HayabusaMan
Gudomlig sporthojare
Jaha! Ja, det låter inge bra. Tänkte skum som skum. Storleken är ju som orginalet om de inte menar själva filtret....Tyvärr så kommer du tappa 50% av luftflödet med de där moppefiltret, de är garanterat sämsta möjliga flöde och rening + att de såg för litet ut.
Ramair är däremot de bästa skumfilter som går att hitta i flöde och rening men trots det billigt. Uni filter har inte en chans mot Ramair för jag har kört Uni också och de är 7 reser tätare.
Köp löst Ramair filter material och riv sönder KN filtret och limma dit ramair istället på KN gummistommen. Jag limmar ihop skumgummi mot skumgummi med smältlim för de håller svinbra. Skumgummi mot gummistomme så kör jag med Loctite gummilim eller Liquiosol som man lagar gummi med.
Länken visar både lösa ark och färdiga filter. De går köpa direkt från Ramair också men de är svårt att hitta kösa ark där (fast de finns där.
RamAir Filter for sale | eBay
Get the best deals for RamAir Filter at eBay.com. We have a great online selection at the lowest prices with Fast & Free shipping on many items!www.ebay.com
Ville ha ett ramair, men får ingen klarhet i vad anslutningsdiametern är. Tumangivelser hit och dit.....djungel
Får rengöra det gamla sålänge och beställa
hemtjänst från kommunen för hjälp att få hem rätt grejer ?