Emmi skrev:Har en kompis vars föräldrar bor i ett bostadsrättshus. Där finns en gubbe som klagar på allt och smyger runt fönstren o kollar vad alla gör. När hon var hemma hos sina föräldrar på helgerna när hon pluggade i sthlm så fick de ett brev där gubben tyckte att de skulle betala extra för vattnet som hon använde när hon duschade, eftersom hon inte bodde där.
Han tyckte att bilen var parkerad för långt ut så att man inte kommer förbi med barnvagn (varför nån nu skulle vilja gå förbi med barnvagn, han har inte ens nån). Sen fick han ett vansinnesutbrott när hennes kille var där och bytte cykeldäck i tvättstugan för att det blev smutsigt. Han tar det inte lugnt heller, står och skriker och gapar... Trevlig gubbe det!
Sen en dag dök han upp hos henne (hon är numera polis) och sa att det stod massa öl i förråden nere i källaren och att den andra grannen säkert skulle stå i källaren och sälja svartsprit.
Haha Vissa har verkligen inget liv. Farbrorn som bor granne med oss e precis sådan. Han har stenkoll på var alla parkerar, vad, när o hur de slänger sina sopor osv. När jag flyttade hit stod jag och brorsan tillfälligt parkerade lite dumt med var sitt bil och släp undertiden vi bar grejer. Varpå granngubben blev vansinnig över att vi blockerade hans parkering en smula. Det var tydligen svårt att lägga till med den ENORMT stora renaulten. Träffar man honom i trappan får man ha gott om tid...för det har han...går knappt komma därifrån när han börjar mala om vad alla gör o inte gör.
Hursomhelst!...ska o reka tvättstugan nu... Så ska kontrollanten få sig en avhyvling på måndag. För visst måste de väl skickat ut en kontrollant innan de skriver o anklagar folk? Jag menar de kan inte lyssna på vad folka säger och enbart tro att det är sant?
/KaliZ