Incredible
Ny medlem
Ni som kör turbo eller kompressor på nyare hojar, hur gör ni när det är dags att besikta? Det blir väl ganska bökigt om man måste plocka bort allting och sätta tillbaks det igen?
Besiktiga ?
Sfro är vägen att gå, det står 199kw i mina papper så man behöver inte strypa hojen bara för att den har turbo.
Sen är allt mycket lättare med försäkringar om något skulle inträffa, alla ändringar står med
Ok till den uppenbara frågan för den som vill veta mer då, vad är Sfro?
Ok till den uppenbara frågan för den som vill veta mer då, vad är Sfro?
Sfro besikta så slipper du plocka av och på.
http://www.sfro.com/
Organisation för att bygga från scratch eller bygga om fordon.
Ok då förstår jag, men en radikal ombyggning av fordon är inte aktuell för mig, jag har en ducati hypermotard som jag funderar på att sätta kompressor på, så då blir frågan om det går att få den igenom besiktningen utan att plocka bort allting....är det kört helt enkelt eller kan man plocka av lite vitala delar och få den besiktigad?
Fick en idé....om jag lånar nån annans hoj samma modell som min, sätter på min nummerplåt och åker och besiktar så är väl chansen minimal att dom skulle upptäcka att det inte är rätt hoj? Har då aldrig varit med om att dom kollat ramnummer eller dyl på bilprovningen...
Testat och det fungerar. Men vad är vitsen? Hojen är ändå olaglig. Gör det rätt istället.
Fick en idé....om jag lånar nån annans hoj samma modell som min, sätter på min nummerplåt och åker och besiktar så är väl chansen minimal att dom skulle upptäcka att det inte är rätt hoj? Har då aldrig varit med om att dom kollat ramnummer eller dyl på bilprovningen...
Du lär iaf få kopiera ramnummret också för det kollar dom....kan garantera att du åker på väldigt mycket skit om inte det stämmer.
Fixa det så slipper du tjacka en sån här tvål när du sitter inne
View attachment 413414
Ja du vet...tappa tvålen i tvättrummet är dåligt..handlovrem räddar röva
Var inte så naiv, och var snäll och låt bli att förstöra försäkringspremier för oss som gör saker ordentligt.
Jag har själv kört hoj som bara varit strypt på pappret och är i dagsläget jävligt glad för att det aldrig hände något, men jag skulle aldrig få för mig att göra det igen.
Ifall du vill vara lika puckad som jag var i tonåren (och jag hade rätt skeva värderingar då) så be my guest, men det enda rätta är att stå för vad du gör utan att förstöra för alla andra, det är ett äkta så kallat dick move.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |