Det känns som att man som MC-förare kommer att bli av med en del kroppsdelar om man skulle fastna i ett vajerräcke.
Finns det inga dokumenterade fall med mc olyckor och vajerräcke?
Jag tycker vajerräcke är total skit, det är nog något av det dummaste som finns på vägen
"bli mosad eller bli strimlad i en krasch" Inte en jävla aning,jag tänker inte på sånt innan jag kör...
Tänk dig tanken att ett rattfyllo kör över på fel sida av vägen på en 90 väg och frontar bilen med din fru och ditt nyfödda barn.
Hade ett vejerräck varigt där så tror jag inte du tyckt det var skit eller?
Jag tycker vajerräcke är total skit, det är nog något av det dummaste som finns på vägen
Tänk dig tanken att ett rattfyllo kör över på fel sida av vägen på en 90 väg och frontar bilen med din fru och ditt nyfödda barn.
Hade ett vejerräck varigt där så tror jag inte du tyckt det var skit eller?
Vajerräcken är enbart bra för personbilar och inget annat.......
Vilken fordonstyp utgör den stora merparten av trafikanterna på vägarna?
Hur mycket större är risken att du som motorcyklist dödas av ett vajeräcke vid en olycka jämfört med andra räcken?
Skall en marginell ökning av risk för en liten grupp trafikanter förhindra genomförandet av åtgärder som har stor påverkan i säkerhet för den största gruppen av trafikanter?!
Vilken fordonstyp utgör den stora merparten av trafikanterna på vägarna?
Hur mycket större är risken att du som motorcyklist dödas av ett vajeräcke vid en olycka jämfört med andra räcken?
Skall en marginell ökning av risk för en liten grupp trafikanter förhindra genomförandet av åtgärder som har stor påverkan i säkerhet för den största gruppen av trafikanter?!
Räddar man 50 liv bland billisterna så är det självfallet värt ett extra dödsfall bland hojförare. Vill man vara så säker som möjligt på vägen så sätter man sig ju inte på hoj från första början.
Det värsta med 2-1 vägar är att folk är så JÄKLA slöa på att köra om, men visst fan ska de ut i "omkörningsfilen" och lååångsamt köra om för det går ju inte att ligga bakom en buss (även om den kör lika fort) . Vilket innebär att det inte är fler än 2 som hinner om per "släpp", med lite gas hade minst 10 bilar hunnit om . På delen där det är 2 körfält så är alla uppe i 110-120km/h men så fort det blir ett körfält så - ånej, vad trångt det blev, bäst att sakta ner till 90 . Våldsamt irriterande om man sitter i en bil på väg hem från fjällen t.ex.
Vajerräcken är väl ganska bra så länge man inte druttar in i dem... det får ju åtminstone billister att hålla sig på sin sida av vägen.
Är det trevligt folk framför så flyttar de sig lite åt höger så man kommer förbi också när man kommer upp bakom. Men man ska nog ta det ganska försiktigt.
Känns lite läskigt att dra över de vita ränderna som får hela hojen att vibrera och säkert inte är särskilt bra grepp på heller
Det kanske är du som är "något av det dummaste som finns på vägen"..
.
Vad kostar ett liv? Är det rimligt, att istället för att titta på en lösning som fungerar för alla fordon, medvetet välja bort motorcyklisternas säkerhet?
Ett liv är ett liv. Punkt. Därför ser jag inte någon skillnad på en bilists liv och en hojåkares.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |