turbo på Buell?

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
HÄR finns massa matnyttigt att studera innan du börjar med ditt eget turbobygge :tummenupp

Brink och Jojje kan säkert ha synpunkter men det här är en duktig kille som skrivit det här.

T Buell

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2004
Hoj
Turbo buell x1 lightning
Över 200hk på bakhjulet!!!

visst går det att ha över 200hk på en Turbo Buell!!
www.suntechmotorsport.tk under projects där finns bilder på min hoj
å lite teknisk data där finns åxå gästbok skriv frågor på den om ni vill veta lite mera av min hovmekaniker :)
P.S Vi syns på strippen :D

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Jag skulle nog vilja prova med dom remdrivna turbosarna som finns
kompressor igentligen men består av en turbokomppressor med remdrift från vevaxeln

Jag vet tts i england har nåt busakit med över 300hk

borde va idealiskt för montage på hd motorn å avgasljudet orört

vad insprutningen beträffar så är det enkelt att fixa med större spridare och progresiv regulator funkar klockrent för måttliga effektökningar med överladdning körde själv så på mina busa kit i början (340hk)

Peter

Bifogat

• SuperMontage.jpeg
    SuperMontage.jpeg
    40.3 KB · Visningar: 230
Last edited:

Boost 2

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Xr650 sm turbo
T Buell skrev:
visst går det att ha över 200hk på en Turbo Buell!!
www.suntechmotorsport.tk under projects där finns bilder på min hoj
å lite teknisk data där finns åxå gästbok skriv frågor på den om ni vill veta lite mera av min hovmekaniker :)
P.S Vi syns på strippen :D
Trevlikt bygge!! funkar den bra? ser ut som den är utan plenium? funkar det? hur tidigt får du laddtryck? funkar den vid vanlig lansvägskörning?

antikrist

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
yamma busfemti
Hade rätt långt framskridna planer på att montera en snigel på min gamla m2 för några år sen, bollade lite ideer med dr Ernie (dteracing.com) han så inga större problem förutom min ekonomi.

spacelord

Enbart fläskig....
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Aprilia RS 250 -00
jojje1963 skrev:
Både och, sprut e ju bra ihop med turbo, men du måste kunna styra det. Jag kör turbo och sprut (megasquirt) på min Triumph twin och det funkar klockrent. Det är lite svårare att få en HD att gå perfekt tror jag, kan man dela insugen så blir det nog lättare. (har inte sett nån HD turbo som gått riktigt som den ska, men jag har ju inte haft nån själv..)

Funkar det bra med MegaSquirt?? Har kollat en del på deras hemsida och det verkar ju vara ett schysst sprut för en billig peng!

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
spacelord skrev:
Funkar det bra med MegaSquirt?? Har kollat en del på deras hemsida och det verkar ju vara ett schysst sprut för en billig peng!

Funkar helt perfekt, jag köra alla mina bilar och hojar med megasquirt nu, och har nog byggt 20 boxar till andra oxå. Man måste ju givetvis sätta säj in i det eftersom det inte är ett bolt-on system, men fördelen är att man kan använda samma box till allt, plus att man kan göra egna program oxå om nu vill prova nån ny funktion. Orginal så klarar den 1.5bar boost men jag kör nu med 2bar sensor i en del av mina. Normalt så sköter den inte tändingen men med lite klurande så kan den göra det med. Jag gör normalt inga installationer till andra, kan man inte göra det själv så tycker jag man ska hitta nån annan lösning, hela iden med megasquirt är att man ska lära säj lite på köpet.

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
Är inte turbo att förstöra konceptet helt med den där hojen?
Man kan ju inte direkt påstå tat axelavståndet håller för så mycket effekt.

T Buell

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2004
Hoj
Turbo buell x1 lightning
Poacher skrev:
Är inte turbo att förstöra konceptet helt med den där hojen?
Man kan ju inte direkt påstå tat axelavståndet håller för så mycket effekt.
hmm du e då inte den ännda som påstår att axel avståndet är kort på Buell men vet nån hur långt det är då?????? jo iaf jag vet bara 4cm 4CM kortare än hayabusa så då är det väl int kort eller????

T Buell

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2004
Hoj
Turbo buell x1 lightning
Boost 2 skrev:
Trevlikt bygge!! funkar den bra? ser ut som den är utan plenium? funkar det? hur tidigt får du laddtryck? funkar den vid vanlig lansvägskörning?
jo det är ett trevligt bygge men de e inte klart ännu tyvärr först klar till våren :mad: jo det är byggt utan plenium box kommer att funka bra som fan säger min hovmekaniker :banana

Boost 2

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Xr650 sm turbo
T Buell skrev:
jo det är ett trevligt bygge men de e inte klart ännu tyvärr först klar till våren :mad: jo det är byggt utan plenium box kommer att funka bra som fan säger min hovmekaniker :banana
Låter bra.. Håll oss uppdaterade om allt vad gäller detta bygge! bra/dåligt! (lite skeptisk till utan plenium?) Det kan bli smala effektband lite här o var! men det vore stenbra om det funkade! :tummenupp Benny

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
ThunderAceT
andersson turbo skrev:
Jag skulle nog vilja prova med dom remdrivna turbosarna som finns
kompressor igentligen men består av en turbokomppressor med remdrift från vevaxeln

Jag vet tts i england har nåt busakit med över 300hk

borde va idealiskt för montage på hd motorn å avgasljudet orört

Peter

Hur villken kapasitet skulle vara passande för tex en busa om man kollar tabellen på http://www.oguraclutch.co.jp/english/e_products/sc/sc_siyou.htm
skulle en TX15 duga? eller hur mycket luft vill den ha?

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0