Turkar, åk hem...

Status
Ej öppen för fler svar.

Sledneck

Fa si på globbana
Gick med
28 May 2006
Hoj
CBR 900 rr 99:a
Av allting som någonsin har sugit, suger ändå fotboll mest.
Jag formligen hatar denna patetiska form av idrott, som dessutom hela världen anser sig älska.
Med undantag för damfotboll då, tjejerna är tuffare och filmar inte lika jävligt som sina manliga fjollkollegor.(dessutom fina att se på)
Det händer mer under en uppvärmning i hockey än under en hel fotbollsmatch.
Det bästa som kunde hända har hänt dvs att Sverige åkte ur EM med dunder och brak, kanske tjatas det lite mindre om fotboll på TV nu (iaf en teoretisk chans).
Så det förblir en gåta varför våra turkar som ville bli svenskar har firat en hel
natt??

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
detta är inte längre Sporthoj.com utan Smygrassehoj.com

Njae, än så länge så är det väl huvudsakligen turkar det klagas på i den här tråden och de utgör ju knappast en egen ras...

Sen är det så att det kommer bli ganska tungt för dig om du ska hugga varenda gång du hör något du inte gillar. Du kan helt enkelt inte forma alla omrking dig till något som passar dig. Du kan däremot omge dig med människor du trivs med och jobba lite på hur du hanterar dina känsloyttringar som gensvar till det du ser och hör (Det här platsar nästan i Markus gay-tråd... :D ). I.e. bli inte så upprörd över mitt-i-natten inlägg på nätet.

Skulle jag reagera sådär varje gång det påpekas att jag är svensk, det skämtas om européer, eller mina kollegor frågar "is it true that the vikings used to throw babies in the air and spear them?" så skulle jag få gå runt och vara uppretad jämt och ständigt. Det mår man ju knappast bättre av...

:)

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Varför måste det alltid va fel på nån?! Det är väl för fan inte fel på oss svenskar för att vi inte visar glädje genom att störa och irritera våra medmänniskor genom att köra runt och tuta halva natten för att vi blir glada??

Om nåt händer som gör mig glad så ringer jag mina vänner eller min familj och berättar det, eftersom de bryr sig om saker som gör mig glad. Inte fan förväntar jag mig att hela stan ska bry sig om vad som händer i mitt liv, och därför skulle jag inte få för mig att störa mina medmänniskor på ett sånt idiotiskt sätt mitt i natten för att det har hänt nåt som de ger fullständigt blanka fan i! Då borde man kunna förvänta sig samma respekt tillbaks.

Och angående rasistdisskusionen så hade jag blivit lika förbannad om nån betedde sig så mot mig oavsett om det va svenskar, turkar eller älgar.

Tack å hej.

Så klockrent inlägg du skrev! Detta mina vänner, är inlägget som sätter punkt på denna debatten.

För övrigt gillar jag den svenska mentilateten att just inte överdriva med att visa känslor som enligt någon alla andra nationaliteter gör. Precis så som Tessan beskriver det hela.

En sak till jag alltid undrat, om man möter några invandrare på stan, på bussen eller på ett fik, varför måste de ofta prata skithögt på sitt eget språk fast det duger gott med att prata i normal samtalston. Är det bara jag som har råkat ut för detta?

Nåväl, nu tar vi & sansar oss & sätter punkt på denna diskussionen. Den handlar ju inte ens om motorcyklar.:)

Se så, skaka hand nu.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar