Tycker ni "G-R" är bra för oss motorcyklister?

G-R Bra eller dåligt?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Status
Ej öppen för fler svar.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Jidetoft skrev:
Förvarar du dina bestick i handväskan? :D

Angående GR så tycker jag det verkar handla mer om klassisk svensk avundsjuka!
Att killen är så "fräck" att han vågar ta betalt för eländet, usch och fy.....

Han är väl knappast den enda som ligger och pressar över 200 på våra svenska underbara vägar?
Varför kör ni sporthoj egentligen, för att hålla hastighetsgränserna..? :corn
Hmm, sporthojåkare över lag kör stockholm-uppsala på en kvart? Det är svårt att försvara ett sånt körsätt med tanke på att olycksriskerna ökar väldigt mycket... Rätt som det är så kommer någon att stryka med.

stordrulen

Inte feg,aldrig klotat = Duktig ?
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
En svart och rytande Honda!
Vad ska han hitta på i nästa film ?
Köra full ?
På en skolgård ?
Naken ?
Det behövs inga fler filmer som ser till att det blir förbud kring sporthojar. :fatta!

ElDiablo

Ny medlem
Gick med
12 May 2004
Hoj
GammelGixxer 1208cc -94
Jidetoft skrev:
Förvarar du dina bestick i handväskan? :D

Angående GR så tycker jag det verkar handla mer om klassisk svensk avundsjuka!
Att killen är så "fräck" att han vågar ta betalt för eländet, usch och fy.....

Han är väl knappast den enda som ligger och pressar över 200 på våra svenska underbara vägar?
Varför kör ni sporthoj egentligen, för att hålla hastighetsgränserna..? :corn

Men asså hallå ba typ.... Man får ju faktiskt bara köra 110 som mest i Sverige så därför tycker jag att alla motorcyklar ska strypas vid den hastigheten. Annars om inte det görs, så kommer ju alla som har en sporthoj att köra så fort den går överallt för att det har man sett på TV och allt som är på TV är ju sant och går att göra lika bra själv. (Obs. detta var ironi om inte alla fattade det)

Ärligt talat så är det ganska dumt att köra som GR men å andra sidan så är jag tämligen övertygad om att det i just hans fall sker under någorlunda ordnade former. Dvs. att det är rätt många som medverkar i filmen/filmerna som står bakom vissa kameror och kan därför i förväg se olika hinder och faror som skulle vara i vägen och kan blåsa av allt.
Jaja... en liten åsikt bara... får jag smaka riset nu eller.? :yoparty

Drkosmos

Asfalt och träd är hårda !!!
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Letar.....
Visst han är duktig och säker.
Och jag vill inte måla fan på väggen.

Men om det skulle hända nått så hoppas jag att han bara skadar sig själv om inte ta någon oskyldig med sig.

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
GR bidrar nog inte till höjda premier på mc, men han har väl dragit i gång diskutionen om förbud på sporthojar....
och nu håller polisen på med att lobba för fordonsansvar på hastighetsöverträdelse, dvs att det som äger hoj/bil åker på böter/tappar lappen.
vidare har jag märkt en skillnad på att bil stoppad av polisen nu än för 10 år sedan, mycket mer aggresiva och förutsätter att du har gjort något fel.
jag är ingen ängel när jag kör, det kan gå fort.
men va fan... [GUBBMODE]någon måtta får det vara...[GUBBMODE]

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Drkosmos skrev:
Visst han är duktig och säker.
Och jag vill inte måla fan på väggen.

Men om det skulle hända nått så hoppas jag att han bara skadar sig själv om inte ta någon oskyldig med sig.

Alla kan vi köra snabbt.

sandstream

Guest
blom skrev:
jag har en vill du låna :7peta
Nej för fan, jag har en egen som är bättre än din :arsele
Du ville ju se mer GR så spänn fast kameran på din hoj och ta ett varv till korvmojjen eller två ;)

sandstream

Guest
twinner skrev:
Alla kan vi köra snabbt.
Men få kan köra så fort, så länge, under sånna förhållanden som GR.

BTW: Varenda polis i det här landet som bryr sig vet vem GR är och jag kan lova att det blir tårta till den som tar honom på bar gärning.

[OFFTOPIC]Den här polisen (Göran?) som hade ett program ihop med Martin Timell på 4:an, Rymmarna eller nåt sånt, nitade Stockholms tidigare torpedkung Dragan Jokso....nånting och nästa morgon när han kom till jobbet fanns det en tårta på hans skrivbord.[/OFFTOPIC]

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Hygglo skrev:
Som sagt..Tycker ni på Sporthoj att "G-R" gör oss motorcyklister en tjänst när dom spelar in sina filmer??
Det är väl ändå INGEN som får en adrenalinkick av att titta på filmerna, och åker ut i trafiken och kör olagligt? ELLER?
Får vi alla lägre eller högre försäkringspremier tack vare Ghostrider filmerna?
Vad tror ni?

nää dumbo är kungen

Bifogat

• DSC_1331.jpg
    DSC_1331.jpg
    56.5 KB · Visningar: 135

Charlie300

Mycket snack och lite verkstad
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
Kona Kula; KTM, Kawasaki och Suzuki =SÅLDA
Det är väl egentligen inte så konstigt. Folk köper ju hans filmer (typ 300 spänn/st) det blir ju snart en hygglig business. Vet inte hur många som säljs men det lär ju efter en 1500-2000 st sålda filmer gå plus. Och vem är inte intresserad av att tjäna pengar?

Vissa sätter ju på getter framför kameran (för att tjäna stålar) så i jämförelse verkar det mycket friskare att köra hoj. (Och roligare att se, tycker iallafall jag). Mao den gamla klassikern från Kotlers tid om utbud och efterfrågan är säkert en nog så motiverande drivkraft. Så länge någon köper, kommer någon åka. Se bara på p-rullevärlden. Det lär knappast finnas behov av fler titlar, ändå är det en mångmiljardindustri. Vi kommer säkert om 20 år att se GR, volym 19 på hyllorna.

Fler entreprenörer som betalar in sin moms, sin F-skatt och arbetsgivaravgift jämte allmän pensionsavgift samt egenavgift gynnar oss alla. PEACE

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
*

Då får väl jag oxå göra ett inlägg i tråden om min uppfattning.
Har sett båda GR filmerna,något besviken på 2:an...ser fram emot att se 3:an men ska dock inte köpa den,får väl bli parasit lån av nån polare.
Min uppfattning hur GR påverkar oss andra,tror faktiskt det påverkar negativt.
Som tex GR wannabes som kollar filmerna o sen själv beger sig ut på vansinnes körningar.Det är klart att myndigheterna får upp ögonen o sen blir vi alla drabbade när de fått upp ögonen på extrema gat sporthojar och vill förbjuda dessa.
Om GR höjer försäkringspremierna tror jag inte,dock kan han på sätt o viss påverka wannabes så de höjer olycks statistiken osv kostnader för bolag men detta kan man inte beskylla på GR direkt.

Last edited:

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
Alla gillar at kjøra lite hårt ibland(tappade sjalv mitt kjørkort i somras) men jag tror at filmer somm Gr satter fart i den offentliga diskutionen om forbjudning av eller strypning av sport hojar, dessutom at kjøra sådar mellan bilar som kan innehållla barn och kvinnor tycker jag bara ar tokigt. nar jag kjør fort sjalv(inte i gr fart det ar jag helt enkelt inte god nog till)gjør jag det på vagar som ar lite trafik på. Nogra flera som håller med mej?.

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Dåligt.

Det som nog är värst det är att småkillarna apar efter..
Skjutsade på en tioåring förra sommaren, som aldrig hade åkt hoj förut. Det första han frågade efter åkturen var varför jag inte körde som GR och om inte vi kunde sticka ut igen nån dag och köra om när vi mötte andra bilar...
Kan tillägga att det är en väldigt lugn och blyg grabb vi snackar om..

Han blir nog en bra mopedförare om några år.

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Äsch, jag tycker spöket har blivit en mjukiskille som fjantar runt på tomgång numera, första filmen var bäst, då var det ös hela tiden o inte en massa lugn semesteråkning ute i Europa!! Nu måste moppen hårdtrimmas innan nästa svåra inspelning på svensk mark, annars blir jag besviken ....

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
Det hade ju räckt med den första filmen, allt bevisades ju då.
Sen blev det ju mer en pengamaskin.

Nä en film o sen hålla käften så hade det säkert blivit legendariskt på ett annat sätt än nuvarande skrävvelindustri.

keyser

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
fireblejd
Jag tycker att GR är en grym mcförare, skönt att kunna hålla lugnet när man blir jagad av svinen.
Skitbra kameror som användes som onboardcam i den senaste filmen. :tummenupp

Bonusmaterialet och norrköpingsrundan var nog det bästa i filmen tycker jag.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
keyser skrev:
Jag tycker att GR är en grym mcförare, skönt att kunna hålla lugnet när man blir jagad av svinen.

Ja, riktiga svin är de, våra poliser. :3freak

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
keyser skrev:

Kvallen på filmningen var ju pinsamt dålig..har jag hört :rolleyes:

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...