TwinTräffen-Sthlm

Nysse

Trött på spam
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Sundbyberg
Hoj
Skrutten II(såld..tyvärr)
Ska oxå försöka lura med mig Smoking Barrel när Benkar skall försöka "smeta" lite från våffelbakandet. :)

CU/
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
Det börjar arta sig riktigt bra det här...jag hoppas att dom flesta dyker upp oxå :yoparty
Ska se om jag kan fixa fram lite mer utförlig beskrivning på vart vi ska köra så att ni vet lite mer :tummenupp

//TwinSucker
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
TwinSucker skrev:
Det börjar arta sig riktigt bra det här...jag hoppas att dom flesta dyker upp oxå :yoparty
Ska se om jag kan fixa fram lite mer utförlig beskrivning på vart vi ska köra så att ni vet lite mer :tummenupp

//TwinSucker
Det hoppas nog alla oich det är ju bara 11Korta :4skrika dagar kvar
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
TwinSucker skrev:
Jag tänkte väl att han inte skulle kunna hålla sig :hihi
Benkar den store Twin-touring-ledar-ledaren :Bugar :rofl :banana

Nä... med tanke på hur länge jag suttit fast i twinträsket, fastnade omgående i geggan påsken -96 (med en TRX850), så är det här nog något man bara måste hänga med på om man kör Twin och bor i närheten av Tokholm! Blev lite krock med Rapidos Öppet Hus, brukar springa omkring där babbla och fota lite, men fick permision av Mille-R som håller i det.. :)

Ägaren av McD Uppl.Väsby kommer efter avfärd skett, pga av vibrationerna, få problem med att milkshaken klumpar sig, samt eventuella sättningar i det lilla huset, samt slutkörd personal pga av alla som ska ha en sen frukost. :rolleyes: Korna längs färdvägen kommer mjölka yogurt närmsta veckorna, och bensinmackarna längs färdvägen kommer vara tömda på soppa (eller drar inte alla twin lika mycket soppa som VTR :confused: :tungan )

Men... det jag främst vill skåda är... Det stackars fik som ska ta emot 60 st kaffesugnahojåkare på en och samma gång... :D (Jag tar med mig egen termos med fika, säljer fika för 10 kr st... med mjölk 15 kr, VTR och Rapido -klubbmedlemmar får klubbrabatt! :rofl )

Håller tummarna för bra väder, så syns vi!

/B
 
Last edited:

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
betsy skrev:
Benke, ta med ett våffelhjärn i ryggan också :kiss

Jag kör ju en gammal sur touringhoj (twin), eller åtminstone sporttouring (twin) , så förutom en kaffeautomat, mjölkmaskin, torktummlare för blöta handskar, akkutmottagningsutrustning, i alla fall första förband, punkaspray, systemkamera osv... så ska väl ett våffeljärn inte spela någon större roll... MEN... måste ha ett som går på 12 volt, någon som har? Skulle inte heller vara fel med en bakmaskin (för kanelbullar) som går på 12 volt... :7peta

Annars så är det ju inte helt fel sukta efter våfflor tills på Rapido, eller kanske ta med sig en köttbit och grilla på kvällen.. (typ "After Öppet Hus", drar igång grillen vid 19, 19.30 -tiden :) )

/B
 

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Urban Jungle -06, One Tree Hill, svart med dubbla sitsar
benkar skrev:
eller kanske ta med sig en köttbit och grilla på kvällen.. (typ "After Öppet Hus", drar igång grillen vid 19, 19.30 -tiden :) )

/B

Läge för topbox? nääää....

Italientwin ska på sin höjd ha pakethållare :hihi

Grillbiff under sadeln kanske, mör och fin.
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Bonnie skrev:
Läge för topbox? nääää....

Italientwin ska på sin höjd ha pakethållare :hihi

Grillbiff under sadeln kanske, mör och fin.

Eller en burk "Bullens korv" mellan cylindrarna, färdigkokat efter 30 mil... :rofl

/B
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Benkar, får inte vi MCE:are rabatt på kaffet oxå? :tuttar

Hörrni, skämt åsido, vore det inte läge för nån slags gruppindelning? Vi kan väl knappast köra 60 st. på rad? Samt nåt slags system över hur vi kör resp. vad vi gör om nån kör vilse eller får nåt annat problem... typ dikessyning etc.
Detta händer ju tyvärr då och då ....

Kul ska det bli i alla fall!!!! En annan har ju tom. tagit semester för att kunna följa med :tummenupp
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
benkar skrev:
Jag kör ju en gammal sur touringhoj (twin), eller åtminstone sporttouring (twin) , så förutom en kaffeautomat, mjölkmaskin, torktummlare för blöta handskar, akkutmottagningsutrustning, i alla fall första förband, punkaspray, systemkamera osv... så ska väl ett våffeljärn inte spela någon större roll... MEN... måste ha ett som går på 12 volt, någon som har? Skulle inte heller vara fel med en bakmaskin (för kanelbullar) som går på 12 volt... :7peta
Jag säger bara en sak.... :Bugar :Bugar Benkar :rofl :rofl
Jag kommer att ha träningsvärk i skrattmusklerna enda fram till träffen :lol
bikerwoman skrev:
Hörrni, skämt åsido, vore det inte läge för nån slags gruppindelning?
På Italienträffen så gjorde dom en snabb indelning på plats och det funkade kanon :tummenupp
Så jag föreslår att vi gör likadant med tanke på att vi inte har en aning om hur många som dyker upp...en lite raskare och en lååååååångsam :yoparty

Härligt att du fick semester...det är va jag kallar vilja att följa med :tummenupp
betsy skrev:
Ta med ett våffelhjärn
Varför det?!?!? :va
Jag har hört att det går alldeles utmärk att grädda våfflor på titankrökar :tungan



Vid tangentbordet //TwinSucker
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
bikerwoman skrev:
Benkar, får inte vi MCE:are rabatt på kaffet oxå? :tuttar

Hörrni, skämt åsido, vore det inte läge för nån slags gruppindelning? Vi kan väl knappast köra 60 st. på rad? Samt nåt slags system över hur vi kör resp. vad vi gör om nån kör vilse eller får nåt annat problem...

Ja, va f...n vi Rapidosar kör ju bankörningar med er MCEare, så det får väl bli samma rabatt :tummenupp Åtminstone för MCEare med :tuttar :D

Gruppindelning är ju bra! Snabba driftsäkra och bensinslukande VTRer långt fram i ledet, bensinsnåla, lite långsammare, och blårykande Falcos i slutet... :rofl

Skämt å sido, (hoppas det gått bra med din hoj) så har väl arrangören redan aviserat en viss gruppindelning, bra så, han/dom har säkert koll på bitarna! :) Jag tänkte för en gångs skull ta och bara hänga med därbak i ledet, men kanske få smita i förväg någon gång, få fota lite, kan sedan åka sist som "vinkare", innan jag tyvärr kanske smiter hemåt lite i förtid, vill mellanlanda på Rapidos öppet hus lite, redan innan extraöppet för twin-rundan och MCEs vårrunda.

/B
 
Last edited:

perhu

Medlem
Gick med
11 Mar 2004
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Speed Triple R & Versys 650
Låter najs, jag följer gärna med!

/perhu

1. TwinSucker
2. betsy.....Lättat bromshandtag igen ?
3. Vågen
4. 1.Alex + polare med Ducce
5. Triggerhappy
6. Kevorkian
7. Teddan
8. Chiefen
9. bikerwoman
10. tlmartin
11: twinner (om hojen är klar då)...Kommer annars
12: delbert71
13: FrippeSr
14. Adrenalin
15. Dogg
16. Bläckis
17. Caféracer
18. vfr orre (med millen givetvis)
19. vildkanin
20. Fnutten
21. Neb Jones
22. tl1000larsson (jag är snabbare än en telestolpe )
23. Roger_SWE
24. Barba
25. Bonnie
26. Flyer
27. Black-Wolf
28. Weber
29. Mikcar
30. Warburton
31. Jezze
32. Rush (kommer om ingen köpt min hoj(hoppas inte))
33. #Olsson#
34. Icko
35. Don Tomaso
36. 2ono
37. R1100S
38. ledb
39. Tokas
40. dalapower
41. TL1000R
42. Ox2142
43. Monobike
44. RPM
45. Mad-Dog
46. Mad-Dog's TLS kompis
47. hiawatha
48. Angel1000
49. nysse
50. Värsting
51. Mlundstrom
52. demoniak
53. J-Bone
54. patbe
55. marcusj (om jag får dit rotaxen i tid)
56. Polisen! (på en Bulle)
57. Fazer ( Om solen vill vara med)
58. TLRR
59. 955i @ Ducati
60. Wan-Jan @ VTR Firestorm
61. duckie
62. IronMike
63. benkar[/QUOTE]
64. Mr Pink
65. perhu
 

MC Doktorn

Guest
Vad har man planerat för vägar i roslagen? SÅ man kan möta upp om man inte bor i betongen.
 
Last edited:

MikkE

Guest
Det ska bli jävligt intressant och spännande och se/höra/njuta SEXTIOFEM(!) tvinnar mullra genom stan.

Detta skall bara dokumenteras!
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
2ono skrev:
Vad har man planerat för vägar i roslagen? SÅ man kan möta upp om man inte bor i betongen.

Jag inväntar svar ifrån våra guider om rutten...jag har en preliminär rutt men väntar med att lägga upp den tills det är spikat.

I stora drag så ser den ut såhär...Upplands Väsby-->Lunda livs-->Furusund-->Avslutande fika i Vaxholm runt 16-tiden.

Därifrån kommer jag och ett gäng ta båten över till Rindö och sen vidare till Gustavsberg för att sen avnjuta lite våfflor hos Rapido.

//TwinSucker
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
MikkE skrev:
Det ska bli jävligt intressant och spännande och se/höra/njuta SEXTIOFEM(!) tvinnar mullra genom stan.

Detta skall bara dokumenteras!

Vi får väl se hur många som kommer när det väl gäller men hoppas kan man ju alltid göra :tummenupp

Om alla kommer så kan man ju snacka om att det kommer att bli Phetmuller :yoparty :yoparty

Har du hittat nån utrustning då?
 

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
TwinSucker skrev:
...
Därifrån kommer jag och ett gäng ta båten över till Rindö och sen vidare till Gustavsberg för att sen avnjuta lite våfflor hos Rapido.

//TwinSucker
Ni får leta bra i Gustavsberg efter Rapido! :va
Föreslår att ni fortsätter mot Gullmarsplan istället.
Men jag kan rekommendera att ni kör via G-berg - Lagnö - Kovik - Insjön innan. En lite knixig bit innan transporten till staden.
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
Sweedo skrev:
Ni får leta bra i Gustavsberg efter Rapido! :va
Föreslår att ni fortsätter mot Gullmarsplan istället.
Men jag kan rekommendera att ni kör via G-berg - Lagnö - Kovik - Insjön innan. En lite knixig bit innan transporten till staden.

Jag vet att vi ska vidare in mot stan...anledningen till att vi tar färjan över till Rindö/Gustavsberg är för att avsluta med ett välstämt muller i Södralänken och sen svänga upp till Rapido :tummenupp
 

Johanjulgran

#25 supermotard
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Brottby
Hoj
KTM 450 SMR -07
TwinSucker skrev:
Vi får väl se hur många som kommer när det väl gäller men hoppas kan man ju alltid göra :tummenupp

Om alla kommer så kan man ju snacka om att det kommer att bli Phetmuller :yoparty :yoparty

Har du hittat nån utrustning då?
Ja utrustning får han låna av BB. vi hämtar det i veckan någongång.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top