BananBosse
Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
- Gick med
- 2 Jun 2007
- Ort
- Vassmolösa
- Hoj
- KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Tycker inte min lc4 vibrerar mycket mer än förra 525:an jag hade...
Fäst skylten med 3 skruvar så slipper du att den spricker och flyger av.Nog fan vibrerar den! Skruvar har lossnat, regplåten har flugit av några gånger osv.
Men det är inget jag lider av, visst fan är man öm i baken efter en heldag men så är det väl med alla motarder?
Loctite 243 så löser det dina problem.En motard för i helvete, prinsessorna på ärten som tycker det är jobbigt kan väl skaffa sig nått annat.
MEN jag måste faktiskt hålla med att LC4orna vibrerar lite mer än andra likvärdiga maskiner. Sadelskruv som vibrerar upp sig varannan mil ( mindre kul när man kör lite aktivt och sadeln åker bak någon decimeter. ), häromdagen vibrerade en blinkers fäste sönder, tappat nån kåpsskruv m.m.
Men jag klagar inte, busfaktorn väger upp det .
det är skönt att se att dom flesta har en sund inställning till detta..
det låter som att vi har kommit överens om att folk som letar motard och undrar om vibrationer helt enkelt skall tipsas om att köpa permobil istället
Motard kör man väl för att det är kul!?
Visst får man kramp i arslet och håller på att tråka ihjäl på landsväg efter några mil. Men ska man byta till något som "är skönt för det" (goldwing) kan man lika gärna köra mc-spel i tv soffan.
det är skönt att se att dom flesta har en sund inställning till detta..
det låter som att vi har kommit överens om att folk som letar motard och undrar om vibrationer helt enkelt skall tipsas om att köpa permobil istället
Nja, tror det mest är en fråga om att man inte testat annat.. Tyckte vibrationerna va lite dryga när jag körde 660, främst i styret. Hade dock aldrig kört nån annan motard och lärde mig leva med det. Nu kör jag husa, och visst det är en stånka visst vibrerar den men inte i närheten av en lc4 och kan ju inte påstå att det är en egenskap jag saknar. Pga den hårdare sadeln blir röven lika öm men man slipper bort domnade händer i alla fall
Tjöp guldvinge
Nja..
Jag kör husa och varannan skinka principen
Ska du säga.Du har väl både mjuk,fluffig 640-sadel att sitta på(i)samt gummiupphängt styre på din hoj?Kan inte var något problem att ta en tripp runt halva europa med sådan komfortutrustningså du finner 625:an olidligt virbrerande ? då är det guldvinge nästa.
Ska du säga.Du har väl både mjuk,fluffig 640-sadel att sitta på(i)samt gummiupphängt styre på din hoj?Kan inte var något problem att ta en tripp runt halva europa med sådan komfortutrustning
Inte jag heller.Det är min 625:a jag jämför med.jag har iallfall inte gått och köpt en husa för att jag inte klarar av "vibrationerna" i kåtten
Inte jag heller.Det är min 625:a jag jämför med.
Sålde min 640 för 2 timmar sedan och jag saknar redan de härliga vibrationerna...
Ge mig en 625a nu...
det va väll änna onödigt *peta på* vem ska jag nu prata hsr442 trimtips me ?
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |