juha01 skrev:
2573246 Japp. Men lik förbannat så sjukskriver man hela bunten. Det är bra i vissa fall, och knappast i alla! Riktigt negativt i många fall, eftersom den siste sociala kontakt man kanske har är just jobbet.
Som jag skrev tidigare. Det är ingen lösning att sjukskriva folk från ett arbete om dom klappar ihop för att arbetet suger. Eller jo, det är en lösning om man sjukskriver dom för livstid. Annars blir man friskförklarad igen, och vips är man tillbaka på sketjobbet och är snart sjuk igen.
Jag har koll på psykiska sjdm.
Gäller även Mavve...Orkade bara inte quota alla korkade inlägg!
*skrattar* du är söt du...
Visst finns det folk som utnyttjar systemet, gissa varför vi numera har
över 100 handläggare på FK som bara jagar folk som fuskar?
Helt rätt enligt mig... Mina skattepengar ska gå till dom som behöver det,
inte folk som fejkar.
Sen det här med att sjukskriva folk från ett arbete som dom måste gå tillbaka till... Håller med, ingen bra idé men det kryllar ju inte av arbeten som man kan byta till, eller har jag missuppfattat något?? Och oftast så kör man på tills det är försent... Man går inte in i väggen av fri vilja utan man ignorerar signalerrna tills det är försent... Då spelar det ingen roll VILKET jobb man byter till, man är körd ändå... Förklara gärna hur du löser det problemet!
Om du nu har sån enorm koll på psyk relaterade sjukdomar så borde du ju
veta hur mycket det kan påverka en människa...
Men jag tvivlar starkt på att du ens har en gnutta verklighetskoll när det gäller sånt...
Tror inte att ni har den blekaste om hur det är att vara utbränd...
Eller har du hyperventilerat och svimmat bara för att helgen snart är slut?
Har du haft gråtattacker som du själv inte kan förklara?
Har du någonsin legat i sängen på måndagsmorgonen och insett att din kropp
inte lyder dina tankar??
Har du haft självmordstankar efter en timme på jobbet??
Har du haft panikångest??
Ska jag fortsätta eller har ni fattat???
Har du inte råkat ut får något av ovanstående... Så ursäkta mig men då har du ingen aning om vad du pratar om...
Jag har sett ovanstående på väldigt när håll då jag har fungerat som kontaktperson för våldtagna kvinnor de senaste 12 åren och dessutom tagit hand om flera vänner som kutat in i väggen....
Så som sagt var... återkom den dagen du upplevt det så ska vi se hur käftig du är då...
Ovanstående har inget med Millas inlägg att göra och jag har inte haft äran att känna henne så länge så jag vet vad hon har känt/upplevt för symptom
men jag vet att hon är en jättestark och mysig medmänniska som verkligen gör allt för andra! Och det roliga är att många av dom som käftar inte ens har träffat henne! Moget att hacka på folk som man inte känner!
Jag vet moppefuckon som har högre moral och är bättre uppfostrade än er...
Gratulerar!
Jag tycker iaf om Milla för allt hon gjort för mig, framförallt när jag var ny på SH och önskar henne allt gott och en underbar fortsättning på livet...
//Per