Tvättar ni av era visir under åktur ?

  • Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date

Dominator-Rocks

Guest
Tja..

Faan vad jag hatar :mad: alla dessa kryp som smetar ner mitt visir, räcker med en mils körning helst framåt kvällen så är visiret kladdigt och jävligt, dessutom har jag en ful ovana att försöka gno den dem med handsken vilket bara förvärrar såklart :mad: :mad:

Hur gör ni ?

1. Skiter i bugsen, gnor den dem när ni kommer hem
2. Spottar på visiret gnor av det med buffen
3. Har med våtservetter
4. Annat nämligen..........
 

silvr

2 - 1 = hjula
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Stan
Hoj
En sån med klocka :/
nja aldrig under körning ibland en gång i veckan ibland varje gång efter körning ibland lite då o då ....
Kör motard mest
 

foobar

C9 H13 NO3
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Såld! :( Förhoppningsvis en ny nästa säsong.
Har en liten sprayflaska som jag fyllt med spolarväska. Sprayflaskan går lätt ner i fickan på jackan och är skitbra att ha när en jätteskalbagge smetat ner hela hjämen. :tummenupp
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Låter bugsen vara kvar under dagen, tvättar när jag kommer hem.
De döda krypen ser du men vägdamm som kanske inte syns så väl repar
visiret om man är oförsiktig vid rengöring.
Efter tvätt lite bilvax, då rinner vattnet av bra om det regnar.
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
McDonalds - har GRYMA disktrasor. Jag brukar gå in på närmaste MCD när jag märker att mitt svarta visir har utdelat lite stryk och torka av det med deras trasor. Dom är alltid hjälpsamma och trevliga. Blir som nytt + att man kan låna deras toa också ;X
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Är det jävligt så stannar jag på en mack helt enkelt, doppar lite papper i den där hinken som man tvättar vindrutorna med, å torkar av allt. Skitstörigt med en hel flock myggor&flugor på visiret..
 

Andrésen

återfallet är nära!
Gick med
17 Apr 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
just nu... ingen
Alternativ ett är klart vanligast... men på längre körningar följer jag mr helmut's exempel, stannar på lämmplig mack och lånar vatten och papper.
 
Gick med
10 Nov 2005
Ort
Täby
Hoj
Yamaha FZR 600 91 V&H
tvättar ibland + polerar med möbel polish på insidan mot dimma, funkar skit bra! :tummenupp
 

Dominator-Rocks

Guest
kamikaze.MC skrev:
2357592 tvättar ibland + polerar med möbel polish på insidan mot dimma, funkar skit bra! :tummenupp


:confused: :va Har du dimma i hjälmen ?? :D

Kunde inte låta bli !
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
lorkan skrev:
2357577 Är det jävligt så stannar jag på en mack helt enkelt, doppar lite papper i den där hinken som man tvättar vindrutorna med, å torkar av allt. Skitstörigt med en hel flock myggor&flugor på visiret..

Ta hellre vatten från kannorna för kylarvatten eller från en kran eftersom det ofta är jäkligt mycket grus i spannarna.

Om man vaxar visiret ibland är det lättare att dra bort bugsen med handsken.
 

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
BMW R Nine T Racer
Dominator-Rocks skrev:
2357545 Tja..

Hur gör ni ?

1. Skiter i bugsen, gnor den dem när ni kommer hem
2. Spottar på visiret gnor av det med buffen
3. Har med våtservetter
4. Annat nämligen..........

ja, den här tiden på året så är det mycket saftigt skit som flaxar runt o siktar in en på vägarna..... får man en riktig splatter så är det bara snabbt in på en tapp och köra med mycket vatten o en sån där raka, helst med motor o allt igång, quick in and out.

Sen så är det som så, att visir blir repiga, och de blir de av alla stenskott o skit, o självklart av rengöring likaså, det är ju inte varje dag man kan fylla vasken med hett vatten o diskmedel och sen med största försiktighet torka av. Därför köper jag ett nytt visir varje år.

:tungan
 

Dominator-Rocks

Guest
kwasten skrev:
2357687 ja, den här tiden på året så är det mycket saftigt skit som flaxar runt o siktar in en på vägarna..... får man en riktig splatter så är det bara snabbt in på en tapp och köra med mycket vatten o en sån där raka, helst med motor o allt igång, quick in and out.

Sen så är det som så, att visir blir repiga, och de blir de av alla stenskott o skit, o självklart av rengöring likaså, det är ju inte varje dag man kan fylla vasken med hett vatten o diskmedel och sen med största försiktighet torka av. Därför köper jag ett nytt visir varje år.

:tungan

Svinbra Visircleaner, smeta på låt stå 1min torka av som nytt!
http://www.apoteket.se/apoteket/jsp...rodinfotype=&showBuy=true&action=showProdInfo
 

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
Ort
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
Dominator-Rocks skrev:
2357545 Tja..

Faan vad jag hatar :mad: alla dessa kryp som smetar ner mitt visir, räcker med en mils körning helst framåt kvällen så är visiret kladdigt och jävligt, dessutom har jag en ful ovana att försöka gno den dem med handsken vilket bara förvärrar såklart :mad: :mad:

Hur gör ni ?

1. Skiter i bugsen, gnor den dem när ni kommer hem
2. Spottar på visiret gnor av det med buffen
3. Har med våtservetter
4. Annat nämligen..........
jappp

Blöter ner ett mjukt toa papper o lägger det över visiret o låter det sitta en
stund o sen vaxar ja me vax utan slip medel o putsar upp den fin fint. Blir det på hjälmen så vaxas even denna det siata tar ja me en mikrofiber duk som e till glas ögon fiber duk inga repor :tummenupp
//Robin
 
Last edited:

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
Dominator-Rocks skrev:
2357706 Svinbra Visircleaner, smeta på låt stå 1min torka av som nytt!
http://www.apoteket.se/apoteket/jsp...rodinfotype=&showBuy=true&action=showProdInfo
Kan dessutom användas till hela kroppen! Inte illa..

Själv brukar jag stanna på en mack och tvätta av med mycket vatten.

BTW turtle's insekts rengörare är grym på att lösa upp mygg och sånt skit, står på flaskan att den kan skada plast men jag har inte lyckats än har testat på det mesta
 

H_sson

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2005
Ort
Göta
Hoj
Ingen
brukar låta dom sitta kvar till jag kommer hem.
alla stora kryp slår man bort bara

lägger på en blöt handduk i 20 min sen lossnar allihop lätt som en plätt...

ett annat alltenativ är ju att ligga bakom kompisen och låta han samla upp alla flugor :hihi
 

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
jag låter de vara tills ja gkommer hem.
är det så jag vet vi skall ut på en bugs runda där det blir mkt. tar jag den andra hjälpmen med tear off.
tyvärr kostar de skjortan så jag sparar tearoffsen tills jag kommer hem och tvättar de där :)
 

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Märsön
Hoj
Fireblade
Ett tips är att ta en liten neccesär (gärna rosa med små blommor på) lägga ner en liten sprayflaska som är påfylld med typ fönsterputs plus en trasa, sedan placera detta i kutsen. Funkar bäst!:tummenupp :tuttar
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top