SM i trådlyft?morlock skrev:2302627TV-licensen börjar kännas föråldrad nu. In med reklam i SVT/SR och väck med avgifterna.
http://www.aftonbladet.se/vss/it/story/0,2789,856522,00.html
SM i trådlyft?morlock skrev:2302627TV-licensen börjar kännas föråldrad nu. In med reklam i SVT/SR och väck med avgifterna.
http://www.aftonbladet.se/vss/it/story/0,2789,856522,00.html
Frondaholica skrev:2302880En stockholmspolitikerpolitiker skrev faktiskt för ett par år sen ett förslag om just tv-licensen.
Hon menade att den skulle tas bort i nuvarande form och istället bli ett val av den som har tv.
Alltså, precis som med kabeltv så skulle man kunna välja vilka kanaler man vill ha och bara betala för dessa.
Behöver jag säga att det förslaget INTE blev antaget???
Enda sättet vi kan bli av med tv-avgiften är nog fall EU kommer fram till att det är ett monopol som är konkurrensnedsättande...
Jag hade i och för sig kunnat starta en ny tråd där jag istället skulle fått svar med länkningar till andra, befintliga trådar.valmers skrev:2302904SM i trådlyft?
juha01 skrev:2302906Har för mig att dom flesta (civilicerade) eu-länder betalar licens. Helt ok för min del, oberoende television är viktigt för mig, men INTE så som det ser ut idag!
"Fri television".... You bet! "sändningarna från os presenterades av Bravida"....
Dessutom är den inte politiskt fri, och därför vill jag inte ge dom en spänn.
Mavve skrev:403206
Hur pejlar man en TV?
750RR
Frondaholica skrev:2302928hmm...vet inte om jag skrev fri television..
men, att inte behöva betala för sånt man ALDRIG ser på tycker jag är en självklarhet, därmed inte sagt att nån annan måste tycka att det är trist o betala för saker man inte nyttjar, alla är vi olika
(S)(V)T är ett liknande exempel på regim-TV.juha01 skrev:2303008Jo, men det finns en aspekt som jag tycker är viktig, och det är att man ska kunna ha en kanal som ingen styr över varken ekonomiskt eller politiskt, så att man alltid kan lita på det som sägs.
Fox news är väl ett ganska bra exempel på när det inte är bra, eller Berlusconi som äger tv-kanalerna.
ozeo skrev:2302959de undra jag å.. lär väl finnas ca minst 10 apparater i min trapp
morlock skrev:2302916Jag hade i och för sig kunnat starta en ny tråd där jag istället skulle fått svar med länkningar till andra, befintliga trådar.
Hade det varit bättre?
jaså ja..McB skrev:2303046Man pejlar in svängningarna från oscillatorerna som finns i TV-mottagaren. Det är ingen exakt vetenskap dock, så att pejla sig fram till en specifik lägenhet i ett hyreshus är omöjligt. Att konstatera om det finns en TV-apparat i en villa är dock fullt möjligt.
McB skrev:2303046Man pejlar in svängningarna från oscillatorerna som finns i TV-mottagaren. Det är ingen exakt vetenskap dock, så att pejla sig fram till en specifik lägenhet i ett hyreshus är omöjligt. Att konstatera om det finns en TV-apparat i en villa är dock fullt möjligt.
Orakel skrev:2303380Om Tv'n är avstängd, fungerar det då att pejla den?
Platt tv, hur fungerar det där?
Betalar inte, och min familj har heller aldrig gjort det, varför skulle vi?
Tittat aldrig på SVT, P1, P2 etc lyssnar vi heller inte på.
juha01 skrev:2303008Jo, men det finns en aspekt som jag tycker är viktig, och det är att man ska kunna ha en kanal som ingen styr över varken ekonomiskt eller politiskt, så att man alltid kan lita på det som sägs.
Fox news är väl ett ganska bra exempel på när det inte är bra, eller Berlusconi som äger tv-kanalerna.
Hornet_600 skrev:2303455Ingen pejlar något. Frilansare går runt och plingar på hos dom som inte redovisar att dom innehar mottagare utifrån adresslistor. Science-fiction om antenner och och ocilloscop osv osv är... Nåja. Så går det inte till. Staten vill ha in degen till min. kostnad.
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari