Var ska detta sluta??
En chip inopererade i huvudet som övervakar dina tankar - tänker du på ett sätt som inte regeringen ha godkänt så kortslutas det och man vaknar upp med en ny mer medgörlig personlighet.
Var ska detta sluta??
En chip inopererade i huvudet som övervakar dina tankar - tänker du på ett sätt som inte regeringen ha godkänt så kortslutas det och man vaknar upp med en ny mer medgörlig personlighet.
Att övervaka var man kör är ett brott mot integritetenväl? Vi är så fruktansvärt måna om den och jag tror aldrig dom får anvönda dom här i sverige.. Men man får se. Smart idé även om det suger en aning.
Tänk att bo i frankrike med deras MAX 100Hk gräns för gathojar.
Så de e väll bara en tidsfråga innan våra VÅÅÅÅÅRA kära folkvalda inför ägaransvar för att finasiera flera hål i deras budget...
Snart är vi där....
På tal om fåniga övervakningssystem fick jag hem ett inbetalningskort från Norska myndigheter igår, hade tydligen passerat en betalstation i Oslo, för 6 månader sedan.....inbetalningskortet var på 25 spänn...att dom orkar!
vi hade väl 100 hk gräns i sverige med om ja inte minns fel,,,,,,,,,,,,om dom mäter tiden då mellan 2 punkter o därav räknar ut hastigheten, om de inte är jättekort mellan dessa punkter så måste ju man kunna bromsa ner o liksom dra ut på tiden, förutsatt då att man sett kameran eller sensorn(eller ligger den dold i vägen) och att man inte kör i 250......elr ja har kanske uppfattat det fel
Det stämmer inte. Däremot måste avgassystemet, precis som allt övrigt du kan tänkas ha bytt från original, vara godkännt av TÜV. Och du måste ha papper med dig som visar att det är godkännt.Lite OT här men hört att det är lite sånna här regler lite överallt i eruopa en annan i tyskland tror jag det va säger att man inte får ha effektsystem på.
Gäller det även turister? Och om man blir tagen för det kan mans kita i o betala boten eller skickas det över till sverige?
Det lobbas hårt för ett ägaransvar här i Sverige med. Personligen tror jag att vi snart kommer att få det.
Att ägaransvar skulle tillämpas för att finansera hål i budgeten är ju bara en dålig konspirationsteori.
Visst om den stora massan gjorde sig skyldiga till trafikbrott. Men det gör de inte. Allra helst inte vid hastighetskameror mm.
Så de få tusenlappar du hävdar ska vara för att finansera något skulle på sin höjd räcka till kaffet åt våra folkvalda.
Det handlar helt enkelt om att kunna övervaka och få folk att inte bryta mot trafikregler. mm.mm.
DVS en säkrare trafikmiljö för ALLA trafikanter.
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |
|
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|