Dampe
Wheelie
Om jag inte minns fel så måste man väl ha en bild på ansiktet också?? =S
Eller e det jag som e snurrig?
Eller e det jag som e snurrig?
Det där systemet är redan igång i stockholm - man ser dom ovanpå alla rödljus...
Jag tror att de är anpassade för att läsa framplåten så mc-åkare kan inte registreras (ännu).
Hur funkar det? Läser kameran av skylten bokstavligen , vad händer då om den är smutsig extra böter om man blir tagen? Eller är det ngt inbyggt i hojjen som sänder en signal om vilken skylt man har? Tex som de som bussar har för att hålla hastigheter?
Men problemet med att motorcyklarna omedelbart är stöld anmälda 2 timmar efter en "buskörning", blir svårare att komma åt. Detta kommer inte föraransvar åt. Möjligtvis kan det bli så att man måste kunna bevisa att motorcykeln var stulen vid den aktuella tidpunkten.
Om man inte gillar den riktning som samhället utvecklas i är det väl en väldig tur att folk säger ifrån. Jag gillar inte det minsta att möjligheten finns att övervaka precis var jag åker någonstans och när jag gör det eller vad för aktiviteter jag utför hemma framför datorn osv.Sen hur enkelriktade många är och inte kan inse att världen förändras, vilket lagar och regler måste följa med för att inte samhället ska raseras, det är ganska tragiskt!
Tänkvärd, men den är väl inte helt applicerbar på Sverige. Men många knasregler vi har här får en att tycka att mycket av det han säger är jävligt rätt!
Skulle vara intressant att höra om det finns något motsvarande här...
Om man inte gillar den riktning som samhället utvecklas i är det väl en väldig tur att folk säger ifrån. Jag gillar inte det minsta att möjligheten finns att övervaka precis var jag åker någonstans och när jag gör det eller vad för aktiviteter jag utför hemma framför datorn osv.
Folk är tydligen beredda att ge upp hur mycket frihet som helst för någon slags inbillad trygghet.
Det där rimmar ju illa med
1: Man vill ha ägarnasvar för att få fast hojåkare med fartkamera på vägar där absolut minst fartrelaterade olyckor sker.
2: Motorcyklismen är inte ens medräknad i "Nollvisionen".
3: Jag kan utan att skämmas säga att den stora massan definitivt gör sig skyldig till en hel rad trafikbrott var enda dag man åker till/från jobbet om man skall gå efter lagboken.
4: Förklara för mig hur övervakning skall kunna få folk att minska antalet trafikförseelser?
5: Har du någon aning om hur mycket pengar det hela rör sig om?
Och vilka är det som säger ifrån? Dom som inte klarar av att följa lagen, dvs dom som kommer att få problem. Eller dom som följer lagen och aldrig kommer att märka av det, mer än att motorcyklar i onödigt höga hastigheter blir färre som susar förbi.
Anser du att friheten berövas mer av kameror än av en polis?
Båda finns för "tillrättavisa" människor som anser sig själva stå över samhällets regler.
Att kunna följa en persons förflyttning kan användas i många situationer. Men det är samma visa varje gång något nytt kommer. Det finns aldrig någon som är villig att offra något, även om det skulle hjälpa någon annan.
Att påstå att trafikövervakning inkräktar på sin frihet är sånt skitsnack!
Det är ingen rättighet att köra varken bil eller motorcykel. DU ansöker om ett tillstånd för att få att göra detta, vilket utfärdas efter godkänt prov. Klarar man inte av att följa reglerna som följer med detta tillstånd så får man en bot. Gör man något allvarligt så får man indraget tillstånd! Hur övervakningen sker över vägnätet har inte tillståndsinnehavaren med att göra. Och passar det inte, så är det bara att lämna tillbaka tillståndet...!
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|