Tur man inte blir gammal i Norrköping

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
fängelsestraff minimum i min åsyn!

Sommarjobbar själv på ett pensionat och det är fan sjukt skiten dom får till mat,

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Så jävla sjukt att det inte ska ses som skäl till uppsägning! En grej om det inte blivit fastställt att det va dem, men det verkar inte va fallet :mad:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Sommarjobbar själv på ett pensionat och det är fan sjukt skiten dom får till mat,

I din åsyn, varför ska du kolla på dem? Överlåt det till Slowroller.

Jobba i (äldre)vården är bra för hur man ser på medmänniskan och kan också bidra till ett ödmjukare förhållningssätt gällande den egna personen.

Över till nåt annat... De verkar gå hårt åt varandra där också. Nu är ju inte en 61-åring att betrakta som äldre, men att läxa upp en 72-årig kvinna med en träsko? Lite Landskronastandard på det. Nä, äldre i Norrköping verkar vara en hård tillvaro.

Öh, länken;

http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=6981976

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
I din åsyn, varför ska du kolla på dem? Överlåt det till Slowroller.

Jobba i (äldre)vården är bra för hur man ser på medmänniskan och kan också bidra till ett ödmjukare förhållningssätt gällande den egna personen.

Över till nåt annat... De verkar gå hårt åt varandra där också. Nu är ju inte en 61-åring att betrakta som äldre, men att läxa upp en 72-årig kvinna med en träsko? Lite Landskronastandard på det. Nä, äldre i Norrköping verkar vara en hård tillvaro.

Öh, länken;

http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=6981976

ursäkta men jag förstod inte ett enda ord du babbla om, kan du förklara vad du menar med kolla på dom? och jag sommarjobbar ju på ett äldreboende?

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Hade jag gjort nåt liknande i mitt jobb hade jag fått sparken och blivit åtalad på studs. Fast jag jobbar iofs inte med gamla. Bara kriminella. :huvet

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
ursäkta men jag förstod inte ett enda ord du babbla om, kan du förklara vad du menar med kolla på dom? och jag sommarjobbar ju på ett äldreboende?

Du skrev; "...i din åsyn". Fattar vad du menar men betydelsen av det du skrev blir att du skulle titta/se på dessa individer när de sitter fängslade. Mer en vink om ett lite märkligt användande av språket. Slowroller kan mer om det där med att ha inlåst folk under uppsikt....

Vad är det för pensionat du jobbar på? Pensionat är ju ett bekvämt ställe att vara på, hotell alltså. Får de kass mat är det ju synd, därför förmodade jag att du menade någon form av vårdboende, för äldre då. Kanske fel? Var sommarjobbar du?

Det som handlade om synen på medmänniskor får du fundera över. Är det nu så att jobbar på ett pensionat och inte ett äldreboende faller själva betydelsen bort en smula.

KLarare?

Hade jag gjort nåt liknande i mitt jobb hade jag fått sparken och blivit åtalad på studs. Fast jag jobbar iofs inte med gamla. Bara kriminella. :huvet

Kriminella blir också gamla...

Last edited:

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Du skrev; "...i din åsyn". Fattar vad du menar men betydelsen av det du skrev blir att du skulle titta/se på dessa individer när de sitter fängslade. Mer en vink om ett lite märkligt användande av språket. Slowroller kan mer om det där med att ha inlåst folk under uppsikt....

Vad är det för pensionat du jobbar på? Pensionat är ju ett bekvämt ställe att vara på, hotell alltså. Får de kass mat är det ju synd, därför förmodade jag att du menade någon form av vårdboende, för äldre då. Kanske fel? Var sommarjobbar du?

Det som handlade om synen på medmänniskor får du fundera över. Är det nu så att jobbar på ett pensionat och inte ett äldreboende faller själva betydelsen bort en smula.

KLarare?

Kriminella blir också gamla...

Får be om ursäkt för misstavningen, i min åsikt menade jag såklart,

Jag jobbar på Karidal i eslöv,skåne

Det är ett äldrebeonde/aktivitets center för äldre med lägenheter för äldre i samma byggnad, men även undersköterskor som tar hand om dom som är inlagda,

(Edit: Finns även yngre människor i 30-40 års åldern med någon form av mental sjukdom)

Jag lagar mat av dom få råvaror som finns och resten kommer in med taxi, jag står på och ser varje dag hur folk lever och har de som äldre och hur vissa är begränsade i sitt liv pågrund av åldern (Kan inte tugga maten eller ens gå), menade inget med att äldre e mindre värda om de e de du tror

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Det är därför alla i Norrköping missbrukar, då slipper de ålder"vården" ;)

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Får be om ursäkt för misstavningen, i min åsikt menade jag såklart,

Jag jobbar på Karidal i eslöv,skåne

Det är ett äldrebeonde/aktivitets center för äldre med lägenheter för äldre i samma byggnad, men även undersköterskor som tar hand om dom som är inlagda,

(Edit: Finns även yngre människor i 30-40 års åldern med någon form av mental sjukdom)

Jag lagar mat av dom få råvaror som finns och resten kommer in med taxi, jag står på och ser varje dag hur folk lever och har de som äldre och hur vissa är begränsade i sitt liv pågrund av åldern (Kan inte tugga maten eller ens gå), menade inget med att äldre e mindre värda om de e de du tror

Gör ett bra jobb och ta med dig erfarenheten. Små, positiva initiativ kan öka trivseln avsevärt....och var glad att du har jobb.:tummenupp

Såg att förra svaret blev konstigt då du hade skrivit att det gällde ett äldreboende. Jag tror inte att du tror att de skulle vara mindre värda, menar bara att det får en att tänka på människovärde och kanske inte ta allt för givet. Ingen pik alltså. Vill mer uppmuntra, hoppas du trivs och att du kan få tillföra något med din person på din arbetsplats.

Ha de'

Sant. Man borde säga till alla gamla att gå in och råna närmsta bank. Vi behandlar de intagna schysst. Kan iofs bara svara för min arbetsplats.

Kanske dags att börja planera för sin ålderdom....:kulspruta

Har också en del erfarenheter av att jobba i den riktningen, fast med yngre. Man kan väl säga att det var inte så kul att se hur dottern å sin sida smugglade hem skolmat, detta för att bevisa dess oätlighet. Listig liten 8-åring som gjorde sin poäng tydlig och detta gällde alltså mat hon i normala fall gillar. Ingen kinkighet där.

Last edited:

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Om en nära anhörig blev utsatt för detta så känner jag att jag skulle vilja brotta ned personen som gjort det och spy honom/henne i ansiktet. Betyder det att jag är mentalt ostabil?

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
Och idag följer de upp med att ha prylat upp en 101årig kvinna på 30kg :huvet :brinnerup
Tur är väl att det inte gäller mina släktingar, för då hade jag gjort mig olycklig.

Smagatusk

Guest

Ja, det är väl förväl att det finns nåt kommunalråd med råg i ryggen som Lars Stjernkvist visar exempel på.

Att gå hemma med full lön låter galet det med om det skulle visa sig att de är skyldiga till alla anklagelser. Hoppas de blir återbetalingsskyldiga så fall...

Men om de skulla gå fria så är det nog många vårdtagare och framförallt anhöriga som skulle undra och vara oroliga. Som ni säkert vet; svenska rättssystemet är ju inte vattentätt.

Ingen rök utan eld!

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Jag ska INTE in på ålderhem!

Ni får läsa i tidningen om mig istället.

Hatar såna ställen, Och när det är dags att åka dit är man endå senil och vet inte vad man heter. Om man nu får bo på hemmet.

shobrey

Medlem
Gick med
21 Aug 2010
Hoj
tlr -99, Busa -00, R1 -98
jävla svin är dom:mad: finns inte ord för vad jag skulle göra med dom om jag fick tag på kräken. FY FAN!

tommi

Guest
Inte för att jag anser att det dom gör är rätt men är det nån här som vet vad demensvård handlar om? ofta handlar det om att dom som bor där svär,slår,spottar och fan vet mot dom anställda OCH varandra det är i vissa fall riktigt illa och jag berömmer dom som orkar jobba på såna ställen.

men självklart ska man inte hålla på som dom här verkar ha gjort,men jag kanske kan förstå att det rinner över om man får människobajs kastat på sig för tredje dagen i rad(bara ett exempel vet inte om det hänt) man kanske ska jobba nån annanstans om man inte har dom spärrarna...? jag bara menar att jag kan förstå att det slår slint ibland samma sak som att man vill kicka backspegeln av vissa bilister :rolleyes:

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin