Tung mc först vid 24

Showtime

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
R6 race -17, R6 race -13, z800 -15
Pernell skrev:
Ja, den dagen 20 åringar i Koenigsegg blir ett samhällsproblem så skulle jag väl säkert kunna sträcka mig dit också =)
Men inte ens då går det att jämföra... Du och dina söta tjej, som du inte borde ha några problem med att få i passagerarsätet på en Koenigsegg, åker väldigt mkt mer skyddat än när hon sitter på bönpallen med vinden i håret.

Så när han talar om förmyndarsamhälle som vill skydda oss från oss själva tänker han inte på pinglan som sitter på bönpallen eller barnfamiljen som han mötte highsidandes i en kurva på bulten...
men förhoppningsvis så har han så mkt vett i huvet att han inte kör som en idiot när han har bruden sin (eller ngn annan) på bönarpallen...

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
Skall det vara på detta viset så är det helt jävla förbannat absurt. Jag har betalat 9000kr för mitt körkort. Om motionen går igenom skall jag altså lägga ännu mer pengar.

Sen de här jävla person påhoppen om att en 21åring skall inte ha A behörighet gör mig riktigt jävla förbannad.

Last edited:

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Muggen skrev:
Jag avskyr att bli "drabbad" pga andras handlingar.

Det som retar mig är att det är åldersgräns på det hela. Se istället till att det skall vara x år med kk innan man får köra sporthoj, så att även en gubbe på 56 år skall köra stryp x år innan han har omdöme nog för en sporthoj på full effekt.

Lika ska va lika. Allt annat är orättvist.
Om du tycker att det var något i mitt inlägg som sa att du skulle bli drabbad av andras handlingar så får du gärna tala om vad det var för mig.

Dom flesta gubbar på 56 år har förmodligen haft sina kk i tillräckligt många år för att dom skulle få köra ostrypt sporthoj redan om man skulle införa "ditt" regelverk så det är nog ingen idé att införa.

Om du haft omdöme nog att läsa och reflektera över mitt inlägg så hade du nog sett att jag inte är för en 24-årsgräns utan att jag bara poängterade att det är fler aspekter än att bara kunna köra hoj som avgör om man är "farlig" i trafiken eller inte.

Pernell

Mañana
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
953cc japan
Showtime skrev:
men förhoppningsvis så har han så mkt vett i huvet att han inte kör som en idiot när han har bruden sin (eller ngn annan) på bönarpallen...

..mm, och just därför ska vi har hörge åldersgräns för att gränsla en gixxer! Tror nämligen just >24 har mer vett under hjälmen (med undantag givetvis) när det kommer till trafikmognad.

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
newstead skrev:
Om du tycker att det var något i mitt inlägg som sa att du skulle bli drabbad av andras handlingar så får du gärna tala om vad det var för mig.

Jag har inte sagt att det varit något i ditt inlägg som sa att jag skulle bli drabbad, det var itne riktigt mot dig. Cut it.

newstead skrev:
Om du haft omdöme nog att läsa och reflektera över mitt inlägg så hade du nog sett att jag inte är för en 24-årsgräns utan att jag bara poängterade att det är fler aspekter än att bara kunna köra hoj som avgör om man är "farlig" i trafiken eller inte.

personliga påhopp är inget jag gillar, "den som ger sig in i leken får leken tåla".
Om du varit smart nog o skrivit allting i ett inlägg istället för att köra edit & sedan lägga till i efterhand.. så had det inte blivit såhär.
Om du varit smart nog så hade du kunnat lista ut det själv.

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Muggen skrev:
Jag har inte sagt att det varit något i ditt inlägg som sa att jag skulle bli drabbad, det var itne riktigt mot dig. Cut it.
Då skulle du kanske inte ha citerat mitt inlägg när du skrev så?

Muggen skrev:
personliga påhopp är inget jag gillar, "den som ger sig in i leken får leken tåla".
Om du varit smart nog o skrivit allting i ett inlägg istället för att köra edit & sedan lägga till i efterhand.. så had det inte blivit såhär.
Om du varit smart nog så hade du kunnat lista ut det själv.
Med tanke på att jag redigerade mitt inlägg 9 minuter innan du svarade på det så hade du nog hunnit läsa det ska du se...

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
newstead skrev:
Då skulle du kanske inte ha citerat mitt inlägg när du skrev så?

Du kanske skulle haft omdöme nog att kunna dra slutsatsen själv att det inte var ritkigt mot dig :tummenupp

newstead skrev:
Med tanke på att jag redigerade mitt inlägg 9 minuter innan du svarade på det så hade du nog hunnit läsa det ska du se...

Men oj, tänk om jag tryckte på svara & sedan inte skrev något på en stund?
nu tänker du varförs kulle man göra deT?
Oj igen! Jag kanske har viktigare saker för mig.

Vill du fortsätta våran lilla disskusion så skicka ett pm, för detta är totalt ot.

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Muggen skrev:
Du kanske skulle haft omdöme nog att kunna dra slutsatsen själv att det inte var ritkigt mot dig :tummenupp
Citerar man någon så blir det så att säga ett svar till den man citerar och då drar man väl rimligtvis slutsatsen att det som står i inlägget är riktat till en själv? Väx upp.

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Muggen skrev:
Instämmer helt. Jag är 20 i år och tänker inte vänta 4 år för att få köra min 600 på full effekt. :mad:
Bara för att jag är under 24 så kommer jag köra vårdslöst och idiotiskt & vara rent ut sagt olämplig med 100 kusar till motor? Knappast.

Ironi mode on(men ändå inte)
Jag lovar att jag kör bättre än min far.
Ironi mode(men ändå inte) off.

Ni som säger att jag <24 kör sämre än 24> i trafiken är löjliga, prestige fyllda uppblåsbara... i min mening.

Man kan lika väl köra ihjäl sig själv med 25kw som icke 25kw.

Du om någon skall inte disskutera sådan här,med tanke på hur det egentligen ligger till.

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
Pernell skrev:
..mm, och just därför ska vi har hörge åldersgräns för att gränsla en gixxer! Tror nämligen just >24 har mer vett under hjälmen (med undantag givetvis) när det kommer till trafikmognad.

Tror inte där finns någon som helst skillnad mellan en 21åring och en 24åring. Jag ser många 30åringar som kör helt vårdslöst.

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
Långa farbron skrev:
Du om någon skall inte disskutera sådan här,med tanke på hur det egentligen ligger till.

Visst, jag skall inte föregå som något exempel av rimliga skäl, det håller jag med om. Jag har full rätt att tycka & tänka om ämnet, utan att tänka på just mitt fall. Ah, lät konstigt. Håller jag också med om, hoppas du förstår vad jkag försöker säga :hihi

Sen tror jag i ärlighetens namn inte att du är 100% oskyldig du heller :rolleyes:

newstead skrev:
Citerar man någon så blir det så att säga ett svar till den man citerar och då drar man väl rimligtvis slutsatsen att det som står i inlägget är riktat till en själv? Väx upp.

Du får sista ordet :tummenupp

Last edited:

micke85

Sommar och sol där jag bor
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ninja zx6r
Jag tror inte de kommer ge något att höja ålder till 24år!
De kommer bara vara fler som skiter i hoj kortet och kör bil istället, de få som vill fortfarande skaffar A kortet när dom är 24 och inte lagt alla sina pengar på en värre bil kommer inte kunna köra hoj bättre bara för att dom har kört bil i 6år.
Träning ger färdighet.
Om denna regel skulle gåigenom så tror jag är att de ända som kommer att hända är att olyckerna med bilar blir vanligare!
Bättre att man ser till att folk lär sig hantera hojar på trafikskolan med kurvteknik och bromsteknik.
Detta är bara vad jag tror!

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Jag trodde detta skulle vara en tråd med lite fakta, men det är ju bara massa tjaffs ju.

rozen

.:karatekissemiss:.
Gick med
10 Feb 2005
Hoj
nada =/
Ska vi inte höja röståldern till 24 också? Kanske åldern för att gå på krogen och gå på bolaget? yes så gör vi......... :gnissla

Tobbe_N

Ökenråtta
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM Superduke -07
hua, om detta nu införs så hoppas jag verkligen att jag som redan har A-behörighet inte blir av med den eller måste lägga pengar på en ny uppkörning. Snacka om att bli snuvad på konfekten... sen om det skulle göra någon skillnad i olyckstaitstiken vet jag inte.
Någon som vet om det blev några större förändringar i statistiken när A-begränsad infördes?

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0