Intressant trådlyft...jocke i köping skrev:403199Kommer ni ihåg debatten om tv licencen ??
detta hittade jag i dagens rubriker,,,
18/11 2003
Tv-kontrollant vapenhotad
Tv-kontrollanten flydde skakad från sitt uppdrag i en lägenhet i Klippan på måndagen. En 25-årig man ska då ha hotat med ett skjutvapen när Radiotjänsts utsände bad att få se tv-licensen - en pejling tydde på att det fanns en tv utan licens i lägenheten.
Men i stället för att visa upp licens gick 25-åringen in i lägenheten och hämtade något som var misstänkt likt en automatkarbin, berättade kontrollanten när han polisanmälde händelsen vid femtiden på eftermiddagen.
En polispatrull grep senare 25-åringen som misstänkt för olaga hot. Vid en husrannsakan i hans hem hittade polisen flera soft airgun-vapen.
Vapnen är till förväxling lika riktiga automatkarbiner, säger vakthavande befälet vid Helsingborgspolisen till TT.
Den gripne anhölls vid ett natten till tisdagen.
Just ovanstående incident kan jag nästan svära på är samma incident som det pratades om på ett airsoftforum för nåt år sen. Iaf så hade en airsoftare varit ute å spelat men bössan hade krånglat. Väl hemma mekar han isär den för att hitta felet. Då ringer det på dörren. Killen väntar besök av en polare och håller i vapenkroppen när han går och öppnar. Där ute står istället en tv-kontrollant som hinner få ur sej 2 ord innan han får syn på den halvt demonterade vapenkroppen killen har i handen. Därefter får tv-kontrollanten spel och lägger benen på ryggen utan att killen fått någon chans att förklara. En stund senare stormar polisen hans lägenhet och jag tror det gick så långt som till rättegång men jag minns ej utfallet.