Tvättar ni av era visir under åktur ?

  • Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Har alltid med mig ett "visir tvättar kitt" två påsar en våt och en torr trasa i nån förpackning som jag köpte hos mc handlaren :tummenupp
 

skajdajv

Lagom är för lite
Gick med
9 Jul 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R6 -06
Whats the problem

Själv låter jag skiten sitta till jag kommer hem. Hur lättstörd får man vara över sånna småsaker? Se bortom dem. Jag väljer medvetet att ignorera dem och då stör de inte.
Väl hemma blöter jag en tshirt med vatten och några droppar vanligt diskmedel. Allt skit är borta på en halv minut och visiret är som nytt. :tummenupp
 

finnpower

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2004
Ort
Anderstorp
Hoj
Blackbird -07:a Svart
Min nästa hjälm blir förberedd för tearoff, nu jag rensar normalt när jag kommer hem men ibland får man ju en sån där B52:a i nunan då får det bli macken.
 

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
Tvättar när jag kommer hem... Eller rättare sagt killen. Jag kan inte sätta dit mitt visir igen... :gnissla Jag skyller på för långa naglar. :tuttar
Och eftersom min karl är noga med att inte repa visiret och har smittat av det på mig - jag är annars ytterst slarvig med visir - så plockas visiret av för att tvättas under rinnande, varmt vatten, för hand, med diskmedel. :tungan

Så när han inte är hemma på några dagar brukar jag ha en mindre kyrkogård på min hjälm... :(
 

lejfan

Ny medlem
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Sverige
Hoj
KTM 660 SMC -04
vbg_snake skrev:
2357571 McDonalds - har GRYMA disktrasor. Jag brukar gå in på närmaste MCD när jag märker att mitt svarta visir har utdelat lite stryk och torka av det med deras trasor. Dom är alltid hjälpsamma och trevliga. Blir som nytt + att man kan låna deras toa också ;X


Sedan torkar fjortisarna på MCD borden med disktrasan. :D :tummenupp
 

Smallstone

Svart, Snabb, och MIN!
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Veddige
Hoj
Hornet -08
Tar bara fram pappret om en mås eller ett rådjur träffar visiret annars är det bara att köra.
 

Mamma mia!

Member of team R6
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Linkan
Hoj
r6-räser
Ett tips kan vara att vrida på huvudet precis när dom små krypen gått sin död till mötes. Det värsta av kadavret blåser ofta bort! Dock blir en del bloood och smörjs kvar.

Tvättar i rinnande varmt vatten och lite diskmedel.
 

kingpin2

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Fagersta
Hoj
Triumph Daytona 675-07
Jag trodde att man var tvungen att begrava visiret med tanke på alla döingar och sen köpa ett nytt:va :confused:
Det går att tvätta alltså:confused: :confused:
 

tekknoboy

mx 4 life (whife...)
Gick med
2 Aug 2004
Ort
Västerås
Hoj
hojlös... :(
Mr Helmut skrev:
2357553 Stannar på en mack och tar vatten + papper.



:va papper?? är du galen...? eller har du bara för mkt pengar i fickorna?! :arsele :tuttar

det är hårtork eller lufttryck som gäller.... eller blåsa upp snabbt i 300:a igen.... papper REPAR....

sand-papper....:tungan
 
Last edited:

TurboBuser

NR Racing
Gick med
11 Jun 2006
Ort
Med GixxerLady
Hoj
Buse-07 Fullvuxen med 313 rwhp!
va papper?? är du galen...? eller har du bara för mkt pengar i fickorna?! :arsele :tuttar



För LITE pengar, för STOR köplust !

blåsa upp snabbt i 300:a igen... där sa du nåt...
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Med tanke på att min kruka kostar snudd på 8.000:- & bara visiret 1.200:- så ska det givetvis skötas korrekt. Jag tvättar alltid efter varje runda, åker jag längre dagsetapper brukar jag rengöra i samband med tankning eller lunch.

Hemma blir det med ljummet vatten, lite grönsåpa & en mjuk handduk för avtorkning. Ute på fältet blir det ljummet vatten, lite tvål & rengöring med fingrarna sedan suger jag upp vattnet med lite papper. Inget gnidande.
 

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
Så här års tvättar jag visiret vid varje tankning. Gör precis som Helmut, blöter en bit papper och gnuggar bort smutsen. Har inte fått några repor i visiret.
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
tekknoboy skrev:
2358327 :va papper?? är du galen...? eller har du bara för mkt pengar i fickorna?! :arsele :tuttar

det är hårtork eller lufttryck som gäller.... eller blåsa upp snabbt i 300:a igen.... papper REPAR....

sand-papper....:tungan

Mjo jag byter glas ibland:näsblod

Är man ute och åker så blir det macken annars fönsterputs
 

Biohazard

BKK-instruktör
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Skåneland
Hoj
Nightrod
Köp en hjälm m visir som är förberett för tear-offs. Underbart!
Har kört m. OGK hjälm flera år, inne på min fjärde nu, perfekt passform, snygg design och såklart har dom tear-off. Finns många nyanser på dessa. tex. mörka, klara, spegel.:tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top