TV-sport ur en motorintresserads synvinkel...

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Tv-sporten vet mycket väl om intresset ute i landet ang motorsport.
Ta tex. novemberkåsan, ggn eller ränneslätt.
Det visas ALLTID en snutt i vinjetten till sportspegeln så att man skall sitta som naglad vid rutan, sen får man genom lida allt emellan allsvenskfotboll till div3 damhandboll innan det är daxs för inslaget ca 2min innan programmet slutar. Inslaget när det väl kommer är ca 30sek långt varav 15sek får vinnaren svara på hur det känndes att vinna, sen ett klipp på något blåbär som kört fast i ett lerhål.. suck

Jag följde kampen emellan sebastien tortelli o stefan everts i vm-crossen -98a
det skiljde 2poäng inför sista deltävlingen, till everts fördel.
I heat 1 vann tortelli över everts som kom 2a, poängställningen var alltså helt lika inför säsongens sista heat!
Men istället för att visa det heatet, visade eurosport etapp femhundrafemtielva av tour de france!!!!

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
...den mösstickande svenska extremskidåkningseliten......

:rofl

Spot on! När jag var ung så åkte man snowboard till skatepunk, rökte gräs och hade bakåframvänd keps. I dag stickar mössor, dricker grönt te med antioxidanter och och lystnar på acid-jazz :pretto

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Hoj
SP-1
Själv är man så sportintresserad att jag faktiskt råkade missa hela sommar-OS.:tummenupp

Fast snart är det F1 i Australien. :banana

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800Fi
Äh, en usel ledartext, dessutom nedlusad med språkliga fel, som bara motverkar sitt eget syfte. Kalkonnivå.

Nä men usch! Håller jag på att bli lika bitter som valmers??? ;)

Det var nämligen precis vad jag tänkte. Uselt skrivet som bara motverkar sitt syfte.

Som intresserad så förstår jag naturligtvis vart han vill komma och delar väl vissa synpunkter men hade jag fått för mig att skriva en liknande text hade jag gjort ett försök att formulera mig bättre.

/Lucky9

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Skönt att det finns andra som är ungefär lika idrotts (o)intresserade som mig. :)
(X Games sporter är kul att se)

Men angående SVT... public service... som ska vara tillgängligt för (nästan) alla och som man tvingas betala bara man har en tv mottagare, oavsett om man bara har en gammal tv för att spela NES (Nintendo 8 bitar, från 80-talet), har en tv kopplad till datorn för att se filmer man har på datorn eller om man använder den för att se så mycket på tv som möjligt.
Nä då tycker jag att SVT ska koncentrera sig på nyheter och väder, debattprogram, plus, diverse kunskaps/utbildnings-program och dylikt. Det som är så 'oerhört viktigt' att alla har tillgång till, oavsett om de bryr sig eller inte... och skippar nöjes program som tv serier, filmer (om det inte är dokumentär eller dyl.), tävlings/lek program och idrott/sport.

Förr fanns SVT 1 och 2, nu finns även SVT24 och SVTB, finns det ännu fler?

Genom att göra SVT smalare och skippa rena underhållningsprogram och ha program som i första hand är informativa (är de både informativa och underhållande så är det bara bra, behöver inte vara tråkiga för sakens skull), så behöver de inte köpa in massa dyra amerikanska tv serier o dylikt, borde även kunna klara sig på färre kanaler än i dagsläget.
Gör man denna förändring borde de kunna spara in pengar. Dessa besparingar bör tv tittarna se i form av lägre tv licens.

Sen kan det naturligtvis finnas massa andra kanaler med annan finansiering, som kanaler som är reklam och/eller abonnemangs -finansierade. Men som inte är obligatoriska att betala för bara för att man har en TV mottagare. Som det redan gör.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning