Det känns som att man som MC-förare kommer att bli av med en del kroppsdelar om man skulle fastna i ett vajerräcke.
Finns det inga dokumenterade fall med mc olyckor och vajerräcke?
Jag tycker vajerräcke är total skit, det är nog något av det dummaste som finns på vägen
"bli mosad eller bli strimlad i en krasch" Inte en jävla aning,jag tänker inte på sånt innan jag kör...
Tänk dig tanken att ett rattfyllo kör över på fel sida av vägen på en 90 väg och frontar bilen med din fru och ditt nyfödda barn.
Hade ett vejerräck varigt där så tror jag inte du tyckt det var skit eller?
Jag tycker vajerräcke är total skit, det är nog något av det dummaste som finns på vägen
Tänk dig tanken att ett rattfyllo kör över på fel sida av vägen på en 90 väg och frontar bilen med din fru och ditt nyfödda barn.
Hade ett vejerräck varigt där så tror jag inte du tyckt det var skit eller?
Vajerräcken är enbart bra för personbilar och inget annat.......
Vilken fordonstyp utgör den stora merparten av trafikanterna på vägarna?
Hur mycket större är risken att du som motorcyklist dödas av ett vajeräcke vid en olycka jämfört med andra räcken?
Skall en marginell ökning av risk för en liten grupp trafikanter förhindra genomförandet av åtgärder som har stor påverkan i säkerhet för den största gruppen av trafikanter?!
Vilken fordonstyp utgör den stora merparten av trafikanterna på vägarna?
Hur mycket större är risken att du som motorcyklist dödas av ett vajeräcke vid en olycka jämfört med andra räcken?
Skall en marginell ökning av risk för en liten grupp trafikanter förhindra genomförandet av åtgärder som har stor påverkan i säkerhet för den största gruppen av trafikanter?!
Räddar man 50 liv bland billisterna så är det självfallet värt ett extra dödsfall bland hojförare. Vill man vara så säker som möjligt på vägen så sätter man sig ju inte på hoj från första början.
Det värsta med 2-1 vägar är att folk är så JÄKLA slöa på att köra om, men visst fan ska de ut i "omkörningsfilen" och lååångsamt köra om för det går ju inte att ligga bakom en buss (även om den kör lika fort) . Vilket innebär att det inte är fler än 2 som hinner om per "släpp", med lite gas hade minst 10 bilar hunnit om . På delen där det är 2 körfält så är alla uppe i 110-120km/h men så fort det blir ett körfält så - ånej, vad trångt det blev, bäst att sakta ner till 90 . Våldsamt irriterande om man sitter i en bil på väg hem från fjällen t.ex.
Vajerräcken är väl ganska bra så länge man inte druttar in i dem... det får ju åtminstone billister att hålla sig på sin sida av vägen.
Är det trevligt folk framför så flyttar de sig lite åt höger så man kommer förbi också när man kommer upp bakom. Men man ska nog ta det ganska försiktigt.
Känns lite läskigt att dra över de vita ränderna som får hela hojen att vibrera och säkert inte är särskilt bra grepp på heller
Det kanske är du som är "något av det dummaste som finns på vägen"..
.
Vad kostar ett liv? Är det rimligt, att istället för att titta på en lösning som fungerar för alla fordon, medvetet välja bort motorcyklisternas säkerhet?
Ett liv är ett liv. Punkt. Därför ser jag inte någon skillnad på en bilists liv och en hojåkares.
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |