JiMpA skrev:När jag tvättat av hojjen tar jag kompressorn och blåser bort vattnet, det blir galet bra och snustort=) det tar ju hur lång tid som helst med ett sämskskinn (stavning??)
blås inte för nära bara =)
General E skrev:Skriv dina bästa tips för att få hojen ren här!
Mina är att använda tandborste för att få rent i skrymslen samt att stoppa en gammal biltvättsvamp i luftintaget för att inte få in vatten.
Ljunghusen skrev:2 wipe offs med äkta sämsskinn så är den torr
Är waxitwet något att ha om man jämför med tex Sonax Hårdvax?Benke skrev:Turtle insektsremover, avfettning på bakfälg, shampoo, vatten och waxitwet från turtle. Torkar efteråt med skinn! Kanonresultat och går fooort!!!
Nä, man behöver inte vara duktig för att få det torrt med två drag.JiMpA skrev:då e du duktig.. men det blir fortfarande inte snustorrt, det blir det med kompressor!
sandstream skrev:Är waxitwet något att ha om man jämför med tex Sonax Hårdvax?
Nä, man behöver inte vara duktig för att få det torrt med två drag.
Sprutar man på det när ytan är blöt och torkar av med ett sämskskinn?Bas_Rutten skrev:Waxitwet är en underhållsvax som för att få ett bra resultat kräver att du har vaxat ordentligt innan. Har du gjort det kan du använda waxitwet lite då och då när du tvättar för att behålla nden nyvaxade glansen längre.
sandstream skrev:Sprutar man på det när ytan är blöt och torkar av med ett sämskskinn?
Spaced skrev:Brukar använda Flickvän, brukar funka bäst och man kan få flickvän att gör om det om det inte bli bra
Snackade med en gubbe som hade ett helt stall med bilar för bröllop och liknande och han tvättade alla sina bilar med YEStwinner skrev:YES!! gör undeverk....tar bort allt skit.
JiMpA skrev:då e du duktig.. men det blir fortfarande inte snustorrt, det blir det med kompressor!
Den var inte snällLjunghusen skrev:Du vet väl att ett sämsskinn ska dränkas i vatten och sedan vridas ur innan det används?
sandstream skrev:Snackade med en gubbe som hade ett helt stall med bilar för bröllop och liknande och han tvättade alla sina bilar med YES
JiMpA skrev:När jag tvättat av hojjen tar jag kompressorn och blåser bort vattnet, det blir galet bra och snustort=) det tar ju hur lång tid som helst med ett sämskskinn (stavning??)
blås inte för nära bara =)
sandstream skrev:Den var inte snäll
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha