eisbaer skrev:Någon här som har erfarenhet av deras slip-on? Ljud/passform/kvalitet.
Finns det någon svensk återförsäljare av dessa? Om inte, någon som har handlat från deras sida?
lordhelmet skrev:Jag har ett TBR C4 carbon highpipe på min hoj, ringde till
http://www.motopro.com i holland å bestälde, fraktfritt va de också, kom på 1 vecka.
kvalitén är super å ljudet är grymt.
lordhelmet skrev:exakt 604 euro
lordhelmet skrev:det var ett högdraget (highpipe)
inte tyckte jag de var så farligt dyrt ca 5500kr
aacee skrev:En bekannt har ett kolfiberslipon från TBR på sin vfr. Han är helnöjd efter 6000 (!) körda, problemfria mil (endast en ompackning). TBR importeras och säljs av EMP i Boden. http://drive.to/emp
Å ljudet är det absolut inget fel på....
/M
oXydex skrev:Svarar som jag gjorde i en annan tråd om dämpare
Jag hade ett Two Brother Racing Slip-on till min ZX6R -99 som jag hade förra året.
det gjorde underverk på den hojen kan jag säga
med originalet så toppade den knappt 240 med klen ork på toppen (kan bero på att den kanske va inställd för slip-on'et)
Körde man med Two Brother Racing så kunde jag utan problem komma upp i 270 på mätaren och hade jävla bra klipp hela vägen dit. Drog jämt med en GSX-R 750 på sporthojsfesten på motorvägen så han trodde jag hade en ZX9R
Polaren fick 270 på sin VTR's mätare när min hade 240 på mätaren så tror itne min mätare va så värst missvisande heller =)
ZX6R 270km/h =D
Lyssna och njut. den dämparen va iofs rätt så tom men ljudet va iaf de skönaste jag ägt och hört
Vart det går att köpa i Sverige vet jag inte för det satt på när jag köpte min pärla (saknar den sååååå mycket )
/oXydex
lordhelmet skrev:exakt 604 euro
MackeNo1 skrev:Håller också på att kolla efter slip-on till Speed Tripple 955i -02 och framåt. Gillar Devils ljuddämpare men det verkar inte som om dom gör slip-on till Triumph Nån som vet om det är så?
MackeNo1 skrev:Hade ett Micron coolfiber på min GSX-R 750, lät så grymt bra!! Och kvalité och finish é verkligen på topp. Dessutom är dom billiga...
Det enda jag inte gillar med dom är själva Micron märket som sitter på ljuddämparen, tycker det är grymt fult! Dessutom påminner Micron alldeles för mycket om Micro för att det ska va skoj
Då kanske man skulle köpa ett Arrow istället, nån som har erfarenhet av dom?
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|