TV eller TV?

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
Av de där utan att tveka demot av bakprojjen.

EDIT: En sån där sunkplasma vill jag inte ta i med tång. :zpy
 

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Av dom bakprojjen, aldrig en billig plasma. Men du, köp en projektor istället :tummenupp
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Nej, plasman känns inte som en bra idé.
Vad tror ni om projjen, är den nåt att ha? Den kostar ju typ 21 000:- i vanliga fall.
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
Har aldrig sett en bakprojje som slår en plasma men det kan ju finnas.. kanske skulle kolla på en mindre typ 32" med bättre kvalitet?
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Jag är inte jättekänslig med bildkvalité, ser inte skillnad på sånt. Därför köper jag antingen en stor TV för mer pengar eller en liten TV för mindre pengar.
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Polaren köpte den plasman i helgen och han är nöjd med den! INte den bästa bilden, men helt klart godkänd...enl. honom! :tummenupp
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Emmi skrev:
Jag är inte jättekänslig med bildkvalité, ser inte skillnad på sånt. Därför köper jag antingen en stor TV för mer pengar eller en liten TV för mindre pengar.


Den där dlp'n kommer inte göra dig besviken gällandes bildkvalitet. Plasman däremot kommer antagligen göra dig besviken.
Om Kajkyl inte har sett en bakprojje spöa plasma så har han inte kollat hela sortimentet :)
Jag skulle solklart köpa bakprojjen, enda som talar emot är just storleken. Nu är iofs denna rätt så smidig, och den väger inte så farligt mycket heller.
Är du på jakt efter kanonbild så ska du inte ha nån av dem, då är det konventionell CRT du ska ha men jag tor projjen passar dig perfekt. Och bättre pris än så där är svårt att få tror jag på den modellen det närmsta året.
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Det måste finnas en i varje tvtråd så det kan lika gärna vara jag... KÖP RIKTIG PROJEKTOR ISTÄLLET :4skrika
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
honkiie skrev:
Det måste finnas en i varje tvtråd så det kan lika gärna vara jag... KÖP RIKTIG PROJEKTOR ISTÄLLET :4skrika

Finns ingen anledning att göra det, bara drygt att montera upp i taket/dra sladdar/ha bra signal då det syns mer defekter på stor bild/fläktsurr/mörkläggning (om man köper billigt skit)/etc.
Jag använder min projj enbart till filmtittande som brukar variera mellan 2-5 filmer i veckan. Skulle aldrig använde det till tv då det inte är speciellt kul med stor bild för jämnan.
En hyffsat stor tv som fungerar bra till både tv-tittande och film-tittande är det bästa av två världar.
 

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
honkiie skrev:
Det måste finnas en i varje tvtråd så det kan lika gärna vara jag... KÖP RIKTIG PROJEKTOR ISTÄLLET :4skrika

Du är för sen. Jag skrev det ju nyss :tomten
 

Foss

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2005
Ort
Sollentuna
Hoj
DR 800 -91 (till salu)
Jag tycker du ska köpa plasman, den är mycket mer ekonomisk att äga än bakprojen(lampbyten) Dessutom kan du ju göra en mycket mer tilltalande installation av plasman(hänga den på väggen).

Jag var och köpte en sån där åt en kompis förra veckan och tyckte att bilden var helt ok, det jag inte gillade och som visade att det var en billig tv var att kanalväljaren i den var duktigt seg, installationen krånglig och fjärrkontrollen plastig och billig. Vi körde den direkt från analog kabeltv d.v.s. det sämsta förhållandet man kan få :)

Åk och titta på den iallafall! Titta inte på dom andra plasmorna som hänger bredvid, då blir du garanterat inte nöjd med ditt köp.
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Dee_cati skrev:
Finns ingen anledning att göra det, bara drygt att montera upp i taket/dra sladdar/ha bra signal då det syns mer defekter på stor bild/fläktsurr/mörkläggning (om man köper billigt skit)/etc.
Jag använder min projj enbart till filmtittande som brukar variera mellan 2-5 filmer i veckan. Skulle aldrig använde det till tv då det inte är speciellt kul med stor bild för jämnan.
En hyffsat stor tv som fungerar bra till både tv-tittande och film-tittande är det bästa av två världar.

jo men projje + tv då?

Edit: såg nu att det itne var aktuellt, men för de som har tänkt köpa tv för 20-25k så tycker jag man hellre köper en 28" vanlig eller 32" wide för tvtittande och projje för film.
 
Last edited:

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
jag va HELSÅLD på att skaffa plasma innan, men hittade aldrig nån schysts (trots tt jag letade i 2x000:-s klassen.

sen snubblade jag ver en schysst projektor till bra pris och tänkte att "va fan jag chansar väl då"... när projjen va installerad och klar så försvann alla tankar jag nånsin haft om plasma/lcd eller liknande.. det finns INGET som klår det, projektor är inte alls krångligt eller komplicerat heller (som iaf jag trodde innan), rekomenderas skarpt.

jag har en toshiba TDP90, den är grym, kostar ca 16000 på pricerunner just nu, men jag vet inte hur den står sig mot dom andra..

projektor ska du ha iaf, film och tvspel får en helt ny dimension :yoparty

ed: jag har kvar min gamla 25" tv som jag kollar på simpsons med, känns onödigt att låta projjen stå på för jämnan... :va

ed2: om man kollar upp den där 9000:-s plasman på lite forum så har den bara fått skit.. så köp inte den :tomten
 
Last edited:

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
Foss skrev:
Titta inte på dom andra plasmorna som hänger bredvid, då blir du garanterat inte nöjd med ditt köp.
Provkör inte någon av sporthojarna utan testa endast URALEN, annars blir du inte nöjd med ditt hojköp....
 

Foss

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2005
Ort
Sollentuna
Hoj
DR 800 -91 (till salu)
morlock skrev:
Provkör inte någon av sporthojarna utan testa endast URALEN, annars blir du inte nöjd med ditt hojköp....


Har man budgeterat ett visst belopp för att köpa något så bör man väl kolla på alternativ inom gränserna för denna budget. Det jag menar är att om man står och jämför tvn för 10´ med andra modeller som kostar det dubbla eller mer så är det klart att man inte väljer den billigaste. Om man däremot köper hem tvn och provar hemma så får man en rättvisare bedömning i flera hänseenden.
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
Emmi skrev:
http://www.technistore.se/index.php...8&id=48&name=DA-3525&tablename=hemmabiosystem

Vad tror ni om det här, hittade det för 1495:-. Är det nåt att ha?

Om du inte är gjord av stålar ska du köpa en typ Sony 32" 100hz för sisådär 6000:- (Köpte en Sony cs71 för nån månad sen och är mkt nöjd med bilden. Den väger dock 70kg så det är ju drygt att transportera den..)

Vad det gäller ljudet så har Yamaha ett kit som dom säljer på siba för 5000:- som är ok för normalbruk..

Jag menar, köper man en vägg-tv med lika bra bild som sonyn så lär man väl upp i tre gånger pengarna och då kan man ju lika gärna köpa ett ok ljudsystem och en vanlig tv för mindre pengar.

Är du däremot gjord av pengar så köper du en värstingtv och ett liknande hemmabiosystem som jag har, men då kostar det ju därefter.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top