Daytona Peter
hojlös :-(
Tvättade alltså hojen idag och när jag var klar med tvättningen och skulle varmköra pärlan så startar den inte. Det smäller till två gånger, sådär som det låter om man lyckas lägga ihop startkablarna, men inget händer. Väntar några sekunder och försöker igen, VROOM, nu funkar det. Låter den stå på tomgång ett tag och tycker att tomgånger är lite hög. Kör iväg för att få bort fukten från skivorna mm och märker att det bluddrar/smäller ovanligt mycket vid gasavdrag samtidigt som det elektriska smällljudet kommer. Blir givetvis orolig och stannar för att se om jag kan se något, men hittar inget. Kör en bit till och smällandet fortsätter.
Eftersom jag inte har tillgång till vattenslang så använder jag en hink som jag kastade vatten på hojen med. Försökte att inte få in så mycket vatten där jag vet att elektroniken sitter, men lite blir det ju alltid.
Så, någon som har några tips på vad det kan vara? Är det bara lite fukt som hittat in någonstans och som snart avdunstar eller ska jag riva ner hojen och försöka lokalisera felet?
Tacksam för svar.
// Peter
Eftersom jag inte har tillgång till vattenslang så använder jag en hink som jag kastade vatten på hojen med. Försökte att inte få in så mycket vatten där jag vet att elektroniken sitter, men lite blir det ju alltid.
Så, någon som har några tips på vad det kan vara? Är det bara lite fukt som hittat in någonstans och som snart avdunstar eller ska jag riva ner hojen och försöka lokalisera felet?
Tacksam för svar.
// Peter