Personligen anser jag att v-rod har ett helt annat koncept.Varvtal,cylinderantal,ventilteknik.1340:n har ju stötstänger o 2 cyllar plus mycket lägre varvtal o helt andra avgaspulser.Topparna går dock att fixa iordning riktigt bra på dom.Knepigaste problemet om man vill kräma ur det allra sista med hjälp av turbo blir nog att fixa ett styrsystem till tändsystemet,typ retard o sånt.Rullagrad vev e ju inte nån fördel direkt heller.Men effektmässigt finns det ju 1340 sugmotorer som ger 150 häst oxå,så med turbo borde väl gå att få ut lite mer tycker jag.Blir spännande starter på strippen iaf.Har själv kört en shovel 1780 på det glada 90-talet bara för att han som ägde hojen ville att jag skulle se vad som va fel.Trodde som alla andra fördomsfulla att det bara va att ge muttern o dumpa kopplingen,för H-D är ju trötta gräsklippare........not.Jäääääävlar vilket vrid,o vilka vibrationer.Såg 17 stycken fotoceller vid målgång.
BTW,tänkte du trycka genom förgasare eller smälla dit ett EFI-system?Bygger du för strip eller gata?Borde gå att räkna ut hur mycket luft din motor pumpar o sen be nån av turbogurusarna räkna fram en graf för specen på vad du behöver för aggregat.