Lhmattsson
Ny medlem
Jag har rivit ner min fzr1000 -94 motor nu för renovering av lådan. Så tänkte passa på att modifiera det som är nödvändigt direkt.
Kanske ska nämna att motorn sitter i ett 4hjulsdrivet rörramsbygge så jag har gott om plats.
Finns det någon här som har erfarenhet av turbo på denna maskin?
Vad kan man tänka sig att ladda så att grejorna håller en stund?
Det jag har tänkt mig är sänka kompet nu med aluminumpackning i cylinderfoten till ca 8.5-9:1.
Förstärka kopplingen som verkar halvdan original. Hur?
Håller lådan om man tar med sig hjärnan när man åker?
allt omkring sen då: Turbo typ Mitsu td04 16t? sätts efter avgasventilen?
plenum finns som ska vara avvägt. större soppapump, bränsletrycksregulator från mcexpress. trycksätta förgasarna. Intercooler, oljekylare. Lambdamätare och eller avgastempmätare?
Har ingen erfarenhet av att bygga turbo på mc maskin med förgasare, enbart bilmotor med insprut. något speciellt att tänka på?
Kanske ska nämna att motorn sitter i ett 4hjulsdrivet rörramsbygge så jag har gott om plats.
Finns det någon här som har erfarenhet av turbo på denna maskin?
Vad kan man tänka sig att ladda så att grejorna håller en stund?
Det jag har tänkt mig är sänka kompet nu med aluminumpackning i cylinderfoten till ca 8.5-9:1.
Förstärka kopplingen som verkar halvdan original. Hur?
Håller lådan om man tar med sig hjärnan när man åker?
allt omkring sen då: Turbo typ Mitsu td04 16t? sätts efter avgasventilen?
plenum finns som ska vara avvägt. större soppapump, bränsletrycksregulator från mcexpress. trycksätta förgasarna. Intercooler, oljekylare. Lambdamätare och eller avgastempmätare?
Har ingen erfarenhet av att bygga turbo på mc maskin med förgasare, enbart bilmotor med insprut. något speciellt att tänka på?