Tycker ni "G-R" är bra för oss motorcyklister?

G-R Bra eller dåligt?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Status
Ej öppen för fler svar.

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
Jag tror GR gör samhället en tjänst. Ökad exportindustri, och ett större medvetande bland MC-åkarna om trafiksäkerhet och faror. Så mycket fokus på sporthojar, GR, poliser, media etc etc kan ju bara leda till återhållsamhet, självinsikt och självkritik. Eventuella MC-wannabes skulle dessutom enbart skämmas över att försöka plagiera körningarna. De ligger endå i lä. Filmerna är dessutom väldigt underhållande att kika på. :tummenupp

kjuze

Guest
Hehe jag känner mig lite kluven måste jag säga. Jag tycker det är väldigt korkat av personen som gör detta men jag kan inte heller säga att jag inte kommer kolla på filmerna(inte gjort ännu).

Det vore bättre som några säger om det inte vore lika komerciellt. Att man gjorde filmer för inbördes beundran eller liknande..

ODEN

Bombastic
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000S -99 & XS 500 -77
Tycker själv att det drabbar oss motorcyklister. Finns inget som är till gang för oss med hans framfart som en scud-missil mellan oskyldiga trafikanter!

BTW ...Hur lång tid tar det innan denna tråd blir låst då... :va

St.Anger

Lite bättre än andra
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
Honda cbr 954, Triumph Bonneville, Yamaha yzf250, Ural
Hygglo skrev:
Som sagt..Tycker ni på Sporthoj att "G-R" gör oss motorcyklister en tjänst när dom spelar in sina filmer??
Det är väl ändå INGEN som får en adrenalinkick av att titta på filmerna, och åker ut i trafiken och kör olagligt? ELLER?
Får vi alla lägre eller högre försäkringspremier tack vare Ghostrider filmerna?
Vad tror ni?

Det var ett jäkla tjat om honom hela tiden... :3freak

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Huruvida folk blir inspirerade eller ej låter jag vara osagt, allmänhetens bild av sporthojsåkare blir naturligtvis snedvriden.
Däremot blir man fundersam till att någon far fram i 250+ i tät trafik, vilket kan drabba oskyldiga i slutändan.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
kjuze skrev:
Hehe jag känner mig lite kluven måste jag säga. Jag tycker det är väldigt korkat av personen som gör detta men jag kan inte heller säga att jag inte kommer kolla på filmerna(inte gjort ännu).

Det vore bättre som några säger om det inte vore lika komerciellt. Att man gjorde filmer för inbördes beundran eller liknande..

Håller med här till fullo, jag anser att INGEN ens skall försöka sig på något av det han gör och att det är vansinnigt, men ändå...man kan inte låta bli att titta på filmerna småle lite grann och förundras hur överdjävlig han är och hur han hanterar hojen bland trafik i dessa farter, hur han retar polisen, man kan nästan "känna" sig in i hans ställe, sen vet man ju att de inte är vanliga standardprylar han tillhandhåller mot för oss övriga dödliga, man sitter lite och småler, inte för att man skulle vilja göra efter just det, men det här med Ghost väcker nog liten idet undermedvetna klocka bland många att ibland köra lite tokigt, gasa på lite extra, några galna omkörningar etc etc, jag tror dock att ju äldre man är desto mer kan man inta ghostrider med distans, tror dock det kan vara lite av "döden" för många yngre som anser sig odödliga och är Ghostriderwannabees. Tror alla former av mc filmer, med folk som gör stoppies, wheelis, speed cam etc etc, påverkar alla på något sätt, och ju yngre man är och har lättare att påverkas så är det farligare.

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Lite off topic då..
Hur många vet vem det är igentligen, gör dom flesta det som är lite invigda där i El Stockholmo det eller?
No1 på forumet verkar ju invigd, är det du eller eller är ni flera?
Polisen lär väl veta det, bara det att dom inte får tag på honom "in action"

Jag står för att jag tycker det är lite kul att titta på, men visst är det dumt och farligt med..
Men som en Hojbroder så fint sa till mig för ett tag sedan..
"Man skall ju leva med, inte bara överleva..."
Så livet i mina ögon är kalkylerade risker.. Man måste ha roligt också..

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Hultan skrev:
Lite off topic då..
Hur många vet vem det är igentligen, gör dom flesta det som är lite invigda där i El Stockholmo det eller?
No1 på forumet verkar ju invigd, är det du eller eller är ni flera?
Polisen lär väl veta det, bara det att dom inte får tag på honom "in action"

Jag står för att jag tycker det är lite kul att titta på, men visst är det dumt och farligt med..
Men som en Hojbroder så fint sa till mig för ett tag sedan..
"Man skall ju leva med, inte bara överleva..."
Så livet i mina ögon är kalkylerade risker.. Man måste ha roligt också..
Du har PM. Snart.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
#Olsson# skrev:
Jag tror GR gör samhället en tjänst. Ökad exportindustri, och ett större medvetande bland MC-åkarna om trafiksäkerhet och faror. Så mycket fokus på sporthojar, GR, poliser, media etc etc kan ju bara leda till återhållsamhet, självinsikt och självkritik. Eventuella MC-wannabes skulle dessutom enbart skämmas över att försöka plagiera körningarna. De ligger endå i lä. Filmerna är dessutom väldigt underhållande att kika på. :tummenupp

Haha.. :D

JWC

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
3/4TLR & Suzuki PV50
kle1991 skrev:
.... Ghost väcker nog liten idet undermedvetna klocka bland många att ibland köra lite tokigt, gasa på lite extra, några galna omkörningar etc etc...

Tror alla former av mc filmer, med folk som gör stoppies, wheelis, speed cam etc etc, påverkar alla på något sätt...

Håller helt med dig! Jag diggar GRs filmer, men skulle alrig köra som han.
Dock händer det ju att man gör lite galna omkörningar och sånt pga att man e en liten GR wannabe. Dom som säger att dom inte tycker han e skitduktig utan endast helt galen ljuger! (eller :confused: )

Tycker även att dessa interna hojkrets filmer som finns bl.a här på forumet fungerar på samma sätt som GRs. Att se DUKTIGT folk göra stoppies, wheelies etc, tycker jag nästan påverkar mig mer att vilja va som dom än ghostrider.

Bara min åsikt, ja vet att vi e lite delade här va? :tungan

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
JWC skrev:
Tycker även att dessa interna hojkrets filmer som finns bl.a här på forumet fungerar på samma sätt som GRs. Att se DUKTIGT folk göra stoppies, wheelies etc, tycker jag nästan påverkar mig mer att vilja va som dom än ghostrider.

Haller med!

Hade jag velat tokrajsa (i GR-stil, inte vanlig fortkorning) varje gang jag akte ut hade jag nog borjat med RR istallet. Jag, blir precis som du, mer imponerad av de som kan gora riktigt kontrollerade wheelisar och stoppies, darfor sysslar jag mer med det. Hade velat aga en motard istallet om inte foraldrar och vanner valt att bosatta sig 50 mil bort... Dessutom verkar det ju svarare att wheela med en sporthoj an med en motard och det gor val det hela bara till en annu storre utmaning (=roligare?), lr?

Ovan innebar inte att jag aldrig gasar pa lr gor snava omkorningar, utan bara att jag inte pressar 300 mellan Sthlm och Ua, i tat trafik.

//Jonas

robbah99

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
Suzuki VZ1600 (kuståm)
Jag gissar att snuten vet vem GR är men vad fan hjälper det när dom inte får stopp på honom. Hur skall dom kunna bevisa något.
Det finns flera på forumet som vet vem han är men knappast lär säga nåt.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE