Turer

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
För min del så har hojåkningen blivigt uppdelad i två delar. Landvägsåka, långa fikaturer med vännerna. I takt med att jag blir äldre så blir dessa turer lugnare och går numera mestadels i laglig takt och det är mer det sociala som e grejen.

Den andra delen är banåka, när man får ligga och köra så mycket det bara går. När koncentrationen på att köra tar över hela medvetandet så till den grad att jag slutar andas regelbundet. Det enda som existerar i universum är nästa 8 meter asfalt och alla besvär och bekymmer finns helt enkelt inte längre. TOTAL LYCKA!

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
berggren_martin skrev:
Byt upp dig till en TL, så du får lite krut och muller. Jag tror en sån skulle passa dig perfekt :tummenupp

Har provkört en TL, den kändes bara tung, traktoraktig och trögsvängd, även om den så klart är mer krut i. Nä, det är dags med nåt fyrcylindrigt nu tror jag.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Ace Niki skrev:
Har provkört en TL, den kändes bara tung, traktoraktig och trögsvängd, även om den så klart är mer krut i. Nä, det är dags med nåt fyrcylindrigt nu tror jag.
Ok, en retta då? :)

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Ace Niki skrev:

*viska* gsxr1000, come join the dark side..............

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
OLJEKYLD GSXR skrev:
*viska* gsxr1000, come join the dark side..............
Fortfarande den grymmaste hojen som finns :yoparty

Än har det inte bevisats att 04:ans retta eller nån annan maskin skulle vara trevligare :)

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
Retta, gixxer, Blade eller nåt annat, visst, problemet är bara att hitta pengar till en hyfsat ny. För så fort jag testkör äldre (tex Blade -98, Retta -99) så känns de för stora, tröga och tunga i jämförelse med SV:n. Av de jag kört hittills har bara gixxer 750 -00 och gixxer 1000 -02 känts lika smidiga i svängarna som min SV. Det är därför jag är på jakt efter en gixxer750 -00:a nu i första hand. Kanske hittar jag en hyfsad i Tyskland för 55000 ca, men mer kan jag inte ge.

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Ace Niki skrev:

Say it aint so, det enda fyror har att komma med är ju toppeffekt!. Har du inte hellre bottenvrid och mysigt muller, och om du inte tycker om TL1000 så finns det ju gott om italienska alternativ?.

Avelin

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet 600 & Suzuki DR600 motard
Hightuned skrev:
Say it aint so, det enda fyror har att komma med är ju toppeffekt!. Har du inte hellre bottenvrid och mysigt muller, och om du inte tycker om TL1000 så finns det ju gott om italienska alternativ?.

,,muller är mysigt,, men radfyrans SKRIK är så härligt ju! :tuttar
Det är när varvet börjar närma sig 9-10k,, det är då musiken/livet börjar!!

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
Avelin skrev:
,,muller är mysigt,, men radfyrans SKRIK är så härligt ju! :tuttar
Det är när varvet börjar närma sig 9-10k,, det är då musiken/livet börjar!!

Ja, jag är nog mer åt det hållet jag med. Muller är mysigt som fan och framför allt kanske för att bilar flyttar på sig så praktiskt när de hör en på långt håll. Men radfyra-skriket ligger det en annan känsla i... antar att det har med bana att göra men jag kan inte förklara riktigt. Kanske stavas det a-d-r-e-n-a-l-i-n.
Radfyrorna nuförtiden har ju bra drag även på låga registret, det gäller som sagt bara att försöka ha råd med en så ny som möjligt... :gnissla

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Det där att twinnar skulle ha så mycket bättre vrid vetefan om jagkan hålla med om. Jag har kört en R1 och en 998 direkt efter varann, och kan inte påstå att det var nån märkbar skillnad.

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Mattias skrev:
Det där att twinnar skulle ha så mycket bättre vrid vetefan om jagkan hålla med om. Jag har kört en R1 och en 998 direkt efter varann, och kan inte påstå att det var nån märkbar skillnad.

Nej, men du kör ju som en jävla kärring också.

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Mattias skrev:

Jämför då inte med en 1000cc hoj som dessutom har exup, utan jämför med t.ex en gsxr750 som är en hoj i samma effektklass, och var hittar du bottenvridet i den?. Annars kan man ju köra Hayabusa med 1600cc högkomp/stroker kitt med motiveringen att 4or har så bra bottenvrid!.

Gustav

Hojlös
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Svart R1
Ace Niki skrev:
Retta, gixxer, Blade eller nåt annat, visst, problemet är bara att hitta pengar till en hyfsat ny. För så fort jag testkör äldre (tex Blade -98, Retta -99) så känns de för stora, tröga och tunga i jämförelse med SV:n. Av de jag kört hittills har bara gixxer 750 -00 och gixxer 1000 -02 känts lika smidiga i svängarna som min SV. Det är därför jag är på jakt efter en gixxer750 -00:a nu i första hand. Kanske hittar jag en hyfsad i Tyskland för 55000 ca, men mer kan jag inte ge.

jag hade 750r -00 säsongen 02 men blev tvungen att sälja och köpa R1 efter att ha provat en sådan, 750r må vara en fin cykel men R1 är roligare varje dag hela sommaren, jag tycker du bör provköra de båda cyklar åtmindstone en gång till innan du bestämmer dig!

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Just nu önskar man mest att det skulle gå och ta nån tur över huvud taget. Suck, bara att överleva vintern.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
hållundan skrev:
HUR överlever man vintern???

/En som aldrig haft hoj på vintern...
Några tänkbara alternativ :)

* Köp skoter
* Flytta till söderns land
* Skaffa offe
* Bygg med lego och ät glass

Alex 6R

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
Sukke GSXR -03, antagligen 159hk på hjulet
Ace Niki skrev:
För att inte tala om trottoarpojkarnas blickar :banana Fast det är ändå inget kul...:(min hoj går inte tillräckligt bra och jag är så dålig på att slanga...*gråta* Deppigt deppigt förjäkligt deppigt. Allt som var så kul med att åka hoj har förbytts mot depp pga att varken jag eller hojen är så mycket att hänga i julgranen. Har kört sen 2001 och blir inte bättre... Nån som känt likadant och vet vad man ska göra för att komma ur hoj-depressionen?

vet vad du menar när man kör pissdåligt nån vecka och inget stämmer, man inbillar sig att hela kärran håller på att gå sönder o polarn drar förbi dig på bakbananen växlandes hela lådan...

men sen släpper det och det är det bästa som finns att köra hoj. och man klara själv att få upp skiten genom alla växlarna.....

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
berggren_martin skrev:
Några tänkbara alternativ :)

* Köp skoter
* Flytta till söderns land
* Skaffa offe
* Bygg med lego och ät glass

får nog satsa på sista alternativet då...

hmmm..... bygga lego, äta glass å dricka folle...

:yoparty

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...