Turer

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Ace Niki skrev:
Fast det är ändå inget kul...:(min hoj går inte tillräckligt bra och jag är så dålig på att slanga...*gråta* Deppigt deppigt förjäkligt deppigt. Allt som var så kul med att åka hoj har förbytts mot depp pga att varken jag eller hojen är så mycket att hänga i julgranen. Har kört sen 2001 och blir inte bättre... Nån som känt likadant och vet vad man ska göra för att komma ur hoj-depressionen?
Har faktiskt aldrig upplevt det där på de 7 säsonger som jag kört hittills, men däremot har det varit deppigt på vintrarna ibland. Fram mot april är mc-abstinensen rätt grav :3freak. Så jag har funderat på att skaffa en offe den här vintern för att lindra det hela (drömmer om iaf...).

Hoppas lusten kommer tillbaka för dig, hojåkande tjejer är bästa sorten :tummenupp

kawafreak

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
kxf450 2008
När man får till en kurva med perfekt sladd och när man lyckas hoppa rakt och få ett fint nerslag (inte så lätt med sidvagn)

Bifogat

• 2809start.jpg
    2809start.jpg
    124.6 KB · Visningar: 46

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
Swedie skrev:
jao! I Californien där allting handlar om att Posa rätt så får du typ Pamela bimbos "utan problem" ;) .. men vet inte riktigt i Sverige! Tror hatet är större här...

Helt sant! annan grej "over there"

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 fighter -05
Varför är inte flickorna sådana här.
Älskar ju att leka med hojjen inför dessa underbara varelser. ;) hehe

Diversion

Guest
berggren_martin skrev:
inte va så negativ... tänk på alla kåta blickar från flickorna på trottoarerna istället :)

Säger som Mattias sa en gång. Brudarna skiter i hojar. Är det kåta blickar du är ute efter. köp en BMW. Min erfarenhet iaf. :7peta

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Diversion skrev:
Säger som Mattias sa en gång. Brudarna skiter i hojar. Är det kåta blickar du är ute efter. köp en BMW. Min erfarenhet iaf. :7peta
Det där hörde jag inte :brynad

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Det skönaste jag vet är att åka ut själv och bara åka planlöst i flera mil en skön juni/juli kväll. Kanske hälsa på lite vänner påvägen och bara åka. Inget mål, inga tider att passa. Det är kurvan jag just smeker som är målet.

Jag klarar mig verkligen inte utan hojen. Bröt foten i våras, i 2 veckor kunde jag hålla mig. Sen va det bara på med raggsockor och plastpåsar på gipset och ut å åka. Höll på att bli tokig. Det är även därför jag åker åretrunt och vägrar sätta mig på nått tåg eller nån buss för att ta mig nånstans.

Motorcykelåkning är verkligen guds gåva till folket. Vet inte vad jag skulle göra utan det. Har träffat nästan alla mina vänner genom motorcykelåkningen. Folk man träffat här, vid Brostugan, vid Rosenhill, vid Sveavägen.

DETTA är hojåkning för mig.

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Ace Niki skrev:
Deppigt deppigt förjäkligt deppigt. Allt som var så kul med att åka hoj har förbytts mot depp pga att varken jag eller hojen är så mycket att hänga i julgranen. Har kört sen 2001 och blir inte bättre... Nån som känt likadant och vet vad man ska göra för att komma ur hoj-depressionen?

Det är bara att köra på och inte fundera så mycket så går det över ska du se. Sen kan det ju vara en morot att byta hoj också.

Hjälper inte det så bör du nog ta dig en funderare på vad det är du vill ha ut av åkandet. Vad är det som göra att varken du eller hojen är nåt att hänga i hjulgranen? Man får inse sina begränsningar och ha kul även om man inte är snabbast eller bäst på slangen helt enkelt.

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
OLJEKYLD GSXR skrev:
Du är i behov av ett vinteruppehåll, kanske även en lite piggare hoj som med fördel inhandlas nu under vintern
Penguin skrev:
Sen kan det ju vara en morot att byta hoj också..

Kan inte köpa nån ny hoj för det är inte direkt köprusning på min blåa (trots allt) älskling...*buhuuuuuu* Har ju haft den ute till försäljning sedan augusti och ingen är intresserad...

Penguin skrev:
Vad är det som gör att varken du eller hojen är nåt att hänga i hjulgranen? Man får inse sina begränsningar och ha kul även om man inte är snabbast eller bäst...
Men jag vill inte ha några begränsningar... *buhuuu* :( Behöver kanske inte vara bäst men vill iaf bli bättre och utvecklas som hojförare, det är liksom därför jag kör. Det är kanske så att det ordnar upp sig när jag byter hoj som ni säger. Får väl sälja älsklingen till ett skamligt reapris så kanske det händer nåt.

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Ace Niki skrev:
Kan inte köpa nån ny hoj för det är inte direkt köprusning på min blåa (trots allt) älskling...*buhuuuuuu* Har ju haft den ute till försäljning sedan augusti och ingen är intresserad...

Men jag vill inte ha några begränsningar... *buhuuu* :( Behöver kanske inte vara bäst men vill iaf bli bättre och utvecklas som hojförare, det är liksom därför jag kör. Det är kanske så att det ordnar upp sig när jag byter hoj som ni säger. Får väl sälja älsklingen till ett skamligt reapris så kanske det händer nåt.

Din SV borde ju inte vara speciellt svårsåld i vår om du nu har tålamod att vänta så länge. Att sälja på sensommaren/hösten är ju alltid svårt.

Om det är snabbare över lag du vill bli så är det nog bara banåkning som gäller för övrigt. Det trista är ju att man blir sugen på mera då.....att utvecklas som landsvägsförare är ju svårare eftersom man hela tiden inte kan tänja på gränserna på samma sätt där.

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Ace Niki skrev:

Vad ska du ha för den blå?

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Som svensklärare borde man undvika klichéer men när det gäller hojåkning är det svårt att ta till något annat ord än 'frihetskänsla'. Jag känner mig som en übermensch när jag kör hoj. Då glömmer jag att jag borde anpassa mig till trafikregler, tider och mina egna begränsningar. Det är världens kick att köra mc. Hojåkat räddade mig från drogerna, så att säga.

Jag kör hoj av samma skäl som knarkare brukar uppge som skäl till varför de tar droger: att leva på gränsen men att ändå klara av det ger en (visserligen falskt, men ändå) självförtroende, samma känsla får man av att utmana samhällets regler och värderingar och komma undan. Dessutom finns det en gruppkänsla utan dess like mellan motorcyklister och jag antar att jag är en gang-star wannabe...

Den allra största anledningen till varför hojåkat är mitt enda stora intresse är dock känslan av att kontrollera fart och övriga krafter. Kanske är man en vekling som har svårt att få koll på annat i livet och måste därför ta till något så konkret som hojåka för att känna att man har kontroll. I vilket fall som helst prioriterar jag det före allt annat även om jag skulle skicka mig själv rakt in i evigheten medans jag gör det. Jag hade en lång diskussion med min mamma för några dagar sedan, då hon påpekade att det är ett sjukligt beteende att välja att leva med en sådan risk, men fastän hon påpekade att det är de som kommer att få lida kommer jag inte att ändra på mitt liv. Att köra hoj gör mig lycklig. Livet är kort. Det finns ingen mening med livet och inget liv efter detta. Man får se till att ha roligt den tid man är här. Hur kort eller lång den blir kan man aldrig veta och alla lever med risken att råka ut för en olycka eller sjukdom. Alltså: köra mc = meningen med livet! :mattias

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
Vill egentligen inte alls sälja den...men har inte råd med 2 hojar. Den är liksom en del av mig nu känns det helt klart som. Gick ju in på mc-affären och köpte den ny åt mig själv i födelsedagspresent juni 2001 (fick iaf nåt jag ville ha på det sättet) ...men hade inget hoj-körkort och kände ingen som hade hoj:huvet .Fast det löste sig ju :) Förra säsongen blev underbar. Men denna säsong har mest handlat om frustration.

Ursäkta om jag spånar men klockan är faktiskt 03.06, då FÅR man faktiskt bli sentimental. :fakta

Last edited:

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Macho Woman skrev:
Alltså: köra mc = meningen med livet! :mattias
Tack, jag som gått och funderat på det hela mitt liv. Äntligen svar! :) Ett tag trodde jag att meningen med livet var 42...

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Ace Niki skrev:
Vill egentligen inte alls sälja den...men har inte råd med 2 hojar. Den är liksom en del av mig nu känns det helt klart som. Gick ju in på mc-affären och köpte den ny åt mig själv i födelsedagspresent juni 2001 (fick iaf nåt jag ville ha på det sättet) ...men hade inget hoj-körkort och kände ingen som hade hoj:huvet .Fast det löste sig ju :) Förra säsongen blev underbar. Men denna säsong har mest handlat om frustration.

Ursäkta om jag spånar men klockan är faktiskt 03.06, då FÅR man faktiskt bli sentimental. :fakta
Byt upp dig till en TL, så du får lite krut och muller. Jag tror en sån skulle passa dig perfekt :tummenupp

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...