betala min nya hjälm o det tycker jag inte är kul !

Denna tråden skrev jag för att jag ansåg att TH var Smidiga o enkla att ha o göra med . Jag har inte ljugit för dom o jag har inte heller besvärat mina MC kollegor ngn höjning av MC-Premier !!!.

Du har helt rätt, det fungerar så, men det framgick inte från början av din text så folk började reagera på handlings sättet , Du betalar självrisken hos OVES, resten kommer försäkrings bolaget att betala till OVES och allt är helt enligt gängse regler....har jag rätt eller fel.?

tassen skrev:
Du har helt rätt, det fungerar så, men det framgick inte från början av din text så folk började reagera på handlings sättet , Du betalar självrisken hos OVES, resten kommer försäkrings bolaget att betala till OVES och allt är helt enligt gängse regler....har jag rätt eller fel.?

han skulle ju få 4500 på sitt konto skrev han.

dvs bolaget tar självrisken direkt o han får stålar som han egentligen kan köpa vad han vill för.
Din metod förstår jag annars då de ju får reda på att han verkligen köpte en hjälm.

och för ev. komentarer, EJ jag upprepar EJ kritik mot trådskaparen utan mot bolaget.

Last edited:
När jag körde och välte med min hoj ville försäkringsbolaget att jag skickade upp hela mc-stället och skriva upp vad allt hade kostat. 2dagar senare kom det ett till brev där det stod att de ville ha kvittona också.

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back