TV-reklamfilmer

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Jag såg just en reklam för "nöjesguiden" där en kille klämmer en finne. Det var det vidirigaste jag sett någon gång tror jag.

Hur fan tänker reklamfolket egentligen? Nån här inne som jobbar med det?

Varför finns det så jävla många sketdåliga reklamer å nåra som är bra?

Vilka gillar ni? Ogillar ni?

/hd

:hej

nikke

tror ibland inte sina öron :o)
Gick med
5 Dec 2003
Hoj
fd vmax98 160 kusar, nu honda cbr 600f (99a)
hehe....jag såg den supervidriga reklamen oxå...fy fan, men de lyckades fånga våran uppmräksamhet iaf

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
Jag har gjort lite reklam, främst för tryck.
Inte sett denna men det lät ju inte vidare trevligt, men tanken är väl att just väcka intresse och sticka ut. Dom värsta reklamfilmerna är ju annars alla bind/shampo/städ produkter som kört på samma sak i 10år typ.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jag ska nog ringa o klaga på den där Herbal Essances reklamen.
Trots att jag använder schampot och även gjorde innan den där porriga reklamen dök upp så får jag a l d r i g orgasm i duschen.
Jag vet, ni säger bara att jag använder flaskan på fel sätt... :rolleyes:

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Skönaste reklamfilmerna är:

1. Spendrups med robban
2. Olw (döö, va ee brudarna?, har ni fest eller??)
3.... kommer inte på nån...

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Bikerbitch skrev:
Trots att jag använder schampot och även gjorde innan den där porriga reklamen dök upp så får jag a l d r i g orgasm i duschen.

Ta med någon in i duschen då... :hihi

Pellert

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
...jupp...en röd.
Jag håller på med ett jobb åt en marknadsföringsfirma. Just filmer är inte min grej, men generellt så vill man att reklamen sticker ut ur mängden som ett par innan varit inne på. Vid all marknadsföring är det observationsvärden som gäller, dvs om folk har uppfattat kampanjen eller inte.

Anledningen till att kampanjer uppfattas på olika sätt beror till viss del på vilken målgrupp som kampanjen riktar sig. Till exempel vill man med blöjreklam visa att barnen blir lyckliga om man använder ett visst märke och föräldrarna ska därigenom känna trygghet. Vill man marknadsföra en produkt som vänder sig till ungdomar så bör det vara lite mer action, det ska vara tufft att använda produkten och man kan ta ut svängarna lite mer.

Det är svårt att avgöra vilka faktorer som lyfter fram en kampanj till att vara lyckad och det är faktiskt just det jag jobbar med just nu, att försöka skapa en bättre förståelse hur kampanjen ska vara uppbyggd för att skapa höga observationsvärden.

Ett par exempel på riktigt bra kampanjer är ICA:s filmer, väldigt många människor är intresserade av vad som händer i nästa film vilket stärker varumärket. Hennes & Mauritz julkampanjer är nog dom mest lyckade kampanjerna i modern svensk historia, den mediabevakning som det är varje år osv.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Thundercat skrev:
Alla reklamfilmer som får dig att reagera har ju fyllt sitt syfte.
Förvisso. Fast det påverkar mig inte mer att leta efter Nöjesguiden. Men visst, jag blev påverkad.

DEN VA JU VIDRIG.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Bikerbitch skrev:
Näe, vafan töserna i reklamen står ju själva. De behöver ingen karl för att få det lite trevligt. Därför håller inte produkten vad den lovar..
Det är ungefär samma sak som att volvo blev fällda för nårra folk som sprang bakom en bil för det var renare luft där...

Eller, så hade inte det alls med ditt inlägg att göra... Nåväl. Schampoot funkar inte alltså? Kass :(

:hej

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
En av dom bättre reklamerna är nog Coca Colas reklam innan bion börjar :D, vet inte hur många gånger jag har rusat ut och köpt en cola efter den.

Kanske inte är den roligaste reklamen men den funkar...

För övrigt så tycker jag det finns aldeles för mycket reklam som bara går in för att vara just vara "rolig" utan att lyfta fram något dirket märke eller en produkt.
Inte mig emot om dom är roliga, men man brukar sällan komma ihåg va det va dom gjorde reklam för. Vilken är dåligt ur en reklamskapares öga.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Bikerbitch skrev:
schampot är meningen skall få dig att associera med duschhandtagetBB....
Smörj först lite Herbal Essences mellan benen(var det för grovt sagt)?, sen så drar du på duschen så strålarna känns riktigt sköna och vrider duschhandtaget mot det insmorda stället. Skall funka väldigt bra har jag hört från nöjda kvinnor :)

//R

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Ravetrancer skrev:
schampot är meningen skall få dig att associera med duschhandtagetBB....
Smörj först lite Herbal Essences mellan benen(var det för grovt sagt)?, sen så drar du på duschen så strålarna känns riktigt sköna och vrider duschhandtaget mot det insmorda stället. Skall funka väldigt bra har jag hört från nöjda kvinnor :)

//R

Kan ju funka om man vill att rattmuffen skall lukta gott, annars är det nog inte världens bästa ide. Och tyvärr så asscocierar jag inte till handtag när jag ser reklamen, men jag lär ju tänka på det nästa gång ;)

KOne

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
ligger i en hög..
landen skrev:
En av dom bättre reklamerna är nog Coca Colas reklam innan bion börjar :D, vet inte hur många gånger jag har rusat ut och köpt en cola efter den.

Va nån grej på tv där folk prata om sina barn och liknande och så liknar en av männen dagen då hans son föddes till en cola reklam där en far och son satt tillsammans.
Seriöst, hur långt har det gått då man tänker på cola och minns det ihopp med den dagen då änns barn föddes.
Tyckte det var jävligt sjukt när han satt där och prata iallfall...

Mille-R

www.rapido.se
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Daytona 675 -07 banhoj, BMW R1200GSA -16
Jag bara väntar på versionen som jag hörde på radio häromdagen skall komma på TV, dom kör flera olika varianter på TV. Den var tydligen inte så bra för jag kommer inte ihåg vad det var reklam för just nu men kommer nog på det snart.

I alla fall så var det en tysk porrfilm först och sen budskapet, dom kör samma på TV men inte än med porrfilm utan annan början. Fan kommer inte ihåg men typ nummerupplysning eller nåt. Någon som kommer ihåg?

turbonegro

Turbojugend
Gick med
7 May 2003
Hoj
hojlös
det var en reklamfirma i usa som nu i veckan ville använda johnnny cash´s ring of fire till en reklam för nån ny hemorojdkräm( stavning :confused: )
tyvärr fick dom inte rättigheterna :D

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...