Du skrev; "...i din åsyn". Fattar vad du menar men betydelsen av det du skrev blir att du skulle titta/se på dessa individer när de sitter fängslade. Mer en vink om ett lite märkligt användande av språket. Slowroller kan mer om det där med att ha inlåst folk under uppsikt....
Vad är det för pensionat du jobbar på? Pensionat är ju ett bekvämt ställe att vara på, hotell alltså. Får de kass mat är det ju synd, därför förmodade jag att du menade någon form av vårdboende, för äldre då. Kanske fel? Var sommarjobbar du?
Det som handlade om synen på medmänniskor får du fundera över. Är det nu så att jobbar på ett pensionat och inte ett äldreboende faller själva betydelsen bort en smula.
KLarare?
Kriminella blir också gamla...
Får be om ursäkt för misstavningen, i min åsikt menade jag såklart,
Jag jobbar på Karidal i eslöv,skåne
Det är ett äldrebeonde/aktivitets center för äldre med lägenheter för äldre i samma byggnad, men även undersköterskor som tar hand om dom som är inlagda,
(Edit: Finns även yngre människor i 30-40 års åldern med någon form av mental sjukdom)
Jag lagar mat av dom få råvaror som finns och resten kommer in med taxi, jag står på och ser varje dag hur folk lever och har de som äldre och hur vissa är begränsade i sitt liv pågrund av åldern (Kan inte tugga maten eller ens gå), menade inget med att äldre e mindre värda om de e de du tror