Turboval till HD 1340

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Ja, fast då fick jag också köra och hämta och lägga i motor, låda, drivning, flytta fotpinnar, förlänga ramen, byta däck, dra elsystem, batterilåda, strydämpare, lyfta en cylinder och byta ventiler eftersom kamdrevskilen gick av vid uppstart, byta all o-ringar till stötstångsrören plus packningar till ventilkåpor, flytta oljetanken plus lite annat, och mappa den. Fast putsa blev där ju inte tid till ;) Körde 6 repor och det enda som hände var att en avgasfläns sprack och fick bytas, så jag får nog va nöjd fast den inte gick fort nog, lite svårt måste det ju va
 

Nizze2

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2006
Ort
Falkenberg
Hoj
Harley sportster
Att den skulle hålla visste du ju redan för det har vi ju talat om för dig hur många gånger som helst
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
3177624 Jepp, jag byggde en HD, men till en polare. Jag körde den i Malmö för att se om det funkade och det tycker jag väl att det gjorde. Bara 6.41 men det var för att jag inte lärt mig hur man går i väg med den än, fick bara 5 repor. Det är en 1600cc motor med en T04E (vet ej trim men det är en av dom mindre). Vid 1.3bar får jag ut 203hk på E85 (Megasquirt). Den är som en sugmotor så ska man ha tryck så får man varva rätt bra, men den blir ju snäll att köra eftersom där inte är nån turbokick alls, det bara ökar på.
Bilder:
http://stabbarps-auto.com/images/hd4.JPG
http://stabbarps-auto.com/images/hd3.JPG
Fan, hojen är ju hur cool som helst.. :tummenupp
 

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Fan, hojen är ju hur cool som helst.. :tummenupp

Tackar:tummenupp

Uppfriskande.

Fortåkarnas generalklausul gör ju gällande att ett fordon ska vara snabbare än det ser ut. Det fanns ju en anledning till att jag gick till just din depå för att låna de specialverktyg som krävdes för att få ut Bracket-Loket på banan igen.

Mvh
PiPPi
http://HarleyDrags.com

Rismekens kung, det e ja:yoparty Kan också koka soppa på en spik:D Verktygen du lånade var HD orginal
 
Last edited:

yammie

Nipple sucker
Gick med
16 Dec 2004
Ort
I en avkrok
Hoj
RD350/Buell
Lär nog komma förbi på ett besök å kolla hur det går med meckandet å kanske få ett tips.. *s*

/jönsson
 

Cat

Spinner som en katt...klöser som en puma
Gick med
13 Oct 2004
Ort
På landet...i ett hus vid skogens slut...
Hoj
Harley 1340 till gata & strip. Och så lite kärlek på gubbens Super Twin Nitro bike + ett par lik-hojar
Om man ska trimma satan, varför utgå ifrån en motor som orginal lämmnar 60hk?
Ditt mål är att fördubbla uteffekten.
Om du hade börjat på en 600cc sporthoj och haft 150hk som mål hade varit mer realistiskt.
Sen vad göra med över hundra häst i ett chassie som var modernt på 50 talet?
Åka rakt fram?
Du har väl redan en dragbike, ska du bygga en till utav widegliden?

Jag är inte alls avogt inställd till Harley, eller gamla omoderna motorcyklar, men jag inser deras begränsningar.

Det e just det...att "spräcka" dom inställningarna folk har typ som dig....
 

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Men.. Om man vill ha en snabb HD så kan man ju inte gärna köpa en Hayabusa. Förmodligen är han nöjd om han kör ifrån andra HD, vem bryr sej om en Japan går ändå fortare? På gatan menar jag då, det ska dom ju.. Är det bara frågan om att åka fort så kan man ta flyget
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jo, det är ju många som har den inställningen, att det ska "visas" minsann..

Det brukar sluta med att dom lägger 100 000:- på ett omöjligt utgångsobjekt, 30 000 på trim och 10 000 på att förbättra "väghållningen"

Sen går dom jämt med en 15000:- japan med en 10000:- turbosats rakt fram, och blir hopplöst efter när det svänger...

I dragracing är dom kul att se, ännu roligare var det när Charley körde vingliga (och toksnabba) repor med en hand på styret, fotkoppling och jockeyshift, han förnedrade en och annan nipponräser.

Jörgen är väl den som har lyckats bäst med en Harley som kan svänga, men han började ju ÅAS med en sportster och ISR/öhlinskomponenter, och inte en softtail springer classic.

Men visst, huvudsaken är väl att man gör sin grej, är det sen att plöja löjliga summor pengar i ett hopplöst projekt så be my guest, men hade jag en Harley och ville bygga något så skulle inte jag satsa pengarna på att försöka bygga en sporthoj av den.

(för som jag förstod trådskaparen så var det inte en dragracehoj han skulle bygga)

men om det är för att man vill då?
det behöver inte vara logiskt, det behöver inte vara lätt och det behöver inte bli bäst, men att ha en unik hoj som bräcker allt motstånd i sin egen klass i fråga om coolfaktor ÄR kul och jag förstår alla dem som vill skapa något i den stilen. det är lättare att turbomata en japssporthoj och det blir bättre resultat av det också men att lyckas turbomata en hd är bra mycket svårare och blir bra mycket mer avancerat vilket ger status i sig själv, och det är det jag tror att trådskaparen är ute efter. lyckoruset efter att ha skapat något unikt, tufft och roligt i en egen klass för sig.

till trådskaparen har jag inte mer än en lyckospark att ge då jag inte kan ett vitten om det du försöker åstadkomma men jag kan inflika att jag stöder dig och förstår dig till 110%, lycka till och kämpa på:tummenupp
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
"Din Harley är frecck, den kommer säkert att piska alla Gixxers på bogan"
 
Last edited:

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Eslöv
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Nu kör ju inte jag HD utan Triumph men det kvittar, jag tycker det är coolt med alla turbobygge och har 4 själv, alla får rast av en TurboBusa men tydligen så bryr jag mej inte. Det är ju inte så att jag inte skulle kunna köpa/bygga en sån om jag nu ville, men det vill jag inte just nu.
Men du är inte ensam, många som hör att jag sätter turbo på slöa Bonnevilles berättar för mej att det är bättre att köpa en Daytona om man vill ha en snabb Triumph... Det hade jag ingen aning om ;)

Och att det kostar mer än man får ut i prestanda spelar ingen roll, man spenderar det man tycker man har råd till eftersom det är en hobby, inte ett företag man driver
 

blownharley

Medlem
Gick med
2 Mar 2006
Ort
Insjön, Dalarna
Hoj
Buell 1125 R, Harley Wide Glide, Harley XL1200C, D&G Dragbike
Okej, är det andra HD man ska köra ifrån så räcker det ju att höja effekten.
(och plocka bort fotplattorna så att det går att svänga)

Förövrigt behöver dom flesta HD åkare bli lite mindre märkesfanatiska, till och med Guldvingeklubbens medlemmar kan ta att man säger åt dom att Gulvingarna inte är bästa valet om man ska åka roadracing, något som harleyåkare verkar ha svårt med, då ska det genast kontras med någon seger i någon obskyr klass utav en Buell (som får vara Harley när det passar, dock inte på Harley-träffar), ett specialbygge av magnesium och titan gjort i USA och körd en gång, eller boartrack-racing på 30talet...

Harleys är bäst på att vara Harleys, räcker inte det?
(för jag tycker fortfarande att dom är bäst på det, även om japanglidarna spöar dom på precis alla punkter som går att mäta och betygsätta, så är japanerna fortfarande kopior på Harleys)

Jag förstår inte varför du är inne och skriver i den här tråden GuW, det är ju bara att se på trådens namn så inser en normalbegåvad att det inte är frågan om att motivera om det är frågan om att turboladda en HD, utan hur:rolleyes: Har du något konkret att tillföra diskussionen är du välkommen annars får du gärna låta bli......
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag förstår inte varför du är inne och skriver i den här tråden GuW, det är ju bara att se på trådens namn så inser en normalbegåvad att det inte är frågan om att motivera om det är frågan om att turboladda en HD, utan hur:rolleyes: Har du något konkret att tillföra diskussionen är du välkommen annars får du gärna låta bli......

Okej, jag ska genast ändra alla mina inlägg till: "Din Harley är frecck, den kommer säkert att piska alla Gixxers på bogan"

För folks som inte tillför mer än så hackar du inte på, och du verkar ju bara vilja ha sådana kommentarer.
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
3190410 Okej, jag ska genast ändra alla mina inlägg till: "Din Harley är frecck, den kommer säkert att piska alla Gixxers på bogan"

För folks som inte tillför mer än så hackar du inte på, och du verkar ju bara vilja ha sådana kommentarer.
Men lägg ner nu, GuW!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top