Tvättstuge mytoman!!!

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Emmi skrev:
Har en kompis vars föräldrar bor i ett bostadsrättshus. Där finns en gubbe som klagar på allt och smyger runt fönstren o kollar vad alla gör. När hon var hemma hos sina föräldrar på helgerna när hon pluggade i sthlm så fick de ett brev där gubben tyckte att de skulle betala extra för vattnet som hon använde när hon duschade, eftersom hon inte bodde där.

Han tyckte att bilen var parkerad för långt ut så att man inte kommer förbi med barnvagn (varför nån nu skulle vilja gå förbi med barnvagn, han har inte ens nån). Sen fick han ett vansinnesutbrott när hennes kille var där och bytte cykeldäck i tvättstugan för att det blev smutsigt. Han tar det inte lugnt heller, står och skriker och gapar... Trevlig gubbe det!

Sen en dag dök han upp hos henne (hon är numera polis) och sa att det stod massa öl i förråden nere i källaren och att den andra grannen säkert skulle stå i källaren och sälja svartsprit. :rofl

Haha :hihi Vissa har verkligen inget liv. Farbrorn som bor granne med oss e precis sådan. Han har stenkoll på var alla parkerar, vad, när o hur de slänger sina sopor osv. När jag flyttade hit stod jag och brorsan tillfälligt parkerade lite dumt med var sitt bil och släp undertiden vi bar grejer. Varpå granngubben blev vansinnig över att vi blockerade hans parkering en smula. Det var tydligen svårt att lägga till med den ENORMT stora renaulten. Träffar man honom i trappan får man ha gott om tid...för det har han...går knappt komma därifrån när han börjar mala om vad alla gör o inte gör. :3freak :dummer

Hursomhelst!...ska o reka tvättstugan nu... Så ska kontrollanten få sig en avhyvling på måndag. För visst måste de väl skickat ut en kontrollant innan de skriver o anklagar folk? Jag menar de kan inte lyssna på vad folka säger och enbart tro att det är sant? :dummer

/KaliZ
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
ehh jag bor i en hyresrätt där vi har ett gemensamt el-abonnemang och senaste kvartalet har dom gått runt och kollat allas elmätare vilken som förbrukar mest ström. Träffade vicevärden där han påpekade att jag låg på topp 20 bland strömförbrukare, jaha säger jag nån måste ju vara värst. Sedan påpekar han att jag förbrukar nästan dubbelt som genomsnittet, men alla i huset är pensionärer har ingen pc, inget 540L akvarium med tillhörande pumpar och värmare, räknade ut att enbart mitt akvarium och dator drar lika mycket ström som "genomsnittet" i huset klart som fan att jag förbrukar mer ström då. Sedan finns det en gubbe som går runt och skriver lappar på bilar som är felparkerade, om inte morsan varit där då gubbjäveln la lappen mot min felparkerade och nylackade 70:a chevelle och började skriva med kulspetspenna på skärmen hade jag nog slitit armarna av gubbjäveln :mad:
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
hihi, känner igen det där..
Vi bor i ett hus fullt med pensionärer. Det är ungefär vi och 2-3 lägenheter till som det bor ynglingar i. (20-30års åldern).
Det ska vara TOKrent i tvättstugan här, annars får man höra det med en gång!
Men pensionärer är lite skumma ibland. Kom ut från tvättstugan en gång och mötte en av de rullatorbundna:
Gubben: Jasså du håller på å tvättar du? :7peta
TT:visst serru, nån måste ju göra det åxå :) .
Gubben: Ja.. jo.. det är ju svårt att komma åt ibland
TT: komma åt? :va (tänker att han kanske menar vippbrytarna bakom maskinerna i tvättstugan)
Gubbe: Ja, det är ju svårt att komma åt att tvätta sig
TT: jasså du menar så.. :gnissla (nu vill jag inte höra mer och börjar stänga dörrn till tvättstugan)
Gubbe: Ja, när man ska tvätta sig där bak är det ju svårt att komma åt nuförtiden. Men sånna problem har man ju inte när man är så ung som du..
TT:visst inte. hej hej:eek:


Skjut mig när jag blir gammal, någon :D
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Hahah!

Fattar bara inte varför allt ska vara så komplicerat och att ingen kan låta någon vara och sköta sitt...nejdå..lägga sig i och göra livet surt för andra.

När jag pluggade i växjö innan och bodde på campus där...var det ingen som brydde sig. Alla satt i samma båt och det var en härlig stämning överallt. Var gånger man kopplade en slang i tvättstugan och stod och tvättade bilen utanför fönstret...ingen som skvallrade och drygade sig. Elen ingick i hyran...var det kallt på vintern, så bar man in kupéfläkten och satte den på full speta... Ingen som klagade att man förbrukade mkt el.

Här ska alla klaga på alla och värst av allt...saker får juh inte vara ifred heller...ingen här kan skilja mellan mitt och ditt...En kompis till mig är inne på sin 6 cykel nu på 1½ år. Fälgar på bilen byter han nog varannan månad typ...tillsammans med en och annan omlackering efter diverse inbrott. :fatta!

säger bara en sak...SKÄMMES TA MIG FAAAN! :fatta! :dummer

PS...vill ngn komma o hälsa på mig...så är det den lgh..som INTE har parabol riktad emot öster...DS... OBS tycker ngn detta inlägg var stötande så tar jag bort det direkt.

/KaliZ...
 

rougie

Smile you just got fucked 4 life!
Gick med
15 Apr 2003
Ort
Framför datorn!
Hoj
1000RR Repsol Replica
Flytta 1 månader sen och vi bestämde med gumman att köpa nya möbler och slänga dom gamla. Slängde allt i grovsoprummet och där stod 25 nysvenskar och tyckte det var fina grejer och rotade och tog upp till sina lägenheter. Okey bra tänkte jag någon som får nytta av dessa möbler.

Tog 2 veckor så kom det hem en räkning på 2000kr för städning av grovsoprum.

Gissa om jag var glad, jag hade ställt allt fint där och sen hade gamarna plundrat och slängt runt allt, och nu ska jag pröjsa! :mad:

Och 2000.- vafan har atomfysiker som städar åt dom eller?
 

Mingves

Guest
När jag skulle flytta barrikaderade jag hissen några timmar, gubben som bodde under var svinsur och skällde som faan. Jag var trevlig och kallade den äldre herrn gubbdjävel och bad han dra åt helvete. Jag skulle ju ändå inte bo kvar där.
Jag visar respekt för de äldre.....

///M
 
Last edited:

Norrlandsguld

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Långt i norr..
Hoj
Suzuki RF900R
Hade tvätt tid och som vanligt är det någon kvinna som vill tumla kläder 1 timma efter hennes tid gått ut, var snäll med henne och lämnade dörren öppen, det finns två 2 maskiner och jag andvände bara en så när jag kom ner nästa gång gick den andra maskinen med någon annans kläder i, ok inga problem för mig, tömde min maskin och satte kläderna i tumlaren. När jag kommer ned sista gången för att hämta min tvätt hade någon tagit ut min blöta tvätt från tumlaren och satt in sin egen...glad man blir men jag får väl skylla mig själv för man är så dumsnäll eller? Är detta normalt? :confused:
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Norrlandsguld skrev:
Hade tvätt tid och som vanligt är det någon kvinna som vill tumla kläder 1 timma efter hennes tid gått ut, var snäll med henne och lämnade dörren öppen, det finns två 2 maskiner och jag andvände bara en så när jag kom ner nästa gång gick den andra maskinen med någon annans kläder i, ok inga problem för mig, tömde min maskin och satte kläderna i tumlaren. När jag kommer ned sista gången för att hämta min tvätt hade någon tagit ut min blöta tvätt från tumlaren och satt in sin egen...glad man blir men jag får väl skylla mig själv för man är så dumsnäll eller? Är detta normalt? :confused:

...Har lärt mig att inget är normalt i tvättstugan!...I tvättstugan råder det en krigszon. Det gäller att tvätta först och fråga sen, samt att inte visa ngn hänsyn. Om du kan föreställa dig värsta mellandagsrean på stan,,,om du har varit med flickvännen nångång...så är du fortfarande inte i närheten om den attityden som råder i en tvättstuga. :4skrika :3freak

/KaliZ
 

toxic

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Ingen
KaliZ skrev:
...Har lärt mig att inget är normalt i tvättstugan!...I tvättstugan råder det en krigszon. Det gäller att tvätta först och fråga sen, samt att inte visa ngn hänsyn. Om du kan föreställa dig värsta mellandagsrean på stan,,,om du har varit med flickvännen nångång...så är du fortfarande inte i närheten om den attityden som råder i en tvättstuga. :4skrika :3freak

/KaliZ

hahahaha :rofl :rofl :tummenupp
 

MHK

Pimp my bike!
Gick med
16 Mar 2003
Ort
i söder
Hoj
*såld*
KaliZ skrev:
Tjolaba!

I dag e jag riktigt irreterad. Över en sån skitsak som tvättstugan. Fy fan för att hyra :mad: . Bor i Halmstad och de som e ifrån Halmstad vet att Andersberg är en byggarbetsplats för tillfället. Hur som helst var och tvättade igår med flickvännen. Tvätten blev ren som vanligt och allt var frid och fröjd. Idag fick vi ett brev från fastighetsbolaget. "Vi har uppmärksammat att du inte har städat efter dig i tvättstugan...bla bla bla...om detta upprepas kommer du att debiteras en summa på 150:-...bla bla"

MEH VA F-N!!! hur mår de??? Det var inte skitigt när vi kom dit...och det var inte skitigt när vi gick därifrån! Det kan vem som helst som känner mig gå i god för...jag lovar att jag är den mest pedantiska personen på jorden. Puts-bög e jag också!

Hur som helst...hur ska man tackla den här situationen??? Till att börja med blir det lumpen-visitation av tvättstugan innan varje tvätt hädanefter. Hittar jag ett gruskorn ska jag anmäla detta och se till att få dit kontrollanten kl 7 på morgonen :mad: . Bättre att anmäla än att bli anmäld om man säger så. Jag ska ringa ett spännande samtal på måndag och prata med vederbörande som skickat ut detta och fråga var ribban ligger. De har anmält fel person vill jag lova...nu e de krig.

Nån som varit ut för ngt liknande som kan ge tips på hur man ska hantera situationen? Visst 150:- e en skitsumma, men det är principen. De kan inspektera bilen, knarren och flickvännens bil om de vill...finns inget som e så perfekt.

GAH!!...nu ska jag iväg o göra stan i Halmstad...kanske e alkoholen som gör mig upprörd i onödan...men det är juh så att man blir förbannad!!! :mad:

/KaliZ


Ta ett kort med digitalkameran för o efter så har du bevis, klagar nån så är de bara att plocka fram korten o fråga vad de är dom klagar på... :banana
 

Norrlandsguld

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Långt i norr..
Hoj
Suzuki RF900R
KaliZ skrev:
...Har lärt mig att inget är normalt i tvättstugan!...I tvättstugan råder det en krigszon. Det gäller att tvätta först och fråga sen, samt att inte visa ngn hänsyn. Om du kan föreställa dig värsta mellandagsrean på stan,,,om du har varit med flickvännen nångång...så är du fortfarande inte i närheten om den attityden som råder i en tvättstuga. :4skrika :3freak

/KaliZ
Det är så det är !Huvet på spiken! Ångest varje gång det drar ihop sig att man kanske måste skada någon med sin smutstvätt... :hihi Det har ju förekommit mord pga tvättstugedispyter :kocko Vars på hisingen är ättestupan?
 

#2

mellan två hojjar!
Gick med
1 Jul 2003
Ort
Norrbotten
Hoj
Paus
UrbanTiger skrev:
Ättestupan ligger i Göteborg, en brant jävla bergsknalle ute på Hisingen.

Ättestupa är där tex samerna knuffade ner sina gamlingar när dom "inte höll standarden" längre så att säga. Ett brant stup helt enkelt!
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
KaliZ skrev:
Tjolaba!

I dag e jag riktigt irreterad. Över en sån skitsak som tvättstugan. Fy fan för att hyra :mad: . Bor i Halmstad och de som e ifrån Halmstad vet att Andersberg är en byggarbetsplats för tillfället. Hur som helst var och tvättade igår med flickvännen. Tvätten blev ren som vanligt och allt var frid och fröjd. Idag fick vi ett brev från fastighetsbolaget. "Vi har uppmärksammat att du inte har städat efter dig i tvättstugan...bla bla bla...om detta upprepas .....

:mad: Kan du inte hämnas på något sätt?? Hälla ut tvättmedel när någon annan har tid så får den du vill hämnas på skulden...... eller något liknande.
Alla äldre har åsikter om unga om att vi inte kan städa etc, va vet de om det????, Tar med mig tvätten till pojkvännens hus o tvättar där. Kommer hem runt 1830 varje dag och det är alltid någon idiot som har tagit min tvättid och säger så fyndigt "men din tvättid börjar ju redan 16:00, precis som om jag skulle kunna vara hemma från jobbe då :dummer
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Tvättstugemaffian slår tillbaka 2

Jodå, det där känner man allt igen. Tycker dock inte det är så stor sak att stirra upp sig på. Bättre att prata med de andra i föreningen/grannarna och försöka komma överens om något utan en massa onödig irritation fram och tillbaka.
 

Optimalt

+ + + + +
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
cbr 1000 -06
Tofast4Hjo skrev:
[
Tar med mig tvätten till pojkvännens hus o tvättar där. Kommer hem runt 1830 varje dag och det är alltid någon idiot som har tagit min tvättid och säger så fyndigt "men din tvättid börjar ju redan 16:00, precis som om jag skulle kunna vara hemma från jobbe då :dummer


Boka nästa tvätttid då :rolleyes:
 
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
utan motor, med vanliga trampor anno 1994
Tofast4Hjo skrev:
Alla bråkar om tvättider, är inte det så typiskt svenskt, (såg inte först din smiley ang sarkasm där) "ler"

Det bästa är väl sunt förnuft men eftersom folk inte alltid är utrustade med det får man ta till andra metoder. Jag bodde på ett ställe där de använde låscylindrar. Det fungerade alldeles utmärkt. Du låste fast din bokning på tavlan och sen låste du cylindern över låset på dörren in till tvättrummet. Ingen jävel kom in och kunde göra som de ville. Det var jättebra. Men det är tråkigt att man inte respekterar varandra. Grannsämja är nå't som verkar vara svårt att hitta.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top