Bizzo
Ny medlem
ang. de här med kompsänkning, 2 mm packning flyttar 2 mm på kamkedjans rörelse, så då blir ju kamflyttningen ca 10grader ? Hur löser jag de problemet? Tacksam för svar! /Tobias
Bizzo skrev:2660145ang. de här med kompsänkning, 2 mm packning flyttar 2 mm på kamkedjans rörelse, så då blir ju kamflyttningen ca 10grader ? Hur löser jag de problemet? Tacksam för svar! /Tobias
Bizzo skrev:2660145ang. de här med kompsänkning, 2 mm packning flyttar 2 mm på kamkedjans rörelse, så då blir ju kamflyttningen ca 10grader ? Hur löser jag de problemet? Tacksam för svar! /Tobias
Steen skrev:2660159Ska du använda toppackning så är nog den bara 1mm tjockare än orginal då behöver du nog inte ställa om kammarna.
Annars så går det att fila ur kamdreven så dom blir ställbara.
sx-pojken skrev:2660151kan du nog bara lösa med ett ställ-bart kamdrev....
orkar du inte svarva kolvar??
Du hade rätt ang mitsu T17, de var ett T19 agg. *S* måste ha blivit döv på senare dar, *ler* men alltid lär man sig något nytt, nu ska jag väl få tummen ur och försöka få fram ett rostfritt system till den, men jag måste nog se över kopplingen en sväng innan, sen får man mäta och se när motorn sitter i ramen, men det blir väl nog gött, tur att man känner en smed som är en hejjare på att svetsa,sx-pojken skrev:2658650
andersbrink skrev:2660807Svarva kolvar är inget jag rekommenderar. Du vill ha så tjockt gods som möjligt i kolvtopparna så att de bättre tål vad turboaggregat föder dem med. Minst 4 mm tjocklek (om du bara laddar 0.5 Bar, helst 6 mm vid 1 Bar.
Dainese skrev:26614921,7mm är väll den tjockaste Marklund har.
HenRRik skrev:2660930120 psi?
du blandar inte ihop komp tryck o komp. förhållande nu va?
Dainese skrev:2661841Orginal så har R1:an 11.8:1 i komp. Så med en toppackning som är 1,7mm så borde kompet hamna på ca 8,7:1. Eller har jag räknat helt fel?
Dainese skrev:26614921,7mm är väll den tjockaste Marklund har.
Steen skrev:2662338Sätt ihop efter orginalinställning och mät lobecenter för att vara säker.
Dainese skrev:2662624Har du gjort allt rätt så är det inte alls så svårt att ställa in allt, d ska knappt behöva bestycka om nått om allt stämmer. Sen så kommer d nog att gå åt lite mer däck och drivpaketet tar oxå lite mer stryk. Jag tror nog att du måste justera lobcenter med 1mm tjockare packning, men som sagt här ovan så är det bara att mäta och kolla.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |